Tråd: Generiska punkfanzinefrågor

Okej, här kommer en del av de generiska punkzinefrågor folk har skickat till mig. Om jag minns rätt var tanken med dessa att hugade intressenter kan besvara dem, precis som en gammal god skunkmeme, och typ lägga in det på Nya Arbetartidningens Google Drive för publicering i nästa nummer. Var det så???

Frågorna:

Vad är det största felet i dagens samhälle?

Är någon av er politiskt aktiv?

Vad tycker ni om anarkism?

Vad dricks mest när det är fest hos er?

Vad tycker ni om hardline?

Är det viktigt att ha något att säga som band eller är det bara att spela och ha kul?

Vad tycker ni om poliser?

Inspirationen, var får ni den ifrån?

Hur lyckas man bli tyngre än Earth Crisis?

Vad tycker ni om militanta veganer?

Vilka är dom fem bästa Norrlandsgrupperna?

Gillar ni Crass?

Vad tycker ni om att ha råttor som husdjur?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

oo va kul! skunkformulär e ju toppen. ja men d låter väl xra, att besvara på drive

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Ska besvara dessa. På tal om generisk punk: Jag hade TV:n på (utan ljud) och lyssnade på någon halvdålig hardcorelåt. På TV:n var Jan Björklund. Det var så tråkigt. Jan på TV:n och tradhardcorelåten. Jag började sjunga med låten, men kunde ju inte texten så jag sjöng "Jan Björklund" om och om igen. Blev genast på bättre humör. Skulle jag ha ett hardcorepunkband skulle vi enbart ha texter där sångaren/sångarna upprepade namn på kändisar och politiker.

4 Senaste redigerad av Hunden (2015-05-03 21:46:18)

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Hahaha, bra idé Lars! Ett idiotiskt konceptpunkband. Tänker mig att det kommer låta som "In kommer Gösta" med Träd Gräs & Stenar. Det är förresten en ganska bra idé för en musikvideo också. Bara ta två-tre minuter direkt från en nyhetssändning och lägg det ovanpå din kängdänga.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Hade velat höra en lång och utdragen flummig TGS-version av "In kommer Gösta" smile)):P:PP:)

Mvh,
Besserwisserias

6 Senaste redigerad av larsesq (2015-05-04 10:17:12)

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Du, och alla andra intresserade, kan höra TG&S spela "In kommer Gösta" här: https://www.youtube.com/watch?v=7kxgd3NKfxc

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

YES!!!

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Tjoho! Har gjort ett gemensamt dokument i drajv där jag besvarade frågorna. Hoppas jag fattade allt rätt, alltså hur tanken var, att vi ska svara på frågorna liksom. Eller var det nån twist? Hade riktigt kul när jag svarade dom, vet knappt själv längre vad som är "på bus" eller på allvar. Gott så.

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

(Visste för övrigt att det skulle komma tillbaka och bita mig i rumpen.)

10 Senaste redigerad av Hunden (2015-05-06 09:16:12)

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Falafelmongo! Finns ett klipp i den fantastiska dokumentärserien "Hundra Svenska År" (finns på SvtPlay) där Träd Gräs & Stenar spelar en väldigt distad och monoton version av "In kommer Gösta" bland massa fridansande ungdom i gyttjan (möjligtvis på Gärdet). Kanske var den spelningen Larsesq länkade till eh... lite stressad här.

B-pappa! Jag minns inte vad tanken var. Om alla skulle svara på alla frågor eller bara på några. Man får hur göra hur sjutton man vill, sen får någon omdömesgill/tyrannisk person sovra i svaren och se vad som ska publiceras i NAT! Så, nu har jag bestämt klart för idag.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Man skulle ju kunna svara på frågorna som om vi vore band. Alltså att frågan skrivs ut som en fråga och sedan svarar alla huller om buller på en fråga i taget. Då blir det ju lite logiskt att alla frågor är i ni-form. Typ.

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Det var nog en bra idé. Annars kanske det låter som frågeställaren gör motstånd mot "Du"-reformen och det kanske hade varit lite lustigt, men bara lite lustigt. Ska vi styra om hela dokumentet så att mina svar kommer efter Mikas? Jag gör det nu.

Sv: Generiska punkfanzinefrågor

Aha, kollade nu, nu fattar jag hur du menar. Ser bra ut, tycker jag!