1 Senaste redigerad av falafelpunk (2015-01-06 00:38:33)

Tråd: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Numret ska bestämt bli klart nu under helgen, så jag lär ha det i handen till nästkommande helg. 48 sidor a5 och jag gissar att priset blir 40 kr stycket + 12(?) kr porto.

Innehåller:
ø Intervju med Gasmask Terror (från 2006, fransk käng)
ø Intervju med Svin (Stockholms-punk)
ø Någon serie
ø Recensioner på inskickat material
ø Foton på fräcka band som spelat
ø Lite utfyllnadspretto-texter
ø Annat pretto-trams
ø Saker som tydligen passar under kategorin "bilder"
ø Döskallar!!!

http://www.zachariastienhaara.com/ss/full4.png

Vet att jag ska skicka till Samlade Neuroser, Kissan, Autotrof och Hunden. Ni får gärna skicka mig era adresser!!!
Är det någon jag glömmer? Är det någon annan som vill ha får man gärna beställa här eller via min epost: falafelpunk snabel-a gmail  com

Post's attachments

48+01-cut.png 306.61 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Ja vilken pepp!

Arbete är livets krydda

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Spoilar skiten ur det...

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/10449048_735739913173180_943065631_n.jpg

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Uppdatering!

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Jag vill gärna ha ett ex! :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/10932078_817059791687386_628569842_n.jpg

Börjar skicka ut idag/måndag!

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Fick den idag på posten. Blir fin läsning på min fyra timmars bussresa till Kiruna! Återkommer med kommentarer under helgen.

Arbete är livets krydda

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Kul! Vad snabb posten blivit helt plötsligt. Hoppas du hittar något du gillar! Ser fram emot kommentar!

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Jag gillade intervjun med Svin, men det beror ju på att en av dem i det bandet jobbar på mitt jobb.. och de andra är jag bekant med sen tidigare :-)
Tycker också om helheten i det hela. Väldigt mycket detaljer, upplägg etc som jag tycker var inspirerande.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Ja, Svin-intervjun är jag tacksam för. Så bra svar jag fick från dom!
Tack, roligt att höra! smile

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

alltså jag skrev på facebook men det var väl osmart. såhär: asså ditt fanzine ägde! tycker dina tidigare är fina också men gillar att du skriver mer och har intervjuer och sånt. och tack för recensionen!!! det är sonja åkesson på framsidan dock, hehe. även om det int blev så likt. men jag utgick från ett porträtt av henne iallafall. hihi. hoppas vi ses nån gång snart!
ps bekännelser är ett skitbra inslag!

kort sagt bra zine lilla häst. gillar det. tyckte om den där serien med ögona med.

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Kan utan att darra alltför mycket på manschetten utropa detta till det bästa nummer jag läst av Full av skit. Det går onekligen åt rätt håll, fast det här med att ha foton från spelningar har jag aldrig fattat grejen med.

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Karro: Ah, har inte loggat in på Facebook sedan november, så har missat det! Jättekul att du gillade det!!!

Lars: Foton är fett! Spelningar är det bästa som finns!

14 Senaste redigerad av B-pappa (2015-01-19 13:22:04)

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Håller med ovanstående talare, men håller oxo med om att bandfoton måste bekämpas. Har man sett en så har man sett alla. Känns som en av de mest reproducerade bilderna och då spelar det ingen roll vilka / vem / vad som synes på bilden, anser jag. Men då anser jag ju också att det finns på tok för mycket män-niskor som vill / kan tänka sig att stå på en scen och "rocka loss lite" medans vi vanliga idioter ska stå och titta på. Känns som att titta på matvaror på Willys och dom affärerna och dess innehåll ser likadana ut i varje stad. Spelningar och foton är ju två olika saker. Vill man se människokroppar som klamrar sig fast vid gitarrer och dylikt är det ju bara att surfa in här, ger exakt lika mycket:

http://www.rockfoto.nu/gallery

Hoppas du gör fler nummer.

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Fast att illustrera en artikel om en spelning med bilder gör ju att man kan leva in sig lite mer, tänker jag? Typ gamla punkfanzines man läst om spelningar på Gula Villan och Kafe 44 och så är det bilder till, då förstärks det ju litegrann.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Jojo, är fotot en del av en text är det ju en annan sak. Då är jag mindre gnällig och stingslig. Men det där med att ha med foton från spelningar utan text känns lite som en billig variant av Okej!-posters. Lite idoldyrkan också. En upphöjning av artisten. Men jag tror nog bara att jag och falafelmongo har olika åsikter och jag låter udda vara jämt för jag håller inte med ett något av hanses uttalande. Tycker varken foton är fett eller att spelningar är det bästa som finns. Vi har alla en massa åsikter och kan ju inte tycka likadant hela tiden.

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Rockfoto är jättetråkigt. Främst för att det är i en scen jag inte har någon koppling till och trôkiga foton överlag.

Idoldyrkan? Upphöjning av artisten. Hoho. Vi ser på detta med helt olika ögon. Kan ju erkänna att ett eller två av banden som är med på foto i #4 inte ens är band jag gillar. Tycker det är synd att text har ett så upphöjt värde över bild i fanzine.
Ha text till bild är dock förstås det allra bästa. Tycker det är skitkul att kolla på foton från spelningar (både på publik, artist och lokal) från olika städer, länder, tider. Gillar ju foto överlag och konsertfoto är ju bara en del av det. En kombination av två intressen.
Maximum Rock'n'roll är ett bra exempel, Bad Teeth ett annat.
Precis, vi tycker helt enkelt inte likadant smile

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Vill gärna knipa ett ex Zacharias. Har inte ditt nr och försökt nå dig via fejsbok under dryga två veckor.

Sv: Jag är som hela djävla Rosenbad - Full av skit # 4

Levande_Begravd skrev:

Vill gärna knipa ett ex Zacharias. Har inte ditt nr och försökt nå dig via fejsbok under dryga två veckor.

Har inte varit inne och läst sedan november. Skicka ett mail så styr vi upp det! falafelpunk@gmail.com