Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag skrev en grej igår men den e inte klar, men om vi e för få som bidrar så tkr ja vi lägger tidningen i malpåse tills fler har tid o lust. Ingen stor grej lixom smile.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

jo, det funkar ju. men jag vet inte, det är ju trist för de som skickat in tänker jag. att man vill få ut materialet. för det är ju bra grejer.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Men! Vad är detta? Vi måste få ut Nya Arbetartidningen #2 det var så roligt med första, har ni tappat lusten? Eller är det vintermörkret som gör er trötta.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

venne alex. det är så jävla trist. vintermörkret eller livet, vet ej.

förresten, sk off-topic: nu har jag suttit i en turnébuss med svin och fått min del av skvallerkakan! hihi. närå men de sa att de träffat dig, att du är en snällis osv.

55 Senaste redigerad av elias242 (2014-12-04 08:28:54)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag gör gärna klart mitt material, har ba haft sämsta månaden på länge (iofs aldrig haft en bra november nånsin men denna e extra). Kanske hinner i helgen!

Lappia:
Förra numret va kul, o d e klart det ska bli en tvåa, heja heja!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja det låter bra, men hur är det annars med er? Är peppen låg för att göra nummer två eller?

Arbete är livets krydda

57 Senaste redigerad av Keldjuret (2014-12-04 17:25:22)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Arbetartidningen #2 Tema: Skvaller från svinbussen...

Närå, jag vill hur som sätta ett datum i vår. Pallade bara göra några teckningar den här gången p.g.a. lat men tänker att vi kan morska upp oss om vi bestämmer oss för´t.

58 Senaste redigerad av Hunden (2014-12-05 04:18:13)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag håller på med en ny grej till tvåan! Så jag är i alla fall på. Vill ha tidningen i min flottiga hand bara för att få läsa Lappias omtalade intervju!

Är det värt att sätta ny deadline? Eller ska vi bara jobba på tills vi har nog med material? Jag menar, det är tråkigt att sätta en deadline långt fram om folk blir klara innan dess. Vad är det för grejer som är klara om man får fråga? Är det långa eller korta grejer, små eller stora?

Edit: okej, nu har jag skrivit klart en text till numret!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Heh, nä jag har haft fett peppigt, så jävla pepp att jag glömt allt annat tex hitta en scanner. flåt.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja kom igen nu kompisar, få tummen ur.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ok nu har ja fått in en text, inte den ja skrev härom dan (som handla om att aldri ha tid att skriva/rita), eftersom ja aldri har tid att renskriva, utan istället en dröm jag skrev upp 2010. Får satsa mer en annan gång smile

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Bra Elias! Hur många texter har du nu Saftgay? Fyra-fem? Hur många sidor blir det?
Jag kan förmodligen skriva en till text till NA #2 om nu någon vill det. Blir mer och mer missnöjd med första texten jag skrev, men vad fan, den ger ändå en viss, om än hafsig, inblick i ett viktigt ämne. Så den får komma med om inte redaktör Saftgay stoppar den??? Så dålig är den ju inte.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

okej såhär är det: det är fyra pers som skickat in grejer, tre texter och två teckningar. sammanlagt äre runt 14 sidor på en höft + bilderna då, säg 16 sidor. tycker överlag det är roligare grejer än i förra numret faktiskt, mer matigt. heja!

jag ska väl också lyckas spy ur mig nåt men jag måste bara opponera mig ett slag mot det här med att få tummen ur: alltså varför egentligen? okej ibland är det bra att tvinga sig själv lite för att komma igång, men liksom, för mig finns ingen mening med att skriva/rita nåt bara för att man _ska_ få ur sig nåt. då är det som vilket jobb som helst. jag gör redan en massa saker men det mesta av det hamnar i samlade neuroser av den anledningen att de passar bäst där, det är min huvudsakliga spyventil. nu pular jag också i två band (heh alltså om odengatan 1b räknas som band = tramsar med min bästis, men vi ska faktiskt göra en demo), skriver låtar och sånt och det känns också viktigt och kul att lägga tid på. osv. det var bara det jag ville säga.

okej men en sak till om layouten. ska bli fett kul att göra den, men jag tycker också det är läskigt för jag är rädd att göra nåt med nåns bidrag som den inte blir nöjd med. får jag ändra textsnitt? får jag liksom ändra som jag vill förutom texten? ska jag korrläsa åt er eller är det charmigt med lite stavfel osv? gör mig trygg i det här, snälla gullisar.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tycker att man kan skjuta lite på deadlinen. Vi har ju ingen press att vi måste få ut något snart osv.
Och sen när du saftgay precis varit med och donat med ett trippelfanzine så blir det ju lite jobb staplat på varandra och du måste ju se till din arbetsbörda liksom :-)
För egen del så spelar korr eller ej någon roll, antar att de flesta korrläser sitt egna på något litet vis ändå.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

65 Senaste redigerad av elias242 (2014-12-12 09:13:19)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

ja alltså d där m tummen ur, tänker att d e nåt man ska tänka på om en ändå har nåt en vill göra, typ 'bli klar m dendär idén nån gång' kanske mer än att krysta fram nåt.

Korrrläsn kan ju va ngt en kan be om men inte som tvingas på en - jag har gärna med mina egna felskrivningar o ev konstiga förkortn osv. Men om d känns rörigt m ens text så e d ju skitbra att _kunna_ få den korrad.

Saftgay: Ja vafan skitviktigt att d inte blir en plikt o jobbit, d finns d så mkt annat som ren e tvingande o plikt i tillvaron.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

ja exakt! jag är eventuellt överdrivet benägen att i mitt huvud omvandla allt till plikt och tvång, kanske är jag som är känslig. men liksom ja jag vill inte krysta. tror jag kommer hitta på nåt ändå men kanske inte just precis nu.

låter bra det där, att jag korrläser för den som vill ha korrläst. så i sånt fall får ni be mig så gör jag gärna det, annars stoppar jag in det som det är. skitbra.

67 Senaste redigerad av Lappia (2014-12-12 10:58:22)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

saftgay skrev:

jag måste bara opponera mig ett slag mot det här med att få tummen ur: alltså varför egentligen? okej ibland är det bra att tvinga sig själv lite för att komma igång, men liksom, för mig finns ingen mening med att skriva/rita nåt bara för att man _ska_ få ur sig nåt. då är det som vilket jobb som helst.

Oj jag är verkligen helt på andra sidan myntet! Jag anser att man hela tiden måste pressa sig att få saker klart för att det ska bli något, att man ska försöka ha en löjligt hög arbetsmoral gärna med deadlines som man håller och hela köret. Men det är väl bara för att jag känner mig så pass bra att om jag inte har press så blir det bara att jag ligger i soffan och äter chips istället för att göra. Tror plikt och tvång är bra i DIY sammanhang bara för att få saker gjorda helt enkelt.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

lappia: jao jag kan förstå hur du menar. men jag för mig är nog inte hög arbetsmoral detsamma som att krysta ur sig saker. jag gör ju en massa grejer, får idéer som jag genomför osv, ofta under press och med viss självdisciplin. då är jag ihärdig. men för att det ska kännas meningsfullt öht så vill jag ju _vilja_ och ha en idé att vilja genomföra. då krävs inspiration och sådär. nu har jag ingen, bortsett från saker jag pysslar med i mitt fanzine och lite annat. har ingen idé till nya arbetstidningen och jag vill inte spotta ur mig nån skit bara för att. äru med?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nu skiter vi i den dära manga-tidningen. Vi är ett gäng nu som har fått fast författarlön på DGS. Vi har även startat ett gemensamt företag som har transmediala projekt som specialitet. Vi kallar profiten för "DIY". So long, suckers!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

saftgay skrev:

okej men en sak till om layouten. ska bli fett kul att göra den, men jag tycker också det är läskigt för jag är rädd att göra nåt med nåns bidrag som den inte blir nöjd med. får jag ändra textsnitt? får jag liksom ändra som jag vill förutom texten? ska jag korrläsa åt er eller är det charmigt med lite stavfel osv? gör mig trygg i det här, snälla gullisar.

För min del får du ändra hur du vill i layouten så länge du inte ändrar i texten, Saftgay. Ändra typsnitt, hur texten ligger på sidan o.s.v., gör din grej!

Folk får väl joxa på med sina texter och skicka in dem när de är klara, ingen deadline, tidningen kommer ut när den kommer ut. 16 sidor är ju en bra början.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja kan inte nån säga åt mig vad jag ska göra? Jag jobbar alltid bäst då. Allvarligt talat.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

B-pappa: jag tycker att du ska intervjua någon du vanligtvis inte skulle prata med.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

elias242 skrev:

B-pappa: jag tycker att du ska intervjua någon du vanligtvis inte skulle prata med.

Redan försökt! Står still med den grejjen nu. Har dock andra ideer nu så nu går det bra, tack.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hur går det kompisar?

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Skriver en grej i veckan o skickar, detta garanterar jag!