26 Senaste redigerad av larsesq (2014-10-02 07:50:24)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tror att det förenklar om layoutaren också är insamlaren av material. Slipper en massa material ta en omväg via en annan person.  Bara ett tips.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

kokooo! ja senast så var det också min reflektion efteråt, att det vore enklast om insamlaren också gjorde layouten. jag gör gärna layouten annars, tror jag, om man får fria händer typ? är lite rädd att nån ska tänka att jag förstör deras material om jag kanske klottrar och ritar lite runtom. + hur gjorde du senast, larsesq, med typ scanning och sånt?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Fria händer är en förutsättning för att du ska göra ett bra jobb, tänker jag. Ju mindre begränsningar vi har när vi jobbar med våra saker, destå bättre kan det bli typ. :-) Kul att du ville göra det saftgay! Åh

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Saftgay: vill du göra layouten och även sköta insamlandet så vore det ju super! Självklart ska du ha fria händer smile

Sv: Nya Arbetartidningen #2

jamen okej, ja! då kör vi på det. jag kommer nog inte vara lika snabb med layouten som larsesq var dock, heh. jag är rätt långsam. men då säger vi så. man kan skicka grejer till mig på: miramarfetischist@hotmail.com.

hjälp jag har ingen aning om vad jag ska bidra med.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Deadlinen närmar sig, 15 november - med röda, blinkande siffror. Defcon 1. Hur går det för folk?
Själv har jag gått i en månad och funderat på vad jag ska skriva, men att sätta sig ner och skriva blir alltid nedprioriterat. Förmodligen blir det som vanligt ett sista-minuten-verk.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nån får redigera om första posten i den här tråden med information, såsom gjordes i förra tråden. information som: deadline. Vars saker ska skickas. Namn på fanzin. Hej och hå.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ett jobb för Tommy? smile.

Shit ja har tänkt på att d närmar sig men inte heller kommit igång. Tänkere kan få bli som i skolan när nåt skulle skrivas o lämnas.in, att jag väntar till sista kvällen m att skriva det. Alternativt lite vuxen framförhållning...

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Sammanställ så fixar jag:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Har ju elias typ redan gjort på förra sidan. Jag repostar här fast nu även med layout:

Då kör vi som följande:

Deadline: 15 november.
Frivilligt tema: krigsförbandsövningar
Insamlare & layout: saftgay
Tryck: Hunden
Finansiering: Samma modell som förra ggn, kan diskuteras innan vi ska trycka.
Titel: Som förra ggn fast med ny felstavning?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

ey jo! alltså. jag kör insamling och lay-out, helt korrekt. men hörni. jag tror kanske att vi behöver flytta på deadline då, eller ja, jag kommer iallafall inte kunna hugga i med materialet direkt då. kommer vara på turné med svin mellan 16-23, så mitt förslag är väl att kanske skjuta upp deadline till kanske sista november cirka? eller är det ett dåligt förslag? ja, men då vet ni var ni har mig iallafall.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Om du gör layout är det du som bestämmer deadlinen tycker jaaag.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja, hur många är klara? Skjuta på deadline riskerar att leda till rinna-ut-i-sanden, men va fan jag är inte heller klar med något. Jag röstar också på sista november, om man nu får rösta.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja sista november blir bra! Har en skitrolig grej på g. Ska intervjua en person som mött både en bigfoot och sett ett UFO i en liten by utanför Gällivare. Tror det kan bli grymt. Ska skriva upp den i veckan.

Hur har det gått för resten av er?

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Håller med ang uppskjuten deadline. Har typ inget på G, helt tomt. Får se om nåt dyker upp. Låter som en bra intervju på gång, Lappia.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag har en grej jag vill få med som jag skulle behöva tid med, sista november kan jag lätt vara klar.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hade glömt vi skulle göra en blaska. Fixar lätt något innan deadline. PGA: jag ritar små fula bollar och ger dem pratbubblor, kallar dem serier alla som klagar är anti-DIY, medelklassas och blir stigmatiserade för evigt. I WIN. KOm igen nu allihopa heje heja vi gör en tidning wöööö

43 Senaste redigerad av Hunden (2014-11-20 20:22:35)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Har tänkt göra en grej till Hunden skitlänge: recensioner av kassa leksakssyntar, med lite historik och kuriosa. Det har aldrig passat bara. Jag kan ju ha med det i NA! Där behöver ju ingenting passa. Kommer bli hur bra som helst! Ska skriva i helgen.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hunden skrev:

Har tänkt göra en grej till Hunden skitlänge: recensioner av kassa leksakssyntar, med lite historik och kuriosa. Det har aldrig passat bara. Jag kan ju ha med det i NA! Där behöver ju ingenting passa. Kommer bli hur bra som helst! Ska skriva i helgen.

Ja det där var en skitbra idé! Det ska du absolut göra Juuso.

Har skickat in mitt bidrag till Karro nu. Känns jättekul att det blir ett till nummer!

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag är nästan klar med min grej.. måste bara ha någon timme eller två att slutföra det på:-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag är tom på idéer just nu (trött på min röst och allt det där...) och kommer nog inte komma på nåt till nästa nummer. Får leva med att i det här fallet vara en passiv konsument.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag har ritat en boll!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Mina leksakssyntar är kaputt! Blir ingen jävla artikel. Har bara två som funkar,  sicken guide det blir. Föck it. Hur går det för er andra? 29 november redan.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tänkte skicka in två teckningar imorgon, eller om man jag pallar ta mig till ett bibliotek, idag. Det är vad jag har att bjucka på.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

tjao! okej första december idag. har fått in bidrag från två personer. är ju bra alltså, men det blir ingen blaska av'et. av tusen olika anledningar känner jag mig inte särskilt inspirerad just nu, men är fortfarande insamlerska och layouterska såklart, så att.. öhh... skicka in era grejer. eller vad händer, blir det nåt av det här?