Sv: Aktuella fanzines

Särskilt aktuellt är inte det här fansinet, men jag gillar det till stora delar fortfarande (lusläste det i somras) och innehåller - tillsammans med Mö! Mö!-intervjun - den bästa text jag läst om Brainbombs: http://homemadecomics.tictail.com/product/alzheimer-2

52 Senaste redigerad av B-pappa (2014-10-06 20:14:49)

Sv: Aktuella fanzines

Oj den har man ju letat efter. Lyssnade på Brejnbombs på fyllan inatt, i brist på livekonsert....

EDIT: Högg den, tack för tipset. larsesq.

53 Senaste redigerad av Lappia (2014-10-09 09:42:26)

Sv: Aktuella fanzines

Nu har det kommit ut ett nytt nummer av Youth Culture Forever. Fick mitt ex igår och gillar man de tidigare numren så kommer man gilla det här också! Det är roliga serier om att hångla.

http://baninisandbikerides.tumblr.com/

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Och jag ser Lappia i den här bilden big_smile : http://baninisandbikerides.tumblr.com/image/96703364719

Sv: Aktuella fanzines

autotrof skrev:

Och jag ser Lappia i den här bilden big_smile : http://baninisandbikerides.tumblr.com/image/96703364719

Hihi jo det stämmer.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

"Litet fanzine, ganska bra! 40 kronor. Maila kerstin.bjoerk@gmail om du vill ha!"
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10632791_10152848423404923_5724090549181384762_n.jpg?oh=f54785eaef282f06195757322f795b4f&oe=54BED5F2





B-pappa skrev:

Oj den har man ju letat efter. Lyssnade på Brejnbombs på fyllan inatt, i brist på livekonsert....

Kolla in http://falafelmongo.blogspot.com wink

Sv: Aktuella fanzines

Har du läst den? Vad är det för något?

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Inte läst det än så kan inte ge något utlåtande. Ett konstfanzine tror jag!

Sv: Aktuella fanzines

Jag tror nån redan tipsat om detta men finns två nummer av Flyktsoda:

Punk hardcore fanzine, all written in Swedish. Real paperwork, for those too elderly for the internet pace....

flyktsoda14@gmail.com

Sv: Aktuella fanzines

...plus att det finns mer nu på Fosfor webshop, Youth culture forever och den där andra som jag glömt namnet på.

61 Senaste redigerad av Hunden (2014-10-23 11:00:15)

Sv: Aktuella fanzines

Oi! Läste precis ut Flyktsoda #1. Ett mycket trevligt punkfanzine av klassiskt snitt. Mer anarkistiskt och engagerat än Disortion Faith, mer välskrivet än Schizo, om man nu ska jämföra (alla tre är ju bra punkzines). Bra intervjuer med Pusrad, Grind-Ove från I Quit!, och särskilt Aductee S.D.. Två mycket läsvärda turnédagböcker också.
Johan verkar ha kvar exemplar av båda numren så det är bara att höra av sig till honom. Han verkar också vara intresserad av byten mot andra fanzines. Nu ska jag hugga in på nummer två.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Aktuella fanzines

Jo precis, bra jämförelse mot D.F och Schizo. Men tycker tvåan var mycket bättre. Intervjuer med både MDC och Solanas Cunts och lite mer tydlig politisk. Nummer tre är tydligen på tryckeriet nu så vi borde väl få läsa den snart.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Fanzinet "21,8"  är ett nytt fanzine från Luleå, det är tre brudar som ligger bakom och det är jätteroligt! De har gjort ett nummer hittills som var en BDHCFEST special och ett nummer två kommer att släppas i slutet på den här månaden.

Det är mest serier och tankar, roliga teckningar och arga utlägg.
Hör av er till kornelia.nilsson@gmail.com

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Lappia skrev:

Fanzinet "21,8"  är ett nytt fanzine från Luleå, det är tre brudar som ligger bakom och det är jätteroligt! De har gjort ett nummer hittills som var en BDHCFEST special och ett nummer två kommer att släppas i slutet på den här månaden.

Det är mest serier och tankar, roliga teckningar och arga utlägg.
Hör av er till kornelia.nilsson@gmail.com

Vad kul, har mailat!

Sv: Aktuella fanzines

jag med! :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Aktuella fanzines

Skitkul! Jag har också mailat. Känns så jävla kul med ett till fanzine häruppe. Misstänker att en gammal väns syster kan ha ett finger med i spelet.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Aktuella fanzines

fick hem 21,8 idag och ÄLSKAR det. tack för tipset!

Sv: Aktuella fanzines

Ja, 21,8 är peppigt. Ganska ojämnt men riktigt kul emellanåt.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Aktuella fanzines

Medhåll om peppighet, ojämnhet och kulighet hos 21,8. Lyxigt med färgtryck också. Ska bli kul att se vad nästa nummer av 21,8 för med sig. Trevligt att det kommer nya krafter in i fansinvärlden också.

Sv: Aktuella fanzines

Fick just hem 21,8, det var kul, bra hat mot olika saker! Hoppas de gör fler nummer

71 Senaste redigerad av Lappia (2015-02-19 10:01:02)

Sv: Aktuella fanzines

Jo det ska bli kul att se vad nummer två har för tema! Skrev förresten lite fel. Nästa nummer kommer i April och inte den här månaden.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Jag gillar ändå färg. Skulle aldrig våga använda det själv, men det blir liksom levande på ett helt annat sätt. Vackert och färgfullt. Upplevde samma sak när jag läste samlade neuroser första gången, det blir ju en helt annan grej liksom :-))
Men det är fan dyrt att kopiera i färg, det suger:-(

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

73 Senaste redigerad av Hunden (2015-02-21 07:39:00)

Sv: Aktuella fanzines

Finns det inte folk som handkolorerar sina fanzines själva? Maniskt jobb i och för sig, men billigt. Färgtryck är väl ack så dyrt. Det enda dåliga med svart-vitt är att det kan vara lite svårt att veta om fotografierna kommer bli för mörka. Det var ett stort huvudbry för mig när vi skulle göra trippelspliten. Att Saftgays klotterfoton skulle bli för mörka. Tack och lov blev resultatet helt acceptabelt.

Edit: bästa grejerna i 21,8 tyckte jag var dissen av entreprenörspropagandan och samtalet om fittsvamp, även om det var i kortaste laget. Lappen man kunde klippa ut och använda som raggningsverktyg var också kul.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Aktuella fanzines

Är det någon som har läst Mission & Väckelse? Ska vara ett punk/hc-fanzine. Har inte läst det själv men såg att nr.5 precis kommit ut och blev lite nyfiken på om någon känner till hur det är?

Sv: Aktuella fanzines

Bläddrade lite i ett ex av nr.4 (tror jag det var) på skivbutiken Rundgång i Malmö. Kändes som ett hederligt och gammaldags punkfansin. Det var fint med färgat papper på omslaget. Det var mina samlade intryck. Kanske inte särskilt informativt eller givande, men jag är så långt bort ifrån punk/hc-världen, så jag kräver något extra för att känna att det ska vara givande för mig. Gillade Levande Begravd en hel del. Men säkert givande för folk som har fler fötter och händer och kroppsdelar inne i punk/hc-svängen.