Tråd: Nya Arbetartidningen #2

Deadline: 15 november.
Frivilligt tema: krigsförbandsövningar
Insamlare & layout: saftgay
Tryck: Hunden
Finansiering: Samma modell som förra ggn, kan diskuteras innan vi ska trycka.
Titel: Som förra ggn fast med ny felstavning?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

September eller oktober som deadline känns lite för ambitiöst med tanke på sommaren och sola/bada/piña colada. Men om vi gör ett litet fjesnummer så borde det ju funka. Allt beror på ambitionsnivån. Jag är rätt inne på tunnare fanzines just nu. Kanske ett tunnare nummer, men med lite längre texter?

Förslag på teman:

1. Folk får säga åt andra vad de ska skriva om.

2. Alla får välja varsitt tema från en lista.

Sen är frågan om vi ska vara stenhårda med att alla måste följa temat/temana eller så folk gör hur fan de vill. Jag är mer inne på hur fan de vill.

Kanske vore kul om någon annan fick vara layout-mästare denna gång. Om ingen vill tycker jag vi masserar Lars axlar tills han tackar ja till att göra jobbet igen.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Är missnöjd med både min layout och min insats som skribent, så jag kan känna mig lite smått ointresserad av att försöka igen med layouten. Men som skribent vill jag visa vad jag går för. Layouten får dock gärna någon annan ta hand om. Fast förra numret var väl rätt tunt. 44 sidor, varav 3 gick åt till presentationer. Nästa nummer kanske bara ska ha en kort adresslista (eventuellt fansin eller titel) mot slutet? Lite som telefonkatalogen.

Gillar när det spretar åt alla håll, så jag är också inne på att folk får gärna vad de vill. Kommer ut som liberal, här och nu.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nu är den här tråden klistrad!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Alltså en grej jag gjort förut i seritecknarsammanhang är att man kan säga till om man vill ha ett tema så får man det av nån, eller så gör man som man vill

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tycker också att vi ska låta alla göra lite som de vill, det är kul med mångfalden som uppstår. Jag tyckte om förra fanzinet av just den anledningen. Layouten var det ju inte heller något fel på egentligen.
Föreslår att vi tar senare deadline, gärna närmare vintern och så kan vi ju göra det som en julklapp från oss alla till er alla... typ, något sånt?

Jag har fullt upp med jobb + fanzineträffen och sen ska jag försöka få ut Paddsatan #13 innan träffen, vilket jag börjar tvivla på är möjligt. Så jag roddar helst inte i detta nummer. Tyckte dock att saftgay var en utomordentlig redaktör till förra numret. Du kanske är sugen igen?
Layout måste fixas. Och jag tycker att vi trycker på Hundens tryckställe igen, de gillar fanzines och det blev en fin produkt nu sist.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tar på mig att ansvara för tryckerikontakterna igen. Ska försöka vara flinkare på att posta iväg allas exemplar också.
Har ni förresten lyckats bli av med era exemplar av #1?
Jag har fått iväg två ex.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag har fått iväg två jag med. Ska skicka iväg den med nya prenumeranter till paddsatan (tjugotvå prenumeranter nu!)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag brukar ge bort t kompisar som hälsar på hos oss, vet dock inte hur många jag fått loss

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hej! Hur går arbetet här? När skulle en trolig deadline kunna vara? Hittat en text som jag skrev förra sommaren som jag tror skulle kunna passa i nästa arbetartidning.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja jag blev illa kvickt av med alla mina nummer av 1an. Kanske en deadline i början av november ungefär kan vara rimligt för nummer två........?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Början på november, då har vi en månad på oss. Kanske lagom mycket press? Tycker det låter bra smile

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tema måste vi ju också spika

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

November är okej.
Men skulle vi verkligen ha ett tema? Var det inte fritt? Eller det kanske aldrig riktigt klubbades och bestämdes, en gång för alla?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jo justja jag lär precisera mig, jag menar alltså ja inlämning av material nån gång där i november, tja kanske ett datum som är lätt att komma ihåg, typ 10e eller 15e? Såna datum tycker iaf jag är toppenbra, lätta o komma ihåg. Den som vill kan ju köra tema om den tycker att det känns bra. Gillar man inte ett visst tema är det ju bara att strunta i det, så inget spelar ju inte nån roll vad nån säger eller tycker. Kör, bara kör.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ok så då behövur vi bestämma vem som gör vad. Jag har alltid superlite tid till hobbygrejer, men finns det nån uppgift som inte är så arbetskrävande kltar jag gärna den. Kan tex samla in material, men har inte tid att göra layout.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Lägger en snabb fundering att det kanske är lämpligare med materialdeadline typ början av december eller så. Jag vet inte. Nu hoppas jag nån myndighetsperson kliver in och styr upp det här. Eller deadline 30e november? Om jag fattat arbetet rätt är alla moment tidskrävande, även om i olika utsträckning. Layouten för förra gick på på några timmar medans materialinsamlingen var en mer krävande process, OM jag fattat allt rätt.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

15 november låter som en bra deadline, just för den lagoma pressens skull. Det handlar ju ändå bara om en-två texter eller några teckningar per person.
Jag kan vara tryckerikontakt igen, om nu alla är nöjda med min insats förra gången.

Vad ska vi ha för tema då?

Kanske något halvspecifikt - typ DIY-aktivism (lökigt ord): historier om folks galna upptåg, sabotage, gatukonst, spontana protester, uppbyggliga historier om vardagssolidaritet m.m.

Eller något totalt öppet och fritt, ett tema som bara är ett ord, som SMÄRTA, EVOLUTION eller STEN???

maskinpark.bandcamp.com

19 Senaste redigerad av autotrof (2014-09-25 20:14:20)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Snälla ett ord. Fullständigt slumpat. Bygg en slumpgenerataor och mata den med saol.

Edit: never mind, jag googlade runt, hittade random hemsida (tyda.se), klickade slump, fick ordet krigsförbandsövningar.
Så nu vet ni vad som gäller.


OK kunde inte sluta. Skulle vi vilja ändra tema från krigsförbandsövningar så kan vi även använda

lätt råolja

allmänna sjukhus

bli konkursmässig

kraftlöshet


Slumpade även lite på luxikon.se och fick fram

kosing

lökfen
• 1. (s.) Fiktiv varelse som man kan elakt kan referera till när någon gråter eller är väldigt ledsen. – Muntert det va här då, har lökfen varit framme eller?

barmhärtighet

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag gillar kosing och barmhärtighet.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Kosing var fint :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jo fast ni får egentligen inte välja. Det är ju hela grejen med att slumpa - att mörda valfriheten.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

fast då skulle du inte lockat oss med alternativ!

Fast asså absolut, krigsförbandsövringar.

Men ok, äre inte dax att sätta ned foten o bestämma? Jag kan va den som bestämmer!

24 Senaste redigerad av elias242 (2014-09-30 17:40:56)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

OK inga protester på 2,5 timmar.

Då kör vi som följande:

Deadline: 15 november.
Frivilligt tema: krigsförbandsövningar
Insamlare: Elias242. Samlar in digitalt och analogt, skickar sen till layoutaren.
Layout: ???
Tryck: Hunden
Finansiering: Samma modell som förra ggn, kan diskuteras innan vi ska trycka.
Titel: Som förra ggn fast med ny felstavning?

Så det vi behöver är alltså någon som vill göra layout. Någon?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Layout föreslår jag saftgay eller lappia. båda dessa skulle vara klippor tror jag :-))

Jag ska skriva en text och göra det i god tid denna gång!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig