Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tack! Har varit inne och kollat, ser riktigt fränt ut.

Funderar på att slänga ihop något snabbt om min resa 2013 till Nordkorea, har en kul bild eller två att slänga in också, om det är något som går för sig? Like Kim Jong-il-absurdism är ju aldrig fel.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tycker att det låter finemang, kör! Visst får det plats mer, Lappia?

228 Senaste redigerad av Lappia (2016-12-16 15:01:10)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

KAMRATER!!!

Nu skriver jag en uppdatering så att alla kan ta del i vad som händer med vårt lilla skötebarn. Jag har sedan i vår arbetat heltid som journalist vilket har påverkat mitt fanzinemakande rätt mycket, på ett negativt sätt. Men det har kommit in lite bidrag med jämna mellanrum i driven och jag har varit in allt eftersom och fixat i materialet.

Nu har jag en tidsplan som jag tänkte försöka hålla, jag kommer arbeta heltid fram till mitten av februari. Sedan ska jag vara ledig för att enbart syssla med mina olika fanzineprojekt och NAT är topprio! Men det betyder att man fortfarande kan bidra med innehåll, slussarna förblir öppna tilll 13 februari!

Det är inte alls särskilt många kvinnor eller transpersoner som bidragit med innehåll.. jag tycker det hade varit kul (och bra) om vi kunde få in bidrag skrivna av kvinnor/trans. Så om ni vet någon kompis/bekant/idol som ni tror hade kunnat bidra hör gärna med dem!

Sedan vore det jättekul om alla nya medlemmar som tillkommit sedan första numret hade velat skriva nått! jag peppar alla att bidra. Smyg, Puffy, NailbiterNailbiter, Usch, phhedman, Michelinmannen!!!

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Kom gärna med synpunkter/idéer/feedback osv

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Rätt tänk, rätt riktlinjer!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag har lite inscanningar från böcker jag hittat, några foton och lite från mitt anteckningsblock som jag kan skicka! Dags att skärpe te sig. Tommy har inlogg så lägger in där i helgen, du får göra precis vad du vill met, klipp, klistra, ha inget eller allt eller vad som du tycker blir bra! smile ska kolla in snart, när jag lyckats logga in. Bra jobbat med allt, lappia!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Härligt med deadline och lägesuppdatering Lappia!

Jag känner tyvärr bara CIS-människor så jag kan inte riktigt bidra med nån fler medverkande. Men håller med om att det vore askul om nån av de nya på forumet ville medverka.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tog bort "ICA alldeles för nära" för den har gått i både paddsatan å Galago å det känns sådär att ta upp plats för grymma grejer med något sönderpublicerat. Så nu är vi en text mindre (av en bra orsak!)

vet att Michelinmannen e på gång med lite gojs också.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tommy skrev:

Jag tog bort "ICA alldeles för nära" för den har gått i både paddsatan å Galago å det känns sådär att ta upp plats för grymma grejer med något sönderpublicerat. Så nu är vi en text mindre (av en bra orsak!)

jaha, okej vad trist. Var så fint med en novell!

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Finns ju redan en annan novell inne, "ödet"

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

236 Senaste redigerad av B-pappa (2017-01-03 14:32:10)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag kom på nu att jag har en opublicerad grej, ett par bilder, på en mekanisk jättebläckfisk som jag träffade på när jag var ute och cyklade bland bondgårdarna i våras och där stod den. Vet att jag redan har skickat in en del, men om det behövs mer så har jag denna lilla grej (typ 3 bilder + kort text) och även lite andra grejjer som ligger, tex en bild på en källarlokal som har stora problem med urinerande hundar.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Vore kul att vara med. Jag har en grej jag skulle kunna skicka in, en serie...
Men hur gör man det då?

238 Senaste redigerad av B-pappa (2017-01-04 21:08:38)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Skijolld, jag har Pmat dig inloggningsuppgifter till Drive.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

B-pappa skrev:

Jag kom på nu att jag har en opublicerad grej, ett par bilder, på en mekanisk jättebläckfisk som jag träffade på när jag var ute och cyklade bland bondgårdarna i våras och där stod den. Vet att jag redan har skickat in en del, men om det behövs mer så har jag denna lilla grej (typ 3 bilder + kort text) och även lite andra grejjer som ligger, tex en bild på en källarlokal som har stora problem med urinerande hundar.

Man får lämna hur mycket som helst! Det är bara roligt tycker jag i alla fall.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ok då ska jag fixa lite under helgen, återkommer när så är klart. Jadå. God helg!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ok, nu har jag laddat upp:

1. Bläckfiskens semester. Några bilder att välja på + en liten text.
2. Hundarna kissar (3 bilder, ska räcka med en, välj)
3. Sms från "Mr Bandit Rock", som summerar förra året.

Använd fritt efter behov och lust.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag vill ha inlogg till driven så kan jag nog bidra med ngt!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Du har PM, Häxan!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Gud vad roligt, ska gå in å läsa dina prylar B-Pappa. Och häxan också! fan vilken pepp.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Har som sagt en grej på gång, men helvete vad trögt det går med skiten. Sorry. Det är en grej jag skrev på engelska för ett par år sen och att översätta var inte så lustfyllt som jag tänkt... men strävar på, dryga hälften är klar.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

puffy skrev:

Har som sagt en grej på gång, men helvete vad trögt det går med skiten. Sorry. Det är en grej jag skrev på engelska för ett par år sen och att översätta var inte så lustfyllt som jag tänkt... men strävar på, dryga hälften är klar.

Kämpa! smile

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tack för stödet, fick ihop det till sist... om det är något att ha är väl en annan fråga, men det får väl redaktören ta ställning till.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Sex dagar kvar till deadline? Jag har ev. en text, hur bidrar jag?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Maggan, du kan bidra genom att logga in på tidningens konto inne på Google Drive. Nån kan skicka dig inlogg via Pm här. Jag kan nog inte gört nu pga jobbar och glömmer jämt inloggsmail och lösen. Annars fixar jag det ikväll, om ingen annan fixart tills dess.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nästa vecka tänker jag börja med zinet! ska bara hitta en skrivare som är fritt fram att använda, sedan är vi igång.

Arbete är livets krydda