Tråd: Kissan Päivät # 3

Nu har jag gjort klart nummer tre utav Kissan Päivät! Jag har skickat ut massa kopior i helgen till dom flesta utav er vars adresser jag hade sparade. Om inte annat så skickar jag ut recensions-ex bara att PM:ar här på forumet.

Det är samma som innan mycket punk, separatism, spelningsrecensioner, norrbotten, foton, krönikor, intervju med The skull defekts, optic nest, paddington dc, crush and create och en tant ifrån hemtjänsten i Kiruna.

Ett nummer kostar 30 kr och 20 kr på wholesale då minst fem ex.

Hata Amerika

Arbete är livets krydda

Sv: Kissan Päivät # 3

Kul! Hoppas att det kommer ett ex till mig också smile))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

3 Senaste redigerad av Hunden (2014-04-18 15:52:23)

Sv: Kissan Päivät # 3

Fick mitt recensions-ex igår, tack Lappia! Det såg jävligt fint ut. Gryllig klipp-och-klistra är det bästa. Separatism och kommunism!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Kissan Päivät # 3

!!!

Sv: Kissan Päivät # 3

Skoj för mig med blandingen av crust och veganism (som jag inte kan relatera till alls) och norrland och arbetarromantik och anarki (som jag kan relatera till massor).

dessutom: äntligen ett fanzin med en bild på Fanny Kaplan !!
- ett Anna Lindh-skämt trololol välkommen till osmakligheten
- användandet av epitetet "LS-gubbe" (snälla berätta om du hittat på det själv eller fått det från internet)

Sv: Kissan Päivät # 3

Hoppas ni som läst gillar det. Det vore jätteroligt om jag kunde få något att klistra in i mina insändare så tveka inte att maila eller PM:a eventuella tankar så kan jag ha med det i nästa "Nytt från sovjet".

LS-Gubbe är väl ett vedertaget begrepp på stofilerna i flanell som sitter och fikar bulla och håller på med pappersarbete dagarna i ända på LS. Ofta i ett LS med en tynande tillvaro...

Arbete är livets krydda

Sv: Kissan Päivät # 3

Trodde jag visste vem det var som myntade begreppet, men det var tydligen mer vida spritt ön jag hade en aning om.... big_smile

Gillade KP mycket iaf!

Sv: Kissan Päivät # 3

Bloggar är ju måhända trist och kanske bör fansins avhandlas i fansin, men då jag inte vet när nästa nummer av mitt kommer ut, och mina åsikter är så viktiga har jag gjort några recensioner på bland annat Kissan Päivät#3 här: http://larsnilssonesq.wordpress.com/201 … censioner/ 

Om något jag skrivit är fel och får folk att vilja boxa mig på nosen så är det fritt fram, så länge boxen inte fysiskt planterad på min kropp.

Sv: Kissan Päivät # 3

Ja vad coolt med recension!

Hörrni var inte rädd att skicka in insändare nu till nästa "Nytt från Sovjet" så det inte blir helt glest!

Arbete är livets krydda

Sv: Kissan Päivät # 3

Detta fick mig att tänka på Kissan Päivät...

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10313598_757364647627898_4497361891974074874_n.jpg

Sv: Kissan Päivät # 3

Trött på storsvensk journalism. Läs Kissan Päivät istället!

Arbete är livets krydda

Sv: Kissan Päivät # 3

Jättefränt nummer! Massa att läsa. Hoppas det blir fler framöver! Känns ovant att tycka till om tillexempel fanzines och musik, så jag säger nästan alltid bara bra bra bra men jag menar det. Jag orkar inte krångla till det mer än så. Tack för läsglädjen och allt.

Sv: Kissan Päivät # 3

"Kissan Päivät #3, som jag längtat! Det finns inget punk fanzine av idag, 2014, som är mer fullmatat, läsvärt och politiskt (inte på det bajsnödiga sättet) än K.P. Varenda liten hjärncell som jag har kvar efter all limsniffning i mellan och -högstadiet triggas igång när jag frenetiskt bläddrar mellan de klassiskt uppkopierade klipp & klistra sidorna.  Ei leikki!

"Jag vill inte tillhöra en hardcorescen som är besatt utav bloggar, dyra skor, pengakåta återföreningar, facebook och kommersialism i allmänhet""

Från D-takt och Råpunks blogg: http://dbeatrawpunk.blogspot.se/

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Kissan Päivät # 3

Nu har jag äntligen sålt helt slut på K.P #3 så skulle någon vara intresserad utav ett ex så får man jaga lite hos dom punkdistrona jag bytt med!

Arbete är livets krydda

Sv: Kissan Päivät # 3

Pengakåta återföreningar... peppar ni andra också DS-13 på debaser i vinter? smile

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Kissan Päivät # 3

Så mycket norrlänningar som flyttar till Stockholm för att "jobba med media" så är det väl inte mer än rätt att skicka blod om era landsmän får på truten utanför kvarnen?!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig