Tråd: SPX 2014

https://www.facebook.com/events/608794525836948/

Stockholms internationella seriefestival 2014/
The Stockholm International Comics Festival 2014

För sextonde året i rad arrangerar Serieteket med vänner Sveriges största manifestation för de tecknade serierna som konstart. Stockholms internationella seriefestival 2014 bjuder på svenska och internationella gäster, seriemarknad, utställningar, workshops, filmvisningar och releasefester i och utanför Kulturhuset Stadsteatern. S.k. "satellitevenemang" kommer att försiggå i hela staden både före och under den huvudsakliga festivalhelgen. I år fokuserar vi särskilt på den kanadensiska seriescenen och belyser representationen inom serievärlden.

*****OBS! Du som vill boka bord för att medverka på seriemarknaden Small Press Expo kan nu göra det via http://kulturhusetstadsteatern.se/Bibli … Expo/*****

*****NOTE! Booking a table for the festival's Small Press Expo Market can be done here: http://kulturhusetstadsteatern.se/Bibli … Press-Expo And there WILL be an English-language version available SOON!*****


BEKRÄFTADE GÄSTER/CONFIRMED GUESTS:
Philippe Girard [CAN] ("Obituary Man")
Nina Hemmingsson [SWE] ("Snyggast på festen")
Faith Erin Hicks [CAN] ("Friends with Boys")
MaGnUs [URU] ("My Life without a Jetpack")
Olivier Martin [FRA] ("Den mörka sidan")
Joanna Rubin Dranger [SWE] ("Fröken Livrädd & Kärleken")
Sylvain Runberg [FRA/SWE] ("Hammerfall", "Den mörka sidan")
Seth [CAN] ("Clyde Fans", "It's a Good Life If You Don't Weaken")
Pär Thörn [SWE] ("Ordningen upprätthålls alltid")
Conundrum Press [CAN]
Drawn & Quarterly [CAN]

Fler gäster och mer information kommer - var så säker!

Fri entré på nästan alla programpunkter/
Free admission to almost all programs

Officiell webbplats: http://kulturhusetstadsteatern.se/Bibli … ival-2014/

Information kommer även att finnas på externa webbplatsen seriefestivalen.se

(Notera: Vi arbetar inte ensamma med den här festivalen. Vi kommer att ange våra officiella samarbetspartners snart, när evenemanget utkristalliserats ytterligare.)


Festivalbild: Nina Hemmingsson

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: SPX 2014

Vi gör såhär tycker jag:

Jag och Tommy bokar ett bord.
Alla som vill kan använda det. Till vad som helst.
En fanzineallmänning. Betala vad fan ni vill. Där gör vi ohejdad reklam för fanzineforumet i höst, propsar för kids som kladdar vad de vill, hatar på samhället, börjar slåss med någon från galago, låter barn rita vad de vill, bryter mot uppdelningen konsument - försäljare, tar med eget kaffe som inte kostar 35 kr/koppen, etcetera etcetera tills vi antingen blir utslängda eller vi vinner tävlingen om att vara bäst och blir inkorporerade i den kapitalistiska maskinen

3 Senaste redigerad av elias242 (2014-03-17 12:40:32)

Sv: SPX 2014

Låter som en fantastisk ide. Jag slänger gärna med några ex av mitt fansin, med typ 75% rabatt samt kan låna ut en pumptermos +en låda sockerbitar om ni vill ha. Har dock inte tid att sitta vid bordet pga föräldraskap.

Ps: kanske kan baka kakor ni kan få om jag pallar.

Sv: SPX 2014

Strålande idé. Kan kanske vara intresserad av att hänga vid bord och sälja fansins. Kommer kanske, kanske vara i Stockholm då. Planer smids så sakteligen.

Sv: SPX 2014

Man behöver ju inte vara där jämt bordet kan vara ett socialt centrum .

Vi kan också när alla tröttnar bara tända eld på bordet i protest och säga vi är från stockholm och konstfack och då kommer alla gilla det

Sv: SPX 2014

autotrof skrev:

Vi kan också när alla tröttnar bara tända eld på bordet i protest och säga vi är från stockholm och konstfack och då kommer alla gilla det

Haha!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: SPX 2014

Obs om ni lånar min pumptermos får ni INTE elda upp den också.

Sv: SPX 2014

Jag kanske också kommer vara i Stockholm då, får försöka planera in skiten. Tar med mig flamsäkra kläder.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: SPX 2014

Styrkekramar till alla som ska dit.

Sv: SPX 2014

Kommer tavlan i år också? Det avgör helt min medverkan.

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: SPX 2014

vilken tavla? (inte vart på spx på typ 3 år, därav antagligen missat "tavlan")

Sv: SPX 2014

när jag och tommy var där förra året hade vi en tavla med oss. den föreställde en anka.

Sv: SPX 2014

tack för infon!

Sv: SPX 2014

Ingen anka i år. Han har ersatts av en bild på en brinnande polis, som numer hänger tryggt ovanför min dator..

Alla ni som vill vara med på bordet, PM:a mig så fixar vi det. Jag kommer sälja nya Paddsatan iaf, samt mina "rusta upp psykvården"koppar.. så jag blir av med de sista :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: SPX 2014

OK snart ere dags. Vilka kommer?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: SPX 2014

Jag kommer åtminstone förbi, vet inte om jag har tid att passa nåt bord dock.

17 Senaste redigerad av Hunden (2014-05-07 18:58:09)

Sv: SPX 2014

Jag kommer! Kommer ha tid att passa ett bord åtminstone under några timmar.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: SPX 2014

Jag kan tyvärr inte närvara, men jag undrar om det finns möjlighet att ge någon i stockholm några ex av mitt fanzin i veckan så det kan vara med på bordet.?

Sv: SPX 2014

Jacke: Det är klart. Kom förbi mitt jobb och dumpa innan fredag så löser jag det.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: SPX 2014

Vad snällt av dig Tommy! Få se om jag hinner trycka upp dom bara. Tänkte göra det idag, men man behövde Visa eller mastercard för betala utskrifter på min skola. Vad är grejen med det? Jag trodde inte man behövde skaffa sånt för än man fyllt 30.

Sv: SPX 2014

Kan man inte bara ge någon i skolbibblan pengar i handen och sen får man stå ifred och kopiera för mer än man betalat?
Annat var det på min tid...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: SPX 2014

Nå, var det nåt att ha då, ni som var där? Jag gick dit en sväng sista timmarna på söndagen o sålde/bytte några Dinosaurus X till folk o träffade lite gamla serietecknarkompisar. Inte pallat bry mig om vad som hände i övrigt, samt att det var varmt och kvavt som vanligt. Det är ju mkt en branschträff för seriefolk numera, jag är inte med i svängen som förut riktigt. Hände något som var utanför SPX-ramarna, typ några intressanta svartvita fansin?

Sv: SPX 2014

Nja. Väldigt lite fanzineförsäljare (hederliga svartvita) eller så var det för att jag inte såg dem.. mycket fler print-on-demand-grejer och egna små förlag som ger ut serier med limmad pärm. Jag hade bokbordet bredvid några som gjorde ett rätt spännande queerfanzine, som jag köpte ett ex av.
Fanns säkert massor av schyssta fanzines hos serieskolorna som hade bord.. men så långt sträckte jag mig inte.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig