Tråd: Hitta farfars fanzine!

Hej!

Jag fick för några dagar sen reda på av pappa att hans kompis i gymnasiet tryckte en fanzine där farfar också skrev några inslag...Jag är nu väldigt nyfiken och skulle gärna få tag på en. Hade workshop med Mattias Gunnarsson som sa att jag kunde börja leta här.

Zinen hette Barney and Us och gavs ut på 80-talet i Tumba. Kompisen hette Lars Karlsson. Om detta inte är rätt plats för att leta reda på sådant här skulle jag uppskatta lite råd om vart jag annars skulle kunna vända mig.

Tack!

Sv: Hitta farfars fanzine!

Hej! Kul att du hittat hit! Jag har inte stenkoll på äldre zines, så jag har inte hört talas om detta, tyvärr. Jag har gett bort boken Fanzineindex 2001 av Ingemar Bengtsson, jag blev lite nyfiken om zinet du söker kanske finns listat där? Någon som har den och kan kolla?

Lycka till med ditt sökande, jag räknar med att det kommer fler svar från andra forummedlemmar här inom kort!

Sv: Hitta farfars fanzine!

Hej å välkommen! Ett annat förslag är att kolla med serieteket i Stockholm, dom har fanzinesamlingar och är i överlag ganska kunniga. Just fanzines kan vara väldigt svårt om det är längesen, men det är värt att höra av sig dit smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig