Sv: Nya Arbetstidningen #5

Alltså, lasertryck skickade precis slutfakturan som landar på 2500 kronor! De hade inte tagit med moms i priset, någonstans!
Är inte det jättekonstigt? En varning till alla som tänker handla där, att lägga på 25% själv.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Tack, det var kul! Det blev massa stavfel i min egen intervju (jag glömde min egen regel, att låta någon annan kolla igenom allt innan jag skickar på tryck) och stavade även fel på Ulrika Pettersson, skrev Petterson...Men namnet är rätt på baksidan iaf. Ber om ursäkt för det. Annars är jag nöjd!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

78 Senaste redigerad av mikumaria (2023-09-18 06:13:56)

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Så himla bra gjort, tack Kattis!

catinzebag skrev:

DEN ÄR KLAR! Har precis släpat hem lådan. Mighty proud!
Styckpriset per zine att köpa loss ligger på 9,50 kronor per exemplar (9,50x200=1900).

1: Skriv hur många ex du vill ha så lägger jag undan dom
2: Skicka per post? Skriv ett sms till mig på 072-302 5923 med adress så hör jag av mig ang pris+porto
3: Alternativt hämta i stöckhölm eller om vi ses vid något annat tillfälle, men hör av dig angående nr 1 ändå

Föreslår att det är fri prisättning att sälja vidare, ta 100000kr eller 1kr. Skrev inte ut pris på omslaget.

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Jo, momsen borde stått med i det samlade priset. Mycket konstigt! Tack för heads up!

catinzebag skrev:

Alltså, lasertryck skickade precis slutfakturan som landar på 2500 kronor! De hade inte tagit med moms i priset, någonstans!
Är inte det jättekonstigt? En varning till alla som tänker handla där, att lägga på 25% själv.

Sv: Nya Arbetstidningen #5

har äntligen fått hem den och WOW ALLT BLEV SÅ SJUKT BRA!!! en stor ära att få medverka!!!

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Tack!! <3 Vad glad jag blir!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Vill också påminna alla att höra av er om ni vill få zinet, jag har inte hjärna att ta reda på allas adresser och höra av mig själv så det måste vara på varje medverkande/forumsmedlem att höra av sig till mig med adress och swisha porto. Tar med mig ett gäng till norrland snart också.

Jag skickar gratisex och sedan styckpris 10 kr per zine (2500-149, frakten/200=11,75 per styck egentligen men hatar ojämna siffror så tar den lille mellanskillnaden själv)

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Jättebra blev det. Fint tycker jag att det inte är något nummer på framsidan. Varje nytt nummer är den Nya arbetstidningen. Ja, det stod visst i ledaren men i alla fall. Allt jag hunnit läsa hittills är bra!

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Tack, vad kul att höra!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Tycker också det var ett bra nummer. Fint format!
Kanske lite kort men samtidigt blev det fokus på texterna. Gillade att det var några längre texter och mest bilder i övrigt. Serien på sista sidan var kul.
Intervjun med Noice-killen via medium var kul och jag blev förbannad på medium som vanligt.
Sidorna om bläckfiskar var kul. Sån kuriosa-artikel ser man sällan i zines numera. Kanske för att allmän information lätt går att söka fram på internet men samtidigt, jag hade kanske aldrig lärt mig nåt om sidensepian om jag inte läst detta zine.
Larsesqs text gav ny eld till klasshatet och hade fina detaljer.
Kände lite att NAT nog alltid varit lite riktningslöst, lite bara för att. Det kanske vore bra med teman i fortsättningen men ja, samtidigt var det ju ett bra nummer så jag är splittrad. Känns som de bästa zinen ändå görs av ensam kreatör eller av en tätt sammansvetsad grupp. Kollektiva zine med diverse medverkande är kul i tanken men det blir futtigt ofta i slutändan.
Med det sagt var det här ett av de bästa numren!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

86 Senaste redigerad av catinzebag (2023-10-01 20:58:15)

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Håller med och det är en bra diskussionspunkt sen när nummer sex ska manglas fram, hur det kan bli bättre och kännas mer vasst sammansvetsat. Alltså är nöjd, men alltid kul att försöka drilla zinemakeriet framåt.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Läste Mikus Fliten #1 ikväll och där kändes det mer sammanhängande av den enkla anledningen att det fanns ett tema. Själva texterna och serierna var ju otroligt väsensskilda - allt om att jobba på hotell på Nordkoster på 60-talet till instruktioner om industrisabotage via maskning ur en OSS-manual från andra världskriget till nån rik tjomme som dividerar om jobbet eller kärnfamiljen är viktigast (medelklasspya).

Ja men ni förstår. Man kanske kan ha ett redaktionsmöte där man träffas och bestämmer vad innehållet ska vara och så får folk skriva utifrån det? Vi hade ju lite det inför nr 5 på Umeå Zine Fest men det var ju extremt löst, som Kyoto-avtalet. Ett redaktionsmöte kan ju ge ramar och en riktning och sen kan innehållet ta sig olika former inom den ramen.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Hunden Uppföljaren skrev:

Läste Mikus Fliten #1 ikväll och där kändes det mer sammanhängande av den enkla anledningen att det fanns ett tema. Själva texterna och serierna var ju otroligt väsensskilda - allt om att jobba på hotell på Nordkoster på 60-talet till instruktioner om industrisabotage via maskning ur en OSS-manual från andra världskriget till nån rik tjomme som dividerar om jobbet eller kärnfamiljen är viktigast (medelklasspya).

Ja men ni förstår. Man kanske kan ha ett redaktionsmöte där man träffas och bestämmer vad innehållet ska vara och så får folk skriva utifrån det? Vi hade ju lite det inför nr 5 på Umeå Zine Fest men det var ju extremt löst, som Kyoto-avtalet. Ett redaktionsmöte kan ju ge ramar och en riktning och sen kan innehållet ta sig olika former inom den ramen.

Haha, ja många olika teman. Min favorit är nog "hästar vi tycker synd om " och sen gjorde ingen om någon häst. Det är VERKLIGEN hästar att tycka synd om, helt bortglömda är dom.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Jättebra nummer! Allt var, minst, bra och väldigt snyggt. Det är bara tummar upp från denna lirare.

Dock försvann lite av min snorlånga text, så postar den biten här (ska läsas efter meningen "Så vi sätter oss  i hörnet"):

"Efter ett tag slutar jag och kollegan och småprata och vi återgår till att hålla på med våra mobiler. Jag tecknar och skriver lite i en bok jag skaffat just för att fördriva tiden på jobbet. Mycket av tiden på mitt jobb går ut att vara i ”stand-by.” Jobbet är inte bara dåligt betalt, mentalt och fysiskt tungt. Det är också sjukligt tråkigt. Kollegan berättar att hon rentav börjat läsa böcker, men bara på mobilen, så andra inte ska se vad hen läser. Jag undrar vad hen kan läsa, men känns bäst att inte fråga.

Jag tar en tur till toaletten en gång istället. Detta med att ta en liten tur ut och äta på arbetarparadiset McDonald´s visar sig svårt. Känns osäkert om vi kommer in igen då. På toaletten sitter det planscher som förkunnar att du rika as som redan parasisterar på fattig folks liv och väl, inte ens ska tänka att gå in på toan för att dra en lina. Du stödjer då gängkriminella och Berns kommer att ta i med hårdhandskarna mot dig. Oavsett vem du är, eller din pappa är. Jag går förbi tjejerna i garderoben. De spelar kort. De har varit med förut. Jag och kollegan borde ha tagit med en kortlek också.

Jag gör mitt ärende på toaletten. Väl ute ser jag två illgula soffor. I ena sitter en uppklädd gubbajävel som säkert gör nåt viktigt, typ hjälper folk skatteplanera och över andra soffan står det i neonbokstäver: ”You should smile more!” ”Ät skit!” tänker jag och återvänder till vår lilla skamvrå. Solen har börjat gå ner och det kanske var bra att vi inte tog med oss en kortlek: Det finns inget ljus. Vi sitter mer och mer i komplett mörker. "

Sv: Nya Arbetstidningen #5

larsesq skrev:

Jättebra nummer! Allt var, minst, bra och väldigt snyggt. Det är bara tummar upp från denna lirare.

Dock försvann lite av min snorlånga text, så postar den biten här (ska läsas efter meningen "Så vi sätter oss  i hörnet"):

"Efter ett tag slutar jag och kollegan och småprata och vi återgår till att hålla på med våra mobiler. Jag tecknar och skriver lite i en bok jag skaffat just för att fördriva tiden på jobbet. Mycket av tiden på mitt jobb går ut att vara i ”stand-by.” Jobbet är inte bara dåligt betalt, mentalt och fysiskt tungt. Det är också sjukligt tråkigt. Kollegan berättar att hon rentav börjat läsa böcker, men bara på mobilen, så andra inte ska se vad hen läser. Jag undrar vad hen kan läsa, men känns bäst att inte fråga.

Jag tar en tur till toaletten en gång istället. Detta med att ta en liten tur ut och äta på arbetarparadiset McDonald´s visar sig svårt. Känns osäkert om vi kommer in igen då. På toaletten sitter det planscher som förkunnar att du rika as som redan parasisterar på fattig folks liv och väl, inte ens ska tänka att gå in på toan för att dra en lina. Du stödjer då gängkriminella och Berns kommer att ta i med hårdhandskarna mot dig. Oavsett vem du är, eller din pappa är. Jag går förbi tjejerna i garderoben. De spelar kort. De har varit med förut. Jag och kollegan borde ha tagit med en kortlek också.

Jag gör mitt ärende på toaletten. Väl ute ser jag två illgula soffor. I ena sitter en uppklädd gubbajävel som säkert gör nåt viktigt, typ hjälper folk skatteplanera och över andra soffan står det i neonbokstäver: ”You should smile more!” ”Ät skit!” tänker jag och återvänder till vår lilla skamvrå. Solen har börjat gå ner och det kanske var bra att vi inte tog med oss en kortlek: Det finns inget ljus. Vi sitter mer och mer i komplett mörker. "

Ber så mycket om ursäkt Lars! Haft problem med överföring av text både med zinebålet och nu arbetartidningen...Texter har kortats av utan att jag märkt det. Jag har inte word så öppnar allt i andra konverterade program och lägger in i PS, och där verkar jag ha fuckat upp längst vägen.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Inga problem. Sånt som händer. Jag tycker nästan det är lite lustigt - att programmet agerar redaktör. Gjorde noisemusik som ung och dum, där jag mest la in en massa jox i datorns ljudspelare och lät programmet förstöra ljuden. Jag gjorde AI-konst redan 2001. Jaja, men lugna puckar. Blev ett bra nummer.

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Ja, får hävda det som ett konstnärligt grepp nästa gång jag gör det misstaget!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT