Tråd: Lars Nilsson i pendlarland

Mellan januari och maj 2022 pendlade jag en massa och för att inte dö av tristess, gjorde jag dikter och serier om grejer som hände i kollektivtrafiken. Nu kan just Du läsa dessa serier och dikter, då de är behändigt samlade i ett zine. Det heter Lars Nilsson i pendlarland och är nummer 30 av SiM/Kulturfront.

Kostar 30 kr plus porto (15 kr) eller går att köpa av mig personligen. E-posta larsesq@gmail.com så fixar vi biffen, polarn. Är DIY 4 life, så givetvis inne på byten också.

Sv: Lars Nilsson i pendlarland

Yahoo woohoo vill läsa!

Sv: Lars Nilsson i pendlarland

Läst! Fint zine med nästan mysig balans mellan dikter och serier, vemod och värdighet. Ord med eftertryck och serier som väller över av verklighet. Lämnade mig med mersmak. Det känns fint att veta att där ute finns Lars Nilsson. Tack för läsningen.

Sv: Lars Nilsson i pendlarland

B-pappa skrev:

Läst! Fint zine med nästan mysig balans mellan dikter och serier, vemod och värdighet. Ord med eftertryck och serier som väller över av verklighet. Lämnade mig med mersmak. Det känns fint att veta att där ute finns Lars Nilsson. Tack för läsningen.

I

Instämmer med ovanstående. Vemod och värdighet var bra uttryckt. I sista serien påminde känslan av tillvarons sällsamhet och under i det lilla om John Porcellino, vilket jag håller som storhet i serier.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Lars Nilsson i pendlarland

Jag vill gärna ha! Jag skriver till dig Lars.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Lars Nilsson i pendlarland

Tack för alla snälla ord. Du kan få en när vi ses i Umeå, Tommy.

Sv: Lars Nilsson i pendlarland

Det låter bra big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Lars Nilsson i pendlarland

Jisses vilken smart idé! Jag vill såklart ha om det finns kvar. Mailar dig.