1 Senaste redigerad av catinzebag (2022-09-25 17:41:31)

Tråd: HELLRESER III - help from earth

Hej,

Jag ska börja kavla upp ärmarna och rita och tråla in material till ett nytt HELLRESER nummer! Såg att det kommer ut en ny hellraiser film så måste öka takten om jag ska hinna släppa lika många zines som det finns filmer. Precis som förra gången kan de som känner för det bidra med 1-3 sidor, tema är som alla gånger innan helvetiska resor och det kan man tolka som man vill.

Deadline: januari 2023
Trycks i gråskala

Tänkte ha det klart i mars för mässan i Umeå!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III - help from earth

Gött! Känns kanske lite b om jag skulle medverka (även om jag säkert har varit med om värre resor än den jag skrev om i förra numret). Men ska sprida ordet till folk jag tror kan ha nåt fräckt att komma med.

Nog inte sett trean av Hellraiser, men verkar råda delade meningar om hur bra den är: "In a retrospective review from 2006, Steve Barton of Dread Central called it "just plain goofy" and a low point in the series" och "Writing for The Washington Post, Richard Harrington described the plot and themes as faithful to the previous films. Pinhead, he said, is "more ambitious, and more dangerous, than ever", and there is "never a dull moment". Så om numrena av Hellreser ska spegla kvalitén på Hellraiser-filmerna verkar de få bli ett mellannummer.

Sv: HELLRESER III - help from earth

Äh, klart du kan vara med igen om du har lust! Men för jättegärna ordet vidare. Ja hahaha, de som medverkar får försöka tänka på de här enkla kriterierna:
Var fåniga, farliga, ambitiösa, inte tråkiga och dra låga poäng jämförelsevis med de två gamla numren. Superlätt.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III - help from earth

Vore kul att vara med. Kanske prova min nya idé att skriva novell. Inte varit med om nån odelat helvetisk resa men om man slår ihop och fabulerar fritt så...

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER III - help from earth

Ja, det kan vara helt fiktivt! Inget krav på att det måste vara självupplevt.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III - help from earth

Erhhhiijjikjkkkkkfhj på er!

Deadline sista januari. Har inte börjat rita något själv men tänkte sätta mig snart, har en ny karaktärs-ide jag ska pröva.

Tänkte ta reda på hur många som kommer delta i zinet också, så jag kan planera! Vilka kommer vara med?

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III - help from earth

Jag ska vara med! 3-4 sidor har inte skissat upp det helt men ska sätta mig ner strax!!

Sv: HELLRESER III - help from earth

anev skrev:

Jag ska vara med! 3-4 sidor har inte skissat upp det helt men ska sätta mig ner strax!!

Fan va kul!! Hurra!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: HELLRESER III - help from earth

Jag står nog över, har nog aldrig varit särskilt bra på att leverera till deadline och ritar ju inte serier så bättre om fler serier får plats. Paxar gärna ett ex dock!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: HELLRESER III - help from earth

Hunden Uppföljaren skrev:

Jag står nog över, har nog aldrig varit särskilt bra på att leverera till deadline och ritar ju inte serier så bättre om fler serier får plats. Paxar gärna ett ex dock!

Ok, har ingen aning om hur många serier det kommer bli i nuläget, men några sidor kommer det nog bli. Klädsamt tungt så inte portot blir för högt.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT