Tråd: Åldersbestämning på fanzines

Ohoj! Jag försöker katalogisera min fanzinsamling och jag har råkat på ett par exemplar med oklar ålder. All hjälp tas emot med klädsam tacksamhet!

Bitter Bites (serietidningspromo...?)
DIY Guide #2 / The Walls Are Alive
Filthnoise #2
Filthnoise #3
Girlfriend #1
Hurry Up And Buy #1
Korsarkoff #5E
Korsarkoff #10 (2002?)
Korsarkoff #13 (2005?)
Korsarkoff #14
Korsarkoff #15
Past Midnight #1 (1998?)
Past Midnight #2 (1998?)
Past Midnight #3 (1999?)
Past Midnight #4/5 (aka #XXX)
Past Midnight #6
Yrsel Zine #1

Sv: Åldersbestämning på fanzines

Hurry up and Buy#1 gavs ut 2002. Hade lite kontakt med Viktor (som gjorde zinet) när det begav sig. Tror han är insyltad i nåt förlag/bokbranschen på nåt sätt nu.

Filtnoise#2 gavs nog ut 1990. Kanske finns svaret i fanzineindexet i Daniel Dellamortes bok om svensk death metal, men den finns i flyttlåda på annan ort.

Past Midnight#3 gavs ut 1999, enligt recensionssidorna i Promenade#9. Skulle säkert kunna finna tydliga dateringar genom att gå igenom recensionssidorna på typ Promenade/Normal Man och sånt. Men det är vad en snabb koll kunde ge.

Sv: Åldersbestämning på fanzines

Tack för info! Och ja jag har faktiskt ett par Normal Man, ska ta mig en titt i dom!

Sv: Åldersbestämning på fanzines

Jag har för mig att Bitter Bites gjordes av en bekant till nån av de tre personerna som gjorde punkzinet Distortion Faith. En vågad gissning är att zinet kom mellan 2012-2014.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Åldersbestämning på fanzines

Hunden Uppföljaren skrev:

Jag har för mig att Bitter Bites gjordes av en bekant till nån av de tre personerna som gjorde punkzinet Distortion Faith. En vågad gissning är att zinet kom mellan 2012-2014.

Åh, bra tips! Jag hör med dom direkt, tack!

Sv: Åldersbestämning på fanzines

Hittade faktiskt ett ex av Bitter Bites när jag rensade i distron. Den kom 2014.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Åldersbestämning på fanzines

The Walls are Alive, är det CrimethIncs häfte du menar? Köpte några CrimethInc-böcker runt 2005. Antar att häftet inte var så gammalt då, om jag tänker på rätt häfte. Det är typ tips om graffiti, gatukonst, affischering med mera i den?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Åldersbestämning på fanzines

MEN! Vad kul att du lyckats luska ut mer! Såg inte detta förrän nu, jag som tänkte komma in här och beklaga mig över hur dåligt det går för mig (jag har bläddrat igenom alla mina fanzin och inte hittat ett dugg) och så får jag mer datum serverade på silverfat. smile Ja men precis, det är gratffiti och skojs i den!

Sv: Åldersbestämning på fanzines

Kul att det uppskattas. Synd jag inte har de andra zinen du undrar över. CrimethIncs grejer var verkligen fantastiska när man var 18.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth