1 Senaste redigerad av stefanpetrini (2021-04-20 10:56:10)

Tråd: Fanzinrecensioner i Bild & Bubbla

Jag tänkte bara berätta att jag recenserar seriefanzin i Seriefrämjandets tidskrift Bild & Bubbla.

I numret som finns ute nu skriver jag om Youth Culture Forever #7 och Hatet från helvetet. Kanske har jag med nån mer recension också, men de skickar mig inte några mer medverkandeex, så jag är inte säker.

Till nästa nummer ska jag skriva om Hellreser och Myt #2, även de kända från det här forumet. Tyvärr har B&B rätt långa ledtider, så det kan dröja nästan ett halvår från deadline tills tidningen kommer ut. Men men...

Vid sidan av papperstidningen så läggs recensionerna även upp på https://bildobubbla.se/avdelning/recensioner/ lite vartefter.

Sv: Fanzinrecensioner i Bild & Bubbla

Vad roligt! Tycker vi ska ha gemensamt i bakhuvudet att det kan vara värt att skicka recensions-ex till dig :-)
Hur stor är upplagan/spridningen på bild och bubbla, vet du det? Kul att fanzines får ta plats på det sättet. Men är det inte bara seriefanzines som recenseras? Utan även textfanzines (som ändå de flesta av oss här skulle jag vilja påstå, sysslar med?) :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fanzinrecensioner i Bild & Bubbla

Jag är inte säker på upplagan, men på Wikipedia står det 1500 ex.
Det är ju en tidskrift om tecknade serier, så det ska vara huvudsakligen serier. Eller åtminstone femti/femti serier/annat.