Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

ja om inte jag råkat knyta kontot till min mobil då
men kollade runt så mycket jag kunde sist jag var in och kunde inte se att jag gjort nåt sådant eller att kontot var knutet till en specifik mobil

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Nu har jag äntligen kommit loss, och satt ihop en liten grej på fyra sidor. Funkar det att spara som "Photoshop PDF"? Någon som vet? Jag har inget layoutprogram, utan har gjort allt som en bild just nu. Eller ja, fyra bilder.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Bästa är väl om du kan spara det som jpeg, tiff eller liknande - om det ska sitta någon och sätta ihop en massa filer i den färdiga filen sen smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ja, det skulle ju vara det absolut lättaste för mig med! Jag hade fått för mig att jag läst någonstans att det var någon som föredrog PDF, men nu kan jag inte hitta det, så jag kom nog ihåg fel. smile

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Okej, nu hittade jag inlägget från Hunden. Det var ju inte alls så viktigt med PDF som min hjärna hade fått det till. Schysst. Jag har lagt in fyra jpg i mappen nu. Spännande!

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ny har jag också postat två grejer till tidningen.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Fan vad fint med alla bidrag, Röde och Maggan.
Det går bra med pdf eller j-pegs.

Har inte hunnit kolla på bidragen än.

Kommer alla in okej på Driven?
Verkar som att det fortfarande är lite problem med det.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag har inte kollat om jag kommer in på driven än. Ska ta tag i min text, renskriva och finslipa, i början av september är planen.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Var in på Driven igår och kikade. Spännande bidrag. Inte hunnit läsa allt men ska ladda ner allt till datorn snart.
Mer texter behövs, skicka skicka!

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Kul att det kommit in en del! Jag fick skärpa till mig för att inte tjuvkolla på allt som låg på driven. Vill spara mig tills det kommer i tryck.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag har vb:at en grej som kom på mailen till mig! Ligger alltså inte i driven utan på mailen så den får någon gärna flytta dit smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Härligt det börjar komma in grejer. Jag lär absolut inte hinna bli klar med nåt tills imorgon eller onsdag. Kommer dödslinjen skjutas på eller finns det tillräckligt med material nu? Kan nog ha nåt klart inom en vecka eller så.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hej alla! Ä ny på detta forum, men fick tips av Ane att jag kunde skicka in en text (eller kanske flera??) till Nya Arbetstidningen. Men vars ska jag maila? Eller ska jag logga in på en drive? Ganska fanzine-ovan men vore kul å vara med smile

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hej och välkommen sandorsebra! Kul! Lägg det gärna direkt i Drive.

Efter det att du skrivit in mailen och lösenordet så kommer du nog behöva ange ett verifieringsnummer. Skicka en förfrågan och ange ditt mobilnummer så får du det dit. Skriv in numret så kommer du in. Det är lite smårörigt inne (jag gick in nyss och raderade mina gamla grejer, från tiden då jag använde denna Drive som lagring för saker jag fotat eller scannat) men kolla efter mappen NAT4, lägg dina grejer där. Klart!

Driven

Adress är nyaarbetstidningen [a] gmail [punkt] com

Lösen är det här forumet minus [punkt] se

PS nu typ idag eller imån drar jag igång mitt maskineri och börjar trumma på den kosmiska bongotrumman för att frammana vättar och gnomer som ska bidra till detta nummer. Håller nu på att upprätta checklistor för utskick på olika plattformar, blir en 50+ pers ungefär, så kanske 30% av dessa skickar in nåt. Får se.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Driven känner inte igen mig och ber mig verifiera via mobil... nåja, det ligger iaf ett bidrag på mailen - fick den över mail av Olchris "ensamhet.pdf" tar nån å lägger den på driven om den inte redan ligger där? smile

Fick ett litet bidrag idag av Mika så nu har vi 2045 kronor till tryck+porto. Jag ska lägga in någon hundring vid lön i september.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hej jag vill vara med!!! Ska försöka logga in på den där driven och lägga upp mitt bidrag

:-)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Lyckades inte logga in på driven pga "för många inloggningar" trots att det var på första försöket. Mailade mitt bidrag istället, om någon orkar vore det SUPERsnällt om de ville lägga in det på driven <3

:-)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hej! Fixar med allt detta nu, uppdaterar detta inlägg löpande.

Ok, bidrag från vincent och den som Tommy nämner är emottagna och inlagda i Drive, mappen NAT4.

Även texten i mailen från dessa två är svarade på och betalningsuppgifter mailade till vincent, med porto osv. Angav nummer till Tommy.

Älskar att sitta och göra sånt här på arbetstid och låtsas jobba med annat, inser att jag skulle vilja och kan jobba med sånt här men man är ju född i "fel" klass för att ha mod / tänk / osv allting möjligt för att faktiskt göra det!!!!!1!!!!!!!11!1 Så nu får det ske små stunder av hemligt hobbyjobb på jobbet. Är så skönt med tangentbord och mus, slippa sitta hemma och plicka med mobilen.

Vet inte hur det blir med deadlinen och så, men ska så fort jag kan göra massutskick till "team jeansväst" och be dessa skynda sig med att skicka in. Om deadlinen är förlängd så hinner jag väl... Nu har schemat för veckan skitit ihop sig lite av olika skäl med ändringar och så och lär träna lite inför lokalt SM-kval i ett nördigt kortspel i helgen men ska fan hinna göra alla utskick innan det. Återkopplar så fort det går framåt, tänker att dessa typer borde rätt snabbt kunna slänga ihop sånt som finns på lager eller göra ändå. Hörs, ha det fint!

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag ha gjort en bild till min text som hänger ihop. Meeen bilden behöv lite finjusteringar så sitt med den nu.
De kommer de kommer, typ imorn! Ursäkta om ja fördröj dödslinjen i å med detta.
Kul att så många vill vara med å kul att jag också få vara med smile

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

kul kul kul med alla bidrag längtar sååå efter att se!! jag är klar med omslaget. skickar in det  helgen för är för sluuut nu. peppar fortfarande mitt gäng på att göra något och dom är peppade men undrar ska vi sätta en ny deadline? kan vara mer konkret att den finns. hur många extra veckor? tänker det beror också på när hunden kan sätta sig ner och sätta ihop det tänker jag.

15e eller 30e september?

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hej! Korta versionen: skickat ut info och önskan om bidrag till cirka 50 st flitiga och kluriga scenfantomer och dylikt. Några kanske redan känner till att zinet är i görningen. Fokuset var alltså att nå ut till verksamma som inte hänger här på forumet, även om det kanske blev några liksom dubletter då det är en rätt kaotisk operation från min sida. Jag angav deadline som 15e SEPT eller 30e SEPT. Bidragen kommer att läggas upp i Driven, mailas till NATS g-mail eller skickas till mig så kirrar jag uppladdning i Driven.

Vi får se hur detta faller ut. Jag kommer att trixa o fixa med detta på vardagar i mån av tid och ork.

Hoppas det kommer in bidrag! Kommer även kontakta några fler som är lite mer svårnådda.

Ja vadfasen vad tycker ni deadline 30e SEPT kanske...?

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Härligt att det är fullt upp med efterfrågningar och att det kanske kommer massa nytt ungt blod in i denna antologi. Då kanske jag håller mig lugn och inte stressar med att ha med ett bidrag. Har ett på lut, men har ju eget zine där det kan få vara en del av.  Bra jobbat av alla slitvargar, både ni som skickat in och som ber andra medverka.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Mycket aktivitet sen jag var här sist. Kul!
Jag kan jobba med zinet när som egentligen. Kan sätta av lite tid för det.

Bra att du förde över alla grejer från mailen till Driven B-pappa!

Härligt med färdigt omslag. Blir kul att se.

Hoppas jag kan göra ordentlig layout med alla olika filtyper och så men det borde bli ok. Blir mer minimalistisk Hunden-design. Hade blivit snyggare om nån annan gjorde det men jag gör vad jag kan.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag föreslår att vi flyttar deadline till 30 september. Jag är ledig helgen då så då kan jag gnugga på layouten.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Har vi någon idé från tidigare år vad det kostar att trycka osv? Nu har vi lite över 2000 spänn, kan ju vara bra att veta om vi behöver det dubbla för att täcka porto eller om vi är en bit på vägen.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig