Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag blev medbjuden på detta av Ane V, och visst blev jag sugen på att vara med!

Har åtminstone en tresidig serie redo. Skulle vara kul att skriva nåt också, om det visar sig att det finns plats.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Det enda jag har just nu som jag skrivit är en längre novell. Vore kul med ett reportage av något slag, jag ska fundera! :-D Ser dock gärna att det inte bara blir vi gamla hökar som är med i varje nummer utan kul med nya som vill å tänker vara med!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Om det ska bli högst 44 sidor så tänker jag personligen att jag nog kanske borde skicka in rätt korta grejer, högst 5 sidor eller så. Hade också tyckt varit kul om det blev några fler än det gamla vanliga gänget fårskallar, för att citera MAD. Ska fundera på vilka jag kan tänka bjuda in, i så fall. Inget riktigt uppslag till egen text än, men kokar nog ihop nåt under sommaren och skickar in.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Ja, det tänkte jag när jag skrev, men skrev inte ner: Att det ska nog vara korta grejer. Och grejer av andra. Roligt!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Bra idéer hörni. Jag kan avstå mitt utrymme om det betyder att nån annan får plats. Just nu känns det som 44 sidor kanske blir för lite men vi får se hur mycket som droppar in efterhand. Vi kan ju ta nytt beslut om sidantal ifall det kommer in jättemycket. Har bjudit in en viss Nordin och en fanzinist från Luleå nu också så det är ganska många inbjudna även om inte alla tackat ja än.
Fick en lång novell av Joel Abrahamsson men den är nog för lång tyvärr. Kanske kör den i Hunden sen istället om Joel vill det. Får fråga om han har en kortare som kan funka.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

31 Senaste redigerad av stefanpetrini (2021-04-21 14:43:58)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag nöjer mig med den där serien då. Det blir enklast och bäst!

Skapade en ny mapp för #4 och la min serie som pdf i den.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Fått en kortare novell av Joel nu men inte hunnit läsa den än. Lägger in den i Driven sen.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hej!

Det skulle vara kul att vara med, med en bild om jag får.
Försökte logga in för att kolla hur det andra materialet såg ut, men "min enhet" var visst inte "betrodd".
Kan jag maila en bild till mailadressen istället? Finns det någon begränsning på format eller färg?

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Vet inte om nån kollar den där e-postadressen? Tommy? Om ingen kollar den, så kan du posta den till mig: larsesq @ gmail punkt com

Du får i alla fall gärna vara med! Jättekul. Vi kommer nog av ekonomiska skäl köra i svartvitt. A5-format.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Nix, jag brukar inte kolla den - så maila larseq känns som det tryggaste alternativet! vad roligt att du vill vara med big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Kul! Ja vi får väl se angående upptryckningen, vad offerten säger, men i vintras hade ju jag lite ideer om "B-pappas fanzinefond" som lägger in stålar till fanzineprojekt vid upptryckning. Nu har det projektet hamnat lite efter pga en del oväntade utgifter för mig under vintern samt andra omständigheter, men får be att återkomma om detta. Men jag tror inte vi ska behöva "begränsa" oss alltför mycket i tänk kring sidantal, färg osv, fast är ju såklart bra att ha nåt visst tak så det inte blir en tidning som väger 3 kg. Även om det på andra sätt skulle vara fränt.

Kan ju såklart kolla sen hemma, men nån som minns hur det var med färg / svartvitt i de tidigare tre numren? Var det några färgsidor i nåt nummer...?

Men är ju kanske lättast att bara tänka att allt ska vara i svartvitt så blir det liksom hmmm mest demokratiskt eller så. Eller allt i färg..?

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Tänker mest att det är kul om det är någorlunda jämlikt med sidantalet per medverkande. 1-5 sidor känns rimligt för mig, för annars kan det lätt bli att en eller två får väldigt mycket plats. Jag tänker bara på jämlikheten. Åtminstone borde vi kanske begränsa det till en grej per person, om 1-5 sidor/person känns orimligt.

Ettan hade 2-3 uppslag i färg. Blev väldigt dyrt, men fint. Tvåan har färgomslag och baksida. Trean har rakt igenom svartvitt. Färgtryck går säkert att försvara i vissa fall - om du har typ foton eller bilder som skulle se rätt tråkiga ut i svartvitt. Det får väl bli från fall till fall. Färgtryck brukar bara bli väldigt dyrt, så är mest en ekonomisk fråga. Handlar om hur mycket stålars vi kan lägga till NAT4.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

"B-pappas fanzinefond" var baske mig det finaste jag har hört sen jag konfirmerade mig! <3

I övrigt tycker jag det låter bra det ni skriver med jämlikhet och förmodligen svartvitt, om inte någon kanonbild motiverar några sidor i färg förstås. Känns ju fantastiskt att novellen kanske kan få publiceras i Hunden istället, om den inte får plats här. Ni är så himla fina! Det här är den vackraste gemenskap jag är en del av! Se och lär, resten av Sverige.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

"Ettan hade 2-3 uppslag i färg. Blev väldigt dyrt, men fint." Fråga: vad är väldigt dyrt, i summa pengar?

"Färgtryck brukar bara bli väldigt dyrt, så är mest en ekonomisk fråga." Fråga: väldigt dyrt, vilka summor pratar vi, om du har några konkreta exempel? Hur mkt kostar tex 100 eller 50 ex i färg, typ 44 sidor eller dylikt?

40 Senaste redigerad av larsesq (2021-05-03 15:41:04)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Det var snart fyra år sedan vi gjorde de där färgtrycken, så kan inte minnas exakt hur mycket det kostade. Men om jag inte missminner så kostar 1 A4 svartvitt dubbelkopierad runt 1 kr/st och 1 A4 färgtryckt dubbelkopierad runt 4-5 kr/st. Sen handlar det väl också om vilka vi låter trycka upp allt o.s.v. Finns andra möjligheter än Kopieringsservice. Speciellt om vi ska göra i färg.

Enklast är ju så klart att fråga om en offert, då får vi veta mer exakt hur mycket det kostar nu. Saker har väl ändrats (troligen till det dyrare) på fyra år. Men då behöver vi veta mer ungefärligt hur många sidor som ska färgtryckas och hur mycket som ska vara i svartvitt. Allt måste inte vara i färg. Serien vi har inne nu, är inte i färg. Och mycket kommer nog vara text eller svartvitt bildmaterial. Så med största sannolikhet behöver vi inte göra alla sidor i färg.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hoppåla! Inte varit in på Driven själv pga lågt mående för tillfället så allt ligger på inte just nu men skriv till mig så kan jag skicka inloggningsuppgifter om nån vill lägga in text eller bildfiler.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Scrollade genom tråden nu och tänkte bara kolla om vi sagt datum? Eller missade jag det fullständigt?
Om vi vet datum kan vi ju börja samla in pengar + göra massmail.
Vi borde ha ett datum för tryck och ett när sista datum för inlämning ska vara. Jag kan skicka mail till alla forumets medlemmar om det också.

Är redo att börja administrera insamling, sen för jag över det till personen som ska köpa frimärken etc.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Hunden föreslog dödslinjen: "Ska vi ha deadline? Typ sista augusti eller första september? En bra början på hösten." Tror den klubbades. Så vi har sommarn på oss. Kan skriva om vårt sommarlov (om vi har nåt). Eller vad som helst egentligen, så klart.

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Super! Jag mailar ut om insamling ikväll smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Tack för mejlet! Jag är intresserad av att försöka skriva något + kanske ha med någon bild eller så.

46 Senaste redigerad av Tommy (2021-05-30 15:11:16)

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

250 kronor har vi hittils fått in!

2021-05-30: 550 kr inne!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag är ju student utan inkomst nu för tiden så har inte mycket deg men kommer vilja ha med bild/text. Hade någon idé om att jag ville trycka hemma hos mig men tror det är svårt med tanke på bredden av material man brukar få in att jobba med så få färger. Eller är svart/vitt en idé?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Jag får punga över pengar nästa månad. Tappat lite geisten men känns som många nya kan komma att vara med i det här numret.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

Tjohej, lagt in Joel Abrahamssons novell på driven så in och läs! Den är ej korrekturläst men det kan lösas senare.

Är det nåt gammalt mög på driven som folk vill ha med? Tycker om den där artikeln om fanzinet Elle från gamla Edge Magazine som nån skannat och lagt in. Den har väl inte varit publicerad i NAT tidigare? Minns inte själv allt som publicerats i tidigare nummer och inte. Borde kolla egentligen. Det får bli senare.
Hoppas nu på att det ramlar in bidrag från personerna som ej frekventerar detta forum men uttryckt intresse unt ambition.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: NYA ARBETSTIDNINGEN #4

553 KR till porto + tryck inne just nu smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig