Tråd: Historieklubben

Jag tänkte vara fräck nog att ragga medverkande till mitt fanzine här på forumet. I ett par nummer nu har jag kört en återkommande grej som heter Historieklubben. Tanken är att några olika personer berättar anekdoter kring ett speciellt ämne. I förra numret av Hunden var det t.ex. vardagsgrejer man gjorde med sina föräldrar när man var liten.
Till nästa nummer kom Saftgay på att det skulle vara kul att skriva om möten i kollektivtrafiken. Historier om folk man träffat på tåg, buss, spårvagn, tunnelbana, eller bara på perrongen. Taxi kvalar också in (med nöd och näppe).
Kom igen, det är bara att babbla på!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Historieklubben

Kul idé! Och absolut inte fräckt att ragga bidrag till fanzine via det här forumet. Det är ett jättesolklart ändamål :-)
Jag var med i förra fanzinet och jag kan skvallra om att Hunden är jättelätt och rolig att ha och göra med! Medverka i HSVD! Det är kul.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Historieklubben

Jag har en en kul anekdot om när jag träffade en man i tunnelbanan och följde med till hans hästvagnsmuseum. Låter det intressant?

Sv: Historieklubben

Jacke Brottby! Besöket i mannens hästvagsmuseum låter mycket intressant. Kör i vind!
Jag glömde förresten säga att det går bra att lägga in anekdoterna direkt här i forumtråden.
Vill man idka hemlighetsmakeri kan man skicka dem som PM eller i ett mail till: brevsolo@gmail.com

maskinpark.bandcamp.com

5 Senaste redigerad av B-pappa (2013-11-24 21:48:33)

Sv: Historieklubben

Superbra idé! Tror det finns massvis att vräka ur från oss alla i detta ämne. Tycker det är jättejobbigt med valmöjligheter så sitter och kliar mig i skallen om jag ska skriva här eller maila.... O-o

Sv: Historieklubben

Har du fått in några so far, Hunden? :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Historieklubben

Nej, inte ett endaste ett. Jag säger spotta i motvind och kör!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Historieklubben

Jag skicka in en historia till mailen nu Hunden

Sv: Historieklubben

Och jag tackar Jacke Brottby! Det var en fin historia på min ära.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Historieklubben

Har skickat in nyligen, hoppas det kommer flera!

Sv: Historieklubben

Tack igen för dina bidrag Mika. Det går fortfarande att skicka in historier, även om jag har ganska många nu. Känns jävligt kul att så många skickat in sina galna kollektivtrafikhistorier!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Historieklubben

Jag tänkte ta mig i kragen å skicka in något ikväll.. Har ett utkast som jag inte tagit tag i på länge.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Historieklubben

Känner mig tacksam över att det blivit en sådan uppslutning. Det här kommer bli den längsta, fetaste Historieklubben hittills!

maskinpark.bandcamp.com