Tråd: Fanzinotek för ungdomar i Falun

Hej!
Arbetstränar på Falu kommun som kreativ ”coach” för unga (13-25). Vi har en lokal dit en kan komma och hänga, kreera och dricka kaffe, bland annat. Mitt projekt i sommar är att starta ett litet bibliotek men för zines. Kommer också att fixa lite prylar som folk kan använda för att prova göra sina egna, och agera lite handledare.
Ja, nu till poängen med inlägget: Gör du ett fanzine som du vill ska finnas där? Är jättetacksam för donationer! Pga kommunalt så kan vi bara betala via fakturering (ugh) vilket är trist för vi som gör zines behöver ofta en slant (iaf jag hehe). Men det kanske lockar någon att ta kontakt och köpa ett eget ex?
Hör av dig om du vill bidra med ett nummer eller två :)

/Felicia, Sånt blod

Sv: Fanzinotek för ungdomar i Falun

Ja! Vad kul. Riktigt bra initiativ. Skickar gärna lite fanzines. Det funkar att bara skicka också och stå för porto själv osv?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

3 Senaste redigerad av larsesq (2018-06-20 21:21:26)

Sv: Fanzinotek för ungdomar i Falun

Tänkte ta med mitt restlager av SIM när jag var hemma hos föräldrarna senast och fick mig till livs historier om hur morsan nästan hamnade i knytnävsslagsmål på Erikshjälpen i Vetlanda eller hur morsan läxar upp nån spoling som gnäller över att han betalar för mycket skatt (ja, det hela skulle kunde bli ett eget fansin kallat "Morsans moral"). Jaja... jag glömde tyvärr.

Men störtskönt med fanzinotek i Falun. Kände några som gick nån folkhögskola i Falun. När jag och en vän diskuterade vår framtid (det var år 2010 då) på nåt fik på Slöddermalm sa vi "Falun! Det kanske där vi ska bo?!" Då höjde nån skallig Per rösten och sa "Gör det inte! Det är en jävla håla." Jag blev nästan sur. Först; jag skiter väl i hans jävla åsikt. Sen; jag skiter ännu mer i hans åsikt då han bor på hålornas håla Södermalm i den jävla hålan Stockholm.  Hojtar till när restlagret är i mitt nuvarande hem och kanske har jag gett ut minst ett nytt nummer då också.