Sv: Mårundan

Jag pröjsar också.

Sv: Mårundan

LOL Elias12419875 ger mig frimärken i utbyte mot fanzin, så nu jävlar skall det postas brev med autotrof i till samhälltes svältande massor!!11 big_smile big_smile

Sv: Mårundan

Ja va fint att d kom fram smile

Sv: Mårundan

Jaha kompisar har ni en bra sommar? Jag är hemma efter semestern och börjat jobba. Men sol är det ännu iaf.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Jag är på roadtrip. Sommaren har bjudit på väldigt jobbiga nyheter, fint jävla väder, nya skor och lugn och ro:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jag har en ynka veckas semester, obetald dessutom, men skönt är det. Badat, tagit en tur till Skellefteå, läst, kollat film och nu i helgen har vi hyrt stuga i skärgården.

maskinpark.bandcamp.com

182 Senaste redigerad av larsesq (2014-07-25 08:02:58)

Sv: Mårundan

Jag spenderar sista helgen i Malmö och Skåne, sen är det tillbaka till vardagen i Borås. Ska nog bli trevligt. Ogillar sån här värme. Blir seg i kolan. Försökte lämna in fansin i går. Fullständigt misslyckat. Alla har semester, och på sätt och vis har även jag det. Köpte ett splitfansin på Rundgång: Born Half-God/Blood Mornings. Hardcorefansin med turnédagböcker, lite personligt skriveri och - här gjorde jag stora ögon - en Body Count-intervju. Inga kontaktuppgifter, men ena delen görs av Patricia från Beyond Pink/Slöa knivar.

Sv: Mårundan

Jag har haft 30-årskalas samt ringt snuten på en granne som hotade mig till livet, samt försökte ta sig ini vår lägenhet på lördagkvällen. Allt detta eftersom jag i normal ton.bad honom stänga fönstret eftersom d luktar ciggrök i vårt sovrum när vi nattar vårt barn. Det här samt en anekdot från när jag var hemma hon honom och hans fru kommer att va.m.i ett fansin jag sakta men säkert knåpar på! Även delar av utredningen för ofredande kanske slinker med.

Annars gick d bra, bjöd på östjamska specialiteerna kams och kesfil på kalaset.

Sv: Mårundan

Ah det där splitfansinet verkar ju rätt fett! Ska försöka ta in det i min distro. Delade tankar angående en Body Count intervju  i ett fanzine. Rätt fränt att man lyckats strya ihop det men utav rent principiella orsaker så måste man ju ändå säga att det är asfånigt att ha med ett majorband i ett fanzine!

Jobbigt med tokiga grannar Elias. Kan inte fatta att folk kan bry sig så mycket om saker och ting att dom hotar någon till livet för att man ber dom tänka på vart dom ciggar.  Knäppa grannar kan ju vara roligt att läsa om men inte att ha själv!

Arbete är livets krydda

185 Senaste redigerad av larsesq (2014-08-01 12:53:19)

Sv: Mårundan

Blood Mornings görs av Staffan Snitting. Skulle nog funka finfint i din distro. Gjorde stora ögon dels för att Body Count tydligen fortfarande finns och dels för att ett hardcorefansin gör en intervju med ett sådant etablerat majorband. Mitt bestående intryck av fansinet är att jag inte är delaktig i hardcorescenen och sålunda inte hänger med i alla svängar, men överlag - helt okej. Främst skoj med nya fansin.

Sv: Mårundan

Larsesq, har du några kontaktuppgifter till Blood Mornings?

Håller på och skriver om olika konstverk till nästa fanzine och tänker ofta: är det här för mainstream, för etablerat? Jag är också av den åsikten att fanzines bör handla om människor som pysslar med obskyra undergroundaktiviteter helt utanför radarn för populärkulturen och massmedia. Men jag ser det inte som något moraliskt imperativ. Fanzines måste få handla om allt möjligt. Skulle gärna läsa ett fanzine som gör en djupdykning i de mesta populära teveprogrammen t.ex. Allt handlar om infallsvinkeln, analysen och stilen. Så länge det finns ett outsiderperspektiv får det vara i princip hur etablerat som helst, i min bok.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Jag ska göra en slotts-recension i nästa Paddsatan. Har besökt en rad slott under sommaren och det ena var trevligare än det andra. Det mest fuckedup jag stötte på var det här: http://www.tjoloholm.se/

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

188 Senaste redigerad av larsesq (2014-08-03 12:02:33)

Sv: Mårundan

Slottsrecensioner låter fränt. Tummen upp. Tänkte åka till Sofiero när jag var i Skåne, men det blev jag - i ganska skarpa ordalag - avrådd till.

Det finns inga kontaktuppgifter i vare sig Blood Mornings eller Born Half-god. Den där anonyma stilen som jag kan tycka är lite småtrist. Det är ju skoj att ha någon sorts adress där läsaren kan höra av sig med synpunkter och tankar. Men Blood Mornings-Staffan är med i Secterian Violence och Born Half-God-Patricia är med i Slöa Knivar och Beyond Pink. De borde gå att kontakta på något vänster eller köp fansinet härifrån: http://judascradlerecordings.bigcartel. … -fanzine-1

Tänker samma sak - angående mainstream och underjordiskt - när jag skriver om film och i viss mening andra kulturyttringar. Att jag hyllar till exempel Alice Babs  har ju inget med något underjordisk att skaffa. Men det känns som om preskriptionstiden har gått ut när det gäller sådant som var fräckt och inne för sjuttio till fyrtio år sedan. Nu är det mest rätt bortglömt och om jag kan koppla det dels till min person och dels till en historieskrivning kan det finnas en poäng att blåsa av dammet och skriva om det. Att skriva om band eller annat som finns nu och ligger på stora bolag känns ju dock bara fjantigt. De får nog med uppmärksamhet. Och ska de få uppmärksamhet i fansins handlar det ju om perspektivet.

Sv: Mårundan

Tommy: e d det m den hästdrivna dammsugaren? Rätt säker på att jag vart där, fint slott

190 Senaste redigerad av T-72 (2014-08-05 21:27:06)

Sv: Mårundan

Jag har alltid tänkt att själva fanzineformen i sig räckt för att det ska bli underground. Sen hör det ju oftast, om än inte alltid, samman med ett ämnesval som är ganska smalt. Förr i ti'n känns det mer som att fanzines utgjorde någon slags alternativ press, en infrastruktur för diskussion och debatt, eller spridning av kultur; t.ex. i punkscenen, bland serietecknare, eller bland de som sysslade med scifi.

EDIT: KAN DU STÄNGA AV DE DÄR JÄVLA CAPTCHA FÖR MIG ELLER FÅGELHELVETEN

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Mårundan

Internet har ju förändrat fanzinens roll i grunden. Visst funkar de fortfarande för att sprida information om obskyra ämnen men de är ju inte längre nödvändiga på samma sätt, inte en ensam kanal. Det jag gillar med fanzines jämfört med internet är just begränsningen, inga hyperlänkar.
Sen tror jag att fanzinens innehåll förändrats i och med att de inte längre behövs som faktabank. Man kan använda fanzines till så mycket annat än att bevaka en viss musikscen eller skriva om en viss sorts filmer o.s.v. Fast jag kan sakna mer dedikerade Fan-fanzines, som nördar ner sig totalt i ett specifikt ämne. 

Känns som denna diskussion skulle ha sin egen tråd, men nu när vi börjat snacka här kan vi väl låta det rulla på.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

elias242 skrev:

Tommy: e d det m den hästdrivna dammsugaren? Rätt säker på att jag vart där, fint slott

Japp! Dammsugaren som krävde typ tre personer för att fungera.
Blev en recension av just det här slottet. Var så mycket skit där värd att uppmärksamma. Såsom barnarbete, incest, DIY-operationer som ledde till herr Dicksons död, tre (!) byster av nyss nämnda herre i nästan varje rum i hela slottet.

Det blev också en skjutbane-recension.

Jag har skrivit en kortnovell, inte alls varit sugen på att skriva på sistonde men nu har jag fått ut något litet.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

193 Senaste redigerad av B-pappa (2014-08-24 13:01:26)

Sv: Mårundan

hej nu funkar min användare igen eller den där skiten med cookies eller nåt

Vad roligt! Enda jag har att kommentera är att TEMAN på olika fanzins är för folk som är så långt efter att dom tror att dom är först.

Sv: Mårundan

JAG ockuperar ett hus. DE ÄR NAJS.

Sv: Mårundan

autotrof skrev:

JAG ockuperar ett hus. DE ÄR NAJS.

Ja hur går det där i Umeå? Jag hörde att ni plockat huset vad grymt! Las Pall-mas eller vad kallade ni det? hihihi. Väldigt roligt. Tror jag kommer ner till Umeå kanske nästa månad då måste vi hänga. Eller iaf i Oktober kommer jag ner!

Jag har börjat skola igen, jag går på Folkis med inriktning journalist! Så nu kan jag sitta och göra fanzines i två år och bara få studiebidrag! Ruskigt skönt att inte jobba.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Kom ihåg att arbetsmarknaden för journalister är obefintlig.. alltså o b e f i n t l i g. det är nästan större chans att få jobb som demokratiminister i nordkorea än jobb som journalist:-(
men bättre upp att du kan/ska sitta å göra fanzines i två år, det är glädjande nyheter!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jag trivdes fantastiskt bra på Folkis. Inte minst för att man hade samma lov som gymnasiet har... Vilken folkhögskola pluggar du på Lappia? Tänkte om du flyttat till lite sydligare nordliga breddgrader?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

LOL. Internet säger att Hunden har varit i mitt ockuperade hus i flera dagar utan att hälsa. *sadface* #dissad

199 Senaste redigerad av Hunden (2014-08-31 23:50:16)

Sv: Mårundan

Internet ljuger Autotrof. Social ångest fick mig att balla ur och lämna Umeå illa kvickt. Var inte ens in i huset. Körde 44 mil den dagen. Så kan det gå när man är galen.
Hur var festivalen då?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Hunden skrev:

Jag trivdes fantastiskt bra på Folkis. Inte minst för att man hade samma lov som gymnasiet har... Vilken folkhögskola pluggar du på Lappia? Tänkte om du flyttat till lite sydligare nordliga breddgrader?

Jag har flyttat till Kalix. Så är ju lite närmare dig nu! Tänker att jag nog kommer tillbringa rätt mycket helger också på Föreningsgatan nu då resan är fyra timmar kortare än tidigare. Är ju bara andra veckan men än så länge är det ju lugnt. Men tror också jag kommer trivas rätt bra! Sovmorgon varje dag, ledig alla helger och röda dagar, samt lov! Är ju helt sjukt nice om man jämför med att arbeta.

Arbete är livets krydda