Sv: Mårundan

Sistnämnda.. av en väl känd herre.. iaf för dig och mig.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

elias242 skrev:

Larsesq: d e ganska sött o cvitaminrikt. Tydligen druckits av soldater för längesen f att undvika skörbjugg.
D e ba att klippa några nävar tallbarr o koka ett tag. Inte druckitpå skogsmulle,l,men gjort själv några ggr.
Kanske scouterna dricker det ibland?

Vi drack då aldrig tallbarsté när jag var med i scouterna, men det låter ju scoutigt. Jag minns att vi fick lära oss att rena vatten genom att sila det genom mossa. Och så var det flannellografen med Maria, Josef och Jesusbarnet i krubban...

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

Idag ere fredag! Och nya Paddsatan ska tryckas. Sen ere helg. Förutom för mig, ty jag ska jobba imorgon :-(

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

NU är det helg. Jag har jobbat natt två dagar i rad och sovit ytterst dåligt på dagarna. Somnade på bussen hem. Ska göra layout till kommande Hunden-numret i helgen. Hade kunnat gjort det på jobbet, men jag behövde stressa av. Har bara nördat på sidor om gamla syntar när det inte funnits några arbetsuppgifter att göra.

maskinpark.bandcamp.com

105 Senaste redigerad av larsesq (2014-03-07 11:09:12)

Sv: Mårundan

Det är tydligen helg och jag ska arbeta på. Se dåligt brittiskt kostymdrama och skriva om eländet på ett akademiskt godtagbart sätt. Skriva ut sidorna och börja med lägguten till nästa nummer (det blir dubbelt upp denna gång). Skriva om en griftegård och förhoppningsvis kunna gå på en liten runda på stans loppisar. Lugna stunder - väck. Känns skönt. Förra månaden var slappare än mitt svettiga handslag.

106 Senaste redigerad av Lappia (2014-03-13 18:40:19)

Sv: Mårundan

Roligt att komma hem från fantastiskt roligt 8 mars firande i Sthlm och se att man har fått ett fett fanzine paket ifrån hunden, Padsatan #10, Det grymma svärdet 15 och senaste numret Galago i brevlådan. Nu lyssnar jag Quit Your Dayjob och läser så att ögonen blöder.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Nästan helt klar med flytt till Sumpan. Har bara internet, diskmaskin och ett bord att fixa. Idag ska jag köpa gardinstänger, lampor och spika upp tavlor. Sen flyttstäda ute i Haninge. Berättade jag att jag har världens finaste lägenhet nu? :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Har lastat av två backor skivor. Folk som är uttråkade i Borås kan gå till Erikshjälpen och leka gissningsleken "Vilken skiva har Lars ägt." Några DVD-filmer och singlar kastade jag även med. Känns skönt att bli av med skräpet. Kommer ihåg att när jag var yngre läste jag om någon rockgubbe med över tusen skivor som fick hela sin samling sönderbränd. Hur skulle jag känna infall det hände mig, tänkte jag. Då var det nog mest skräck. Nu föreställer jag mig att det skulle vara skräckblandad förtjusning.

Idag blir det loppis i Älghult. Första gången jag är i den byn. Stooor händelse.

Sv: Mårundan

Här var det jädra dött. Hur är det med er alla? Har ni nå planer för påsken?

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Jomenvisst, ska va i en stuga i sthlms skärgård typ hela veckan eller tills vi ledsnar,jag sambon o barnet. Hade köpt jämtlandsbryggeriers påsköl men orka inte bära mer så den blev hemma.
Har typ kommit till freds m att vårt snart tvååriga barn e ett s.k 4%-barn,alltså extremt otålig, fysisk, impulsiv osv. Kan förklara varför alla andra kan ha med sina barn på möten på facket osv mens jag knappt vågar gå på toa för länge hemma m risk att hen klättrat upp och sträckt sig efter nåt farligt i köket.
Nu ska barnet iaf rastas ordentligt ute på landet o få springa avsig.

Hur har ni andra det?

Sv: Mårundan

Är det påsk? Vad är påsk?

Sv: Mårundan

autotrof skrev:

Är det påsk? Vad är påsk?

En ursäkt att titta Critters 2 och käka memma!

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Är memma gott? Vill minnas att jag funderat på att köpa det och testa, då det är veganskt. Men det är alltid något som hindrar mig. Är det sött? Ser ut att vara sliskligt? Förstnämnda är positivt, sistnämnda negativt. I min värld, åtminstone. Är i Småland och firar påsk och faders födelsedag, som sammanfaller.

Sv: Mårundan

Jag är i Skåne.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

115 Senaste redigerad av B-pappa (2014-04-17 13:08:16)

Sv: Mårundan

Hej på er! Ja vad gör man.. Haft min vän här och fixat lite ditten datten. Ätit vegburgers å druckit norrlands. Igår fick jag Cortex - You can´t kill the boogeyman eller nej det var i förrgår i brevlådan, trevlig skiva, helt ok. Igår fick jag Danger Diabolik på dvd för en tjuga. Blåser svinmycke ute.. Oj nu kom post igen.... Det var nr 2 av Studentliv. "Jobbintervju - Smarta svar på vanliga frågor". Ok. Står här "Sista numret någonsin". Ska man tro på det? Hej hej.

Sv: Mårundan

Inte ätit memma men hört att man tror d ska smaka kladdkaka o så e d knappt ens sött.

Fan d e segt att ha långt till affärn o ba cykel, o affärn har litet utbud o heter typ LillJans eller nåt. E dessutom trött men nicka till lite. Idag har vi vart nere på bryggan o glott på waxholmsbåtar o annat.

Asså soft att bo på landet ändå. Om ett eller typ två år planerar vi att lämna stockholm så jävla skönt. D luktar fan avgaser överallt. Målet e att ha hus breve skogen så barnet kan gå ut på gårn o leka o att slippa grannar i väggarna. Samt få ha vinbärsbuskar o egen soptipp bakom uthuset.

Sv: Mårundan

Förstår nu att det är påsk, ty Konsum sålde godis för halva priset. Nu har jag ont i magen och sura uppstötningar. Jävla påsk.

Sv: Mårundan

Jag har burit alger från en strand i Nyköping i påsk.
Sen har jag försökt skriva. Det har gått skitdåligt.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Med memma (eller mumma som jag föredrar att kalla det) råder det väl två läger dom som gärna äter det och dom som hatar det. Precis ser det ut som riktigt kladdig kladdkaka men det är ju gjort på råg och sirap så smakar inte ens nästan chokladigt. Men det är gott med en skvätt sojamjölk till och man göder det på Påsk.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Jag är så glad! Hackade ihop en pneumatisk trummaskin idag på jobbet med hjälp av ett ventilblock, ett (pneumatiskt) spjäll och ett datorprogram. Den pyste och fräste i 120, 135, 180 BPM och jag skrattade åt spektaklet och tänkte att nu är det vår på riktigt. Tack och lov var ingen annan i närheten. Nästa vecka ska jag spela in mina frustande tryckluftsrytmer på band (eller inte på band, men på minneskort, men man säger ju bandinspelning ändå om man växte upp på 80-talet, precis som att mormor kallade taxibilar för droskor).

Sv: Mårundan

Har vart på 'barnens majbrasa' ikväll, vilket var en extremt välbesökt hög med sly som brann i områdets lekpark. Unga örnar arrade valborg. Lotteri raketer osv. När jag var liten var det valborg på campingen i byn jag bodde, då hade de byns namn i BRINNANDE BOKSTÄVER. Ganska coolt!

Sv: Mårundan

Gjorde ni något kul på första maj?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

nja. Var med på LS-demonstrationen lite. kom sent drog tidigt pga barnet. Annars var jag hemma o hjälpte min sambo med hennes lektionsplanering inför hennes praktik. Har haft både bättre och sämre 1 maj smile. Durå?

Sv: Mårundan

Jag deltog faktiskt på allt i år. Det var snö (!) på la mano på morgonen. Trots det kom 300-400 personer dit. Väldigt trevligt faktiskt. Anarkistdemonstrationen såg jag inte röken av. SAC:s tåg var uppstyrt och väldigt trevligt. Mayday efteråt önskar jag att jag aldrig satt min fot på. Vi hörde nåt slagord mot, obs: MOT - GPS.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Gps-slagorden handlade väl om övervakning av hemtjänstpersonalen (hoppas jag innerligt). Men ok mer snask från mayday! Jag har inte sett eller hört nånting mer än att en tönt jag e bekant med skulle dit o tyckte man skulle 'sluta shoppa, börja leva, vägra arbetslinjen'. Man ba jaja suck. Men som jag fattat det är det nån slags utbrytning av de flummigaste som följt med sac förut +typ cyklopengänget o utopikarnevalen? Mer hippiesnask snälla!