Sv: Mårundan

nu är vi hundra!!!!!!!!!!!! jag är också pepp på forumhäng! denna vecka förutom helg ät körd för min del dock. och pepp på irl-häng också!!!

Sv: Mårundan

Fjorton män blev till hundra,
blev hundratusen och Ho Chi Minh
han ledde och enade Vietnams starka folkarmé
för landets befrielse.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Ska vi sätta det om kanske två veckor? Så hinner jag mejla alla medlemmar osv smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Ja det låter bra! Säg ett datum bara tänker jag så kan folk boka in det? mitt önskemål är att det inte börjar för sent så jagkan vara med men fattar ju att det är rätt ovanligt att lägga sig åtta hahah

Sv: Mårundan

Ja kul.

Kort rapport från mig: Jobbat ett halvår på min första fasta anställnng. Har nu min första semester. Har fyllt 35 år och vet inte om jag har missat hela livet eller levt världens bästa liv, beror på vad jag jämför med. Men jag känner mig nöjd. Skaffat mobil-telefon alltså med internet, touchscreen och internet så är därför knappt här inne längre då jag annars skriver här på datan jag har på jobbet. Målet är ju att slippa sitta på internet. Jag gillar ju annat egentligen. Men jag gillar ju detta forum. Har sänkt tempot än mer och gymmar på. Minskat med alkohol och tobak. Försöker göra så lite som möjligt och inte ha krav på vad jag måste göra och inte. Går runt som i en dimma av lugn och ro. Äta, sova och grejja med roliga saker. Är halvvägs i livet ungefär. Ingen aning om vad som händer framöver. Har inga direkta planer. Aldrig känt ett behov av att bilda familj. Just nu är det bara skönt att vara ledig och ha semester. Slippa tvingas göra saker. Hoppas alla har det bra och har en fin sommar. Eder B-pappa, sommaren 2019

PS Kul med alla Brand, tidningen. Läser den på kvällarna ibland.

Sv: Mårundan

Det här forumet ligger alltså bakom både Brand och Det grymma svärdet.
Detta är praktisk kulturmarxism.

Sv: Mårundan

autotrof skrev:

Det här forumet ligger alltså bakom både Brand och Det grymma svärdet.
Detta är praktisk kulturmarxism.

Haha! big_smile

Sv: Mårundan

hahaha :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

hej forumet! hur har ni haft det i helgen? jag har varit i stockholm och gått på tami t på transfesten, det var jättebra, och sen spelat på revolutionär pride. bor i eskilstuna över sommaren och flyttar sen upp till frostkåge igen i slutet av augusti. idag har jag ätit frukost, vilat, scrollat mobilen och kollat på nya avsnitt av orange is the new black.

:-)

Sv: Mårundan

Hej Vincent! Glömde logga in här vid 13, men ser att jag inte har missat så mycket ;) Vilken toppenhelg! Var ligger Frostkåge? Det låter ju som en plats som skulle kunna fostra storartade fanzines. Åh, tack för påminnelsen om Orange is the new black. Ska köpa Netflix imorgon och klämma den och Stranger things. (Ja, inte allt på en dag förstås.) Sen tänkte jag köra på HBO ett tag istället, har för mig att det är minst 4-5 serier jag vill se där.

Sv: Mårundan

Nej här var det inte så mycket folk! Jag sov över hos en kompis och kom hem först nu. Sitter och käkar mackor och går igenom containerfynd som jag samlade på mig nere på gården. Jag är inte så aktiv här på forumet men läser ibland och beställer saker. Jag har hållt på några år att samla mod för att göra ett eget fanzin, det närmar sig tror jag.

Dessa saker har jag plockat med mig från container och soprum idag:

En fräsch kastrull med någon sorts perforerad insats, saftkokare? Jag tänkte ånga grönsaker i den.
En symaskin (Brother) utan sladd, äldre modell (=bra, de är ofta starkare), tänkte dyka efter sladden lite mer senare
Någon sorts ljudsladd (kan inget om ljud men tänker att den såg vanlig ut så det är nog bra att ha)
Förgreningsdosa
Ethernet-kablar till min syrra som behöver en ny. Två olika längder så hon får välja
En jättetrasig skrivare, ska se om det finns färgpatroner kvar
En stor rund spegel kanske 1m i diameter, med metallram
En påse med kläder
Två CD-portföljer med skivor i

Nu skall jag gå igenom de två sistnämnda, det blir kul

Sv: Mårundan

Jag har sovit hela dan och har ångest över socialen. big_smile

Sv: Mårundan

Klart att du ska göra ditt eget zine, Kris! Kom igen det blir kul! smile Prova Majas tips om att göra en sida varje dag i 30 dagar. Tar bort prestationsångest. (Säger jag som har hållit på med ett zine i typ 1,5 år nu, haha. Men det är inte aktivt skapande, annat har tyvärr kommit emellan.)

Vilka spännande fynd! Hittade du några roliga CD-skivor? Jag såg ett helt gäng sköna 80-talsskivor på en loppis härom veckan men de var tyvärr helt galet repiga så jag avstod.

Autotrof, har inte hunnit tacka för zinen - tack! Hoppas att det löser sig.

Sv: Mårundan

Ah, gött att veta att de kom fram!

Sv: Mårundan

God morgon allihopa! Hur mår ni idag? Nu har min semester börjat big_smile

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Den riktiga Maria skrev:

HBO ett tag istället, har för mig att det är minst 4-5 serier jag vill se där.

Kan rekka Gösta där. Jag gillade den som fan men då gillar jag allt moodysson gör (även Coco).

kris skrev:

En jättetrasig skrivare, ska se om det finns färgpatroner kvar

Älskar containrar. färgpatron är roliga att borra upp och skvätta ner div. papper med. Har haft ett sånt sjukt långsamt fanzineprojekt. Har tänkt att det ska vara 50 ex. med bara överbliven färg och felkopieringar. Kanske inte kul att läsa men i och med att det ändå hade typ blivit returpapper eller fjärrvärme så är det kanske roligare om det går postvägen först. Haha.

Tommy skrev:

God morgon allihopa! Hur mår ni idag? Nu har min semester börjat big_smile

Grattis! Min slutade för exakt en vecka sedan. Har redan jobbat 60 timmar, haha. Värdelöst liv.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Det jag sett på instagram har iallafall skvallrat om att du har haft en trevlig semester maggan? Är du nöjd eller var det något mer du hade velat göra? smile
Trist att komma tillbaka oavsett vad, och jobba 60timmar... urk.
Jag har legat på balkongen och så kom ett mysigt regn, sen ett mysigt ösregn, sen började det åska som in i helvete och katterna löpte amok. Så vi har haft lite hemmamys med katterna så de blir på bättre humör. (leka med laserpekare så glömmer de allt)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jag jobbade igår, så blev inget häng här då. Idag har jag pratat i telefon med Hunden i nån timme och sen städat och lagat mat och börjat se på Tusenbröder. Jag har bara sett filmen, aldrig TV-serien. Jättekonstigt. Fattar inte hur det gått till. I veckan ska jag jobba 80% och det lär väl bli bra, för även om jobbet är segt ibland jobbar jag ändå med vettiga människor och det kan inte underskattas. Nu lyssnar jag på nån samlingsskiva med svängig musik som spelades in på 70-talet i Peru.

Härliga container och soprumsfynd! Hoppas skrivaren hade färgpatroner kvar. Jag har haft en skrivare i över fem år, men aldrig köpt patroner, för de är så jävla dyra. Men tror jag nog har råd att köpa dem nu. Får unna mig lite, annars är jag ju så himla snål.

Är den där Gösta så bra? Kanske ska se den sen när jag är klar med Tusenbröder.

Trist att behöva jobba 60 timmar på en vecka. Är det på grund av sommarledigheter och grejer?

Ja, härligt med regnet idag och gött med semester.

Sv: Mårundan

Den riktiga Maria skrev:

Klart att du ska göra ditt eget zine, Kris! Kom igen det blir kul! smile Prova Majas tips om att göra en sida varje dag i 30 dagar. Tar bort prestationsångest. (Säger jag som har hållit på med ett zine i typ 1,5 år nu, haha. Men det är inte aktivt skapande, annat har tyvärr kommit emellan.)

Vilka spännande fynd! Hittade du några roliga CD-skivor? Jag såg ett helt gäng sköna 80-talsskivor på en loppis härom veckan men de var tyvärr helt galet repiga så jag avstod.

Jättebra idé, tack! Det skall jag göra.

Skivorna var mest sånt jag aldrig hade hört talas om. Anette Lindwall? Lizette? Ia, Åsa Bergh, bara en massa 2002-aura-brudar med personnamn. Alla har fräscht långt photoshoppat hår och lågt skurna jeans. Sen var där också skivan "Människan & skapelsen - gudstjänst i dansbandston", vilket ju skulle kunna vara nåt.

maggan skrev:

Älskar containrar. färgpatron är roliga att borra upp och skvätta ner div. papper med. Har haft ett sånt sjukt långsamt fanzineprojekt. Har tänkt att det ska vara 50 ex. med bara överbliven färg och felkopieringar. Kanske inte kul att läsa men i och med att det ändå hade typ blivit returpapper eller fjärrvärme så är det kanske roligare om det går postvägen först. Haha.

Gillart!

(Jag hittade inga patroner tyvärr)



Det låter som att iaf några av er har haft det rätt fint, men tråkigt med socialenångest autotrof.

Idag skall jag ta tag i mitt liv. Betala räkningar och städa. Iallafall betala räkningar. Jag drömde inatt att pappa hade varit hemma hos mig och städat utan min vetskap, det var väl rätt nice på sitt sätt men också tämligen integritetskränkande. Betyder det att mitt undermedvetna vill att jag skall skärpa mig och vara vuxen själv? Mitt övermedvetna vill det iallafall.

Sv: Mårundan

larsesq skrev:

Jag jobbade igår, så blev inget häng här då. Idag har jag pratat i telefon med Hunden i nån timme och sen städat och lagat mat och börjat se på Tusenbröder. Jag har bara sett filmen, aldrig TV-serien. Jättekonstigt. Fattar inte hur det gått till. I veckan ska jag jobba 80% och det lär väl bli bra, för även om jobbet är segt ibland jobbar jag ändå med vettiga människor och det kan inte underskattas. Nu lyssnar jag på nån samlingsskiva med svängig musik som spelades in på 70-talet i Peru.

Härliga container och soprumsfynd! Hoppas skrivaren hade färgpatroner kvar. Jag har haft en skrivare i över fem år, men aldrig köpt patroner, för de är så jävla dyra. Men tror jag nog har råd att köpa dem nu. Får unna mig lite, annars är jag ju så himla snål.

Är den där Gösta så bra? Kanske ska se den sen när jag är klar med Tusenbröder.

Trist att behöva jobba 60 timmar på en vecka. Är det på grund av sommarledigheter och grejer?

Ja, härligt med regnet idag och gött med semester.

Oj! bara sett filmen men inte serien, men är det inte ganska många luckor i filmen isåfall tycker du? :-o
Lite som när man råkade slå på fel dvd när man kollade twin peaks första gången och hoppade över tre avsnitt i säsong två.. när det är urballat redan som det är. Helt plötsligt var Leland död? bara en sån sak. Och varför hade Albert blivit så inställsam, när han var så sur och tuff innan? Ja såna saker.
Tusenbröder-filmen är ju bara för att knyta ihop säcken, även om jag tycker serien kunde ha slutat som den slutade, det hade varit ett nästan mer nervkittlande slut (säger inte mer än så) det fina med den serien är ju att den är så pass realistisk, känns inte överdriven och bygger till så stor del på riktiga ligor och brott (läste nånstans att Målarligan är baserad på Maskeradligan ihopmixat med Militärligan, framförallt det förstnämnda känns ganska rimligt, och bakgrunden till varför de började råna är typ en kopia på Militlägans orsaker till att de börjar råna) Jävligt bra serie iallafall. Första jag å Michelinmannen gjorde när vi flyttade ihop var att se Tusenbröder:-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Fin grej att göra tillsammans, se på Tusenbröder. Jag minns typ inget av filmen. Minns att vi bakade morotstårta innan vi såg på filmen. Men har sett de tre första avsnitten nu. Är bra. Fin skildring av manlighet.

Gudstjänst i dansbandston låter mycket intressant! Det skulle inte gå att få höra ett smakprov?

Skriver på jobbet. Snart slut för dan. Varit en väldigt inaktiv dag. Sista timmarna har jag mest suttit i ett rum och rullat tummarna. Det går att få lön för sånt också tydligen.

Sv: Mårundan

Tommy skrev:

Det jag sett på instagram har iallafall skvallrat om att du har haft en trevlig semester maggan? Är du nöjd eller var det något mer du hade velat göra? smile

Nä, mer än att jag jobbar i en stad typ 17 mil ifrån där jag bor så alla sociala kontakter liksom huggs av. Ensamheten kanske är den värsta.

...och stämmer f.ö. in i hyllningskören t. tusenbröder. Jag älskade den serien men vet inte om jag sett filmen eller så. Jo, just ja. Jo, nu minns jag en scen så den har jag ju sett...

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Tja, edsvurna! ursäkta att jag inte kunde vara med i live-feeden här i söndags, hade fullt upp med att preppa inför veckan, har börjat jobba igen. Så missade detta.

Haft en fantastisk semester och haft många höjdpunkter. Men bäst var Ostämman-festivalen, som jag ju borde ha hetsat folk till att åka på, men bestämde mig i sista stund för att åka dit. Ska väl skriva mer om detta framöver men alltså, det känns som en given grej för folk på detta forum att åka på. Det är där det händer! Jovisst det händer massa bra på andra ställen också, men detta var verkligen spektakulärt trevligt och fint. Jag tänkte gå in för att engagera mig mer i det till nästa år. Men ja mer om det sen.

Haft besök i veckan av Apoteket Jonsson, vi kollade in stan och åt burgare, som jag sen bäddade ner i en fällsäng framåt nattkvisten.

Sen en dag senare dök Saftgay upp, vi  gick på loppis, hämtade ut post, åt god veganbuffé och gick runt på stan och så. Mycket trevligt allting.

Har mycket tankar och idéer i huvudet. Börjar återfå ett visst driv, kroppen och hjärnan mår bättre och bättre. Är väldigt klartänkt och fokuserad, har koll på läget. Skulle viljat hunnit med mycket mer på semestern, men får ta det som det kommer. Ledsen att jag inte hann med Stockholm och allt så, men vi hörs och ses. Tanken var ju att jag skulle åka ned i början av juli typ, men Rättens krater ställde ju in och sen blev det inget GBG för mig heller sen den 20e juli, då ju Pyramido ställde in på Truckstop. Men jag hann med Dalarna och Hälsingland och så utförde jag ett ärende över dagen i Sthlm förra veckan, jag sålde ett par kilo TV-spel till min mästare och kran. Hade spart så mycket spel att jag lära rensa ut det, tog så jäkla mkt plats. Var inte helt lätt att bära allting men det gick efter en avancerad packning. Hade för fullt upp på hemmaplan för att stanna i storstan så detta blev en Classic B-papa covert stealth operation stay low hit hard, hem igen samma dag. Hade gärna gjort mer i Sthlm men schemat funkade inte - det var bara business, inget nöje. ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

Regn och åska idag. Skickar kraft och energi till alla ni framtidens barn, ni icke-karriärister inom den äkta folkkulturen, masskulturen utan profit, de verkliga kulturarbetarna utan dolda agendor, utan vidrig sponsring och Product branding eller vafan det heter, ni som gör utan ekonomisk eftertanke och pissar på allt som förtjänar att bli pissat på.

Trökigt med soc, autotrof. Det är ena jäkla slibbigt byk.

Fan nu lär man väl gå hem. Ett tag. Jo Lappia jag träffade en polare till dig på Ostämman! Trevligt! Och en massa annat trevligt folk. Varit på för lite sånt här. Var bara nu att inse att jag inte vet eller kan gilla nåt annat än denna typ av sammankomster, folket, musiken, stämningen. Så det har varit uppfriskande och bra känslor, lite nytändning.

Ha det så fint, hörs!

Sv: Mårundan

Missade också sammankomsten då jag varit i nord-norge och hjälpt till att tömma mina farföräldrars hem. det gick bra och var fint att hänga med släkten, samt slipper gå på loppis hur länge som helst efter allt jag ärvt så nu är mitt hem typ nytt! men lite vemodigt också såklart. har haft en fin sommar även om jag typ int gjort så mkt annat än läsa fanzins, träffa lite folk i stan, tuschat serier, städa och ordna i ladan. gillar som hösten bättre när det händer mer och int är så jävla varmt. nu peppa folk på deadline för svärdet och gosa med katten och äntligen har småfåglarna hittat min fågelmatare på sovrumsfönstret så jag kan fågeltitta från sängen!

1,000

Sv: Mårundan

anev skrev:

Missade också sammankomsten då jag varit i nord-norge och hjälpt till att tömma mina farföräldrars hem. det gick bra och var fint att hänga med släkten, samt slipper gå på loppis hur länge som helst efter allt jag ärvt så nu är mitt hem typ nytt! men lite vemodigt också såklart. har haft en fin sommar även om jag typ int gjort så mkt annat än läsa fanzins, träffa lite folk i stan, tuschat serier, städa och ordna i ladan. gillar som hösten bättre när det händer mer och int är så jävla varmt. nu peppa folk på deadline för svärdet och gosa med katten och äntligen har småfåglarna hittat min fågelmatare på sovrumsfönstret så jag kan fågeltitta från sängen!

Låter tungt men också fint med fåglar och katter (så länge de inte möts os.v.).

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀