Att få post är bäst, postbäst!
När jag var vilse i pannkakan och gjorde mitt bästa för att undvika arbetslinjen där för några år sedan (och mitt sämsta för att göra något annat, det enda jag gjorde var att gå promenader, se på The Wire och spela in arga låtar via mikrofonen på farsans bandspelare) så var ju posten dagens höjdpunkt. Jag borde skicka mer post. Som du säger Lars. Det tar ju inte särskilt lång tid (vilket är glädjande om man är en latoxe) och det är roligt att tillverka små grejer som man kan skicka.
Jobbar natt för tillfället. Har suttit och skrivit på fanzinet i flera timmar. Känner mig ivrig att få ut det här numret, som börjar arta sig riktigt bra.
Igår morse, eller imorse, jag vet inte riktigt, cyklade jag hem genom 2-3 decimeter blötsnö och lyssnade på The Vaselines. Det är först nu jag börjat riktigt uppskatta dem. Jävligt dekadent pop egentligen. Har haft svårt för deras rockiga, solobenägna gitarrer förut. Men nu ser jag ljuset. De är ju som ett mer dekadent och lätt ironiskt Beat Happening. Det slog mig nu att mespop ska fan vara dekadent, annars är det ingen mening med det. Glöm Belle & Sebastian och alla andra band med fina melodier och omtåliga hjärtan. Mespop ska vara lika delar fylla, oansvarigt sex och självömkan, tonsatt med fina melodier och bjällerklang, annars får det vara.
maskinpark.bandcamp.com