Sv: Mårundan

...såja, nu tycks situationen stabiliserats. Men det var väldigt väldigt illa där ett tag. En erfarenhet jag gärna hade sluppit, jag har alltid tänkt att influensa drabbar andra än mig. Chockerande intensiv sjukdom som slår ut en totalt, ja jag är säkert "sist på bollen" även i detta sammanhang. Kanske bli läge för en vaccination nästa år, vill aldrig uppleva detta igen. Sjukan var ju överfull pga influensan och sist jag var in på akuten var det fullbelagt så jag blev hemskickad, så jag insåg tidigt att jag var tvungen att klara detta hemmavid. Men nu tycks väl alla på forumet vara friska och redo för 2018?

Sitter här nu och spelar en helande trudelutt för alla forumiter med flöjt och synthesizer.

Sv: Mårundan

Nytt på B-pappas mårunda-fronten: varit på HC, fått medicin, fan vad bra den tycks funka! Ska bli skönt o kunna gå igen, vara fri. Saknar att vara ute. Släpp ut mig!! Fysisk smärta övergår i mental smärta. Men nu börjar jag se ljuset, jag vill leva. Ligger och fantiserar om vad som finns där ute på loppisarna nu, har galet mkt energi som väntar på att släppas loss.

Dr Jeanspräst will return, men nu ligger den-im lågt. Ha en bra helg alla, hoppas det händer roliga och bra grejjer.

Sv: Mårundan

Skrev högskoleprovet idag. Vilket helvete. Tänkte på att man skulle göra ett fanzine som såg ut som högskoleprovet men bara var en massa mög. Träffade random folk som var trevligt mot mig, det var skönt. Bra ställe att lära känna folk på alltså. 4 laxar av 5 får betyget bli.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

879 Senaste redigerad av larsesq (2018-04-19 19:49:55)

Sv: Mårundan

Gjorde högskoleprovet 2005 eller nåt sånt. Var ingen höjdare. Satt med morsan idag och gick igenom mattedelen och ordförståelsedelen. Märks att vi är släkt. Kunde typ inget av mattedelen, men fick 100 % rätt på ordförståelsedelen. Vi har olika skolning och utbildningsnivå, så det här är väl sånt vi lärt i oss i grundskolan och sedan genom typ litteratur och socialt liv. Var rätt kul att vi typ kan exakt samma saker. Speciellt kul var också att tänka att jag befinner mig på en plats där jag nog aldrig mer behöva räkna ut vad "x" i nån ekvation är för nåt. Skulle alltså aldrig göra högskoleprovet, men kul att träffa trevligt folk.

Har varit på utflykter och köpt lite grejer på loppis. Kanske tar upp det i loppistråden snart. Ätit äppelpaj och ska slappa ikväll. Allt är bra.

Sv: Mårundan

Jaså oj var det så länge sen du gjorde det ja, larsesq. Det är samma för mig, avancerad matte tycker jag är hemskt men ordförståelse, no probs!

Lägger här en infoblänkare som är viktig för mig, sorry att jag tjatar och idisslar men igår fick jag en om-diagnos, eller iaf ett uteslutande av en gammal diagnos som spökat nu i 3 år: Jag har INTE gikt, vilket jag trott sen oktober 2014. Jag har heller aldrig haft det, trots att en läkare övertygade mig eftersom den diagnosen fanns inom vad som var sannolikt. Fick resultat på blodprov igår som säger annat och nu har jag kollat igen på gamla blodprovet och ser att nix, värdena var normala då också. För att göra en lång historia kort så är det nu dags för mig att ta itu med att jag missvårdat mina fötter stora delar av livet, trots tecken redan i barnålder på att jag har krångel-fötter. Så idag har jag köpt skor för mer än vad jag typ lagt på skor under hela livet, det var väl dags. Har fortfarande stor smärta och är gnällig och orken och fokuset är sisådär. Men B-pappa bidar sin tid och ska fixa med sin hälsa så ska det nog gå bra, hoppas slippa operationer, även om jag såklart kan önska att jag tänkt på eller fått denna bedömning tidigare. Nåja, it´s ånly rock an roll. Nu blickar jag framåt och ska göra det bästa av situationen. Tack till alla som orkat och inte orkat med mig under åren, med mitt humör och mina svängingar hitan ditan. Nu vet jag iaf vad som är problemet, så det är ju en lättnad i sig, även om det är en hel del att smälta. Tack kära ni. Ha det bäst så hoppas jag att vi ses nån gång framöver, i nåt kul sammanhang. Tjopp!

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=411

PS om nån annan har fotproblem så dela gärna med er, jag lyssnar gärna och vill lära mig mer, samt delar såklart med mig av det lilla jag kan.

https://www.youtube.com/watch?v=WGheQXwUUxA

Sv: Mårundan

Gjorde högskoleprovet med baktanken att slippa läsa komvux. Men fick rätt mediokra resultat - så jag läste på komvux ändå. Och det var jättekul! Så allt slutade ju bra där. Skulle aldrig läst på högskola och universitet om jag inte läste på komvux. Och även om det inte visar sig ge nåt jobb så hade jag lajbans när jag studerade, fick CSN och hade massor med fritid och lärde mig grejer.

Trist med fotproblemen. Blir tjat om min morsa igen, men hon har hallux valgus. Alltså snedställd stortå. Verkar vara ett helvete att hitta bra skor. Hon pratar inte jättemycket om det. Hon har reumatism och fel på tänderna också, men är inte så sugen på att prata om det. "Det blir inte bättre av att gnälla", säger hon bara och vad fan ska jag svara på det? Så... ja, skulle säkert bidra med berättelser om fotproblem, men informationskällan håller inne med sitt lidande. Det gamla skolan. Bara att bita ihop och jobba på.

Sökt jobb idag och skrivit till en gammal forumit, som försvunnit här ifrån, men verkar vara på gång att komma tillbaka. Och snackat med en tekniker och blivit slickad i ansiktet av hund. Livet rullar på.

Sv: Mårundan

Fick antagligen 1.9 på den verbala delen och urdåligt på den kvantitativa delen. Hoppas att det väger upp tillräckligt att komma in på något så att jag slipper jobbet för ett tag. Gick till jobbet 05:15, tillbaka från jobbet 18:15. Ska på teater och ser fram emot det. Har inte varit på teater på evigheter, det är min partners morsa som drar dit mig och ser fram emot att sitta där i jobbkläderna och sugas med i vad det nu kan tänkas vara jag kommer att få se.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Härlig historia där med Komvux, att det blev bra. Vad fint. Tänk asså vad vanligt det verkar vara ändå, med Hallux. Din mor är 4e eller 5e mamman jag hört om som har det sen i förrgår. Lider med henne, din mor, inte för att jag har det utan ja bara för att visa mitt stöd. Eller ja, är det ett bra uttryck, "lider med", ja jag vet inte, men det är ledsamt att höra. Jag skulle oxo vilja bli slickad i ansiktet av en hund nu. Får se om jag gör Högskoleprov nån dag, för skojs skull kanske? Det närmaste jag varit är att ha varit värd och supportperson åt Mr T när han gjorde det i Borås. Långa jobbdagar där maggan. Jag jobbade idag och gick väl ok, men plgsamt och gå osv. Jaja, ha en fin helg hörni.

884 Senaste redigerad av maggan (2018-04-20 22:00:38)

Sv: Mårundan

Jag har gjort hp i Borås i någon baskethall. En tjej blev uppringd av en förälder under själva provet som undrade hur det gick. Hon blev diskad från det delprovet.

Ja, pendlar ju till jobbet också och inser att jag kommer att gå sönder av det. 1 timme och en kvart enkel väg eller övernatta, det är sjukt mycket tid som går.

JAG BESTÄLLER OCKSÅ HUNDSLICKNING NU!

Edit: Är f.ö. intresserad av det här programmet: https://akademinvaland.gu.se/utbildning/program/k1lit

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Hej allihopa.

Känner jag har varit dålig på att vara aktiv här på forumet! Har varit mycket annat... Jobb och nazister. Så har blivit dåligt med fandom här under vintern. Men är peppad som tusan att bli mer aktiv igen, i sommar och höst blir det bara massa fanzinejobb eftersom jag slutar mitt vanliga jobb!

Här är en fin bild på mig och Hunden när vi var på FG7 för två helger sedan. Jättekul kväll! Vi fick chans att prata och peppa varandra när det gäller fandom och se massa bra band.

Post's attachments

FG7(1).jpg 56.63 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Men tjena Lappia! Dom där finingarna hade jag velat ha här nu. Ikväll blir det spelning här, är laddad, blir en kul dag.

Alltid lika förjävligt med nazist-relaterade grejjer. Ja, jobbavslut är såna guldluckor till göra roliga saker. Keep that a-kassa coming och bara kör. Ha det fint, hörs!

Sv: Mårundan

Fan vad mysig bild! Hoppas ni hade det riktigt bra. Hunden, du klär dig fan i det där skägget :-D Blir fint om några veckor när du är här i Stockholm å gör stan lite säkrare!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jo, det var väldigt fin kväll. Få kolla lite band och sådär med en fanzinbroder. Roligt att ni ska få främmande i Stockholm där av Hunden snart. Hade varit roligt att vara där. Vi måste verkligen få till den här sabla fanzinträffen någongång...  Vad blir det i helg? Är ni långlediga när det är Kristihimmelfärds?

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Ja, med klämdag å allt. Sitter vid Gömmaren nu efter två mil på moppe. Alldeles tyst o bara fåglar och vattnet. Bredvid mig har jag en hembygdsgård som några tanter fikar vid. Så lugnt och tyst. Och så säger folk att det bara är stressigt och stökigt i storstan.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jag är sjukskriven pga. stress och storstad och flytt av övernattningslägenhet och skit. Passade dock på att vara barnvakt idag ett par timmar. Vi badade i en fontän och åt nuggets. Jag borde ta hand om barn mer.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

891 Senaste redigerad av Keldjuret (2018-05-13 13:13:26)

Sv: Mårundan

Var på spx förra helgen. Har inte varit där på ett par år men det brukade finnas en del textfanzin. I år var det inte mycket av den varan.

Köpte nummer 14 av Hanna TLs Skaffa aldrig ett liv. Korta texter och illustrationer på tema Förtvivlan. Det finns någon sorts parodi-bild av perzines som patetiskt självömkansblaj. Självömkansblaj är väl kanske vad man får om man skriver illa på personliga teman. Skaffa aldrig ett liv är personligt och välskrivet vilket resulterar i texter där man kan känna igen sig i hur motigt precis allt kan vara.


Kom även hem med ett seriezine från serieskolan i Malmö. Två cowboys går runt i vad som liknar svensk glesbygd och snicksnackar. De kommer till en bar där de snicksnackar lite till för att sedan spendera natten på backen utanför. En bra serie som inte är övertydlig utan liksom låter läsaren ana en värld där sociala spelregler har förvridits något på ett oklart vis. Blaskan hete Lynn och Johnny, skriven av Andrea Udd.

Köpte även Berliacs Sad Boy som lystring precis gett ut. Har inte hunnit läsa men kan återkomma i ämnet om någon bryr sig.

Sv: Mårundan

Ja, skriv gärna om sadboi! Jag köpte ett ex med och sträckläste. Hör gärna vad du tycker sen.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Fått nytt jobb som jag nog kommer försöka säga upp mig från om tre månader. Känns väl okej. Idag fick jag glass, kaffe och hålla en ångestfylld hand. Yes, nu är jag verkligen tillbaka i vården igen. Psykisk ohälsa, fysisk ohälsa, sorg och död och kaffe och fika och den stora handfallna känslan att aldrig kunna hjälpa nån på riktigt. Att vara en liten lort som leker självsäker, även fast jag knappt vet hur jag ska hälla upp ett glas med bärdryck. Men jaja, får pengar i fickan och jobbet ger ju nåt sorts syfte eller nåt. Lyssnar på Pet Shop Boys nu.

Sv: Mårundan

Årets Filmsamlarträff avklarad. Mkt trevligt. Håll koll i postlådan, Puffy.

Sv: Mårundan

Möglar ihjäl i huvudet pga flyttstäd och samplar Zara Larssons pappa.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Har varit frånvarande här ett bra tag nu, är riktigt kul att vara tillbaka med pepp och nya idéer. Trevlig helg på er.

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

Sv: Mårundan

Vi pratade om det här.
"Vad heter den på forumet?"
"Nåt äckligt.Typ  Urk."
"Urin?"

Sv: Mårundan

Jag har sjukt svårt att hålla reda på vem som är vem på forumet f.ö. Det är det ju 1. Användarnamn, 2. Fanzinenamn och 3. Riktigt namn till adressen man skickar till. Många parametrar alltså.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Mårundan

Skrivit ut 21 A4-sidor som ska bli större delen av Sällsamheter i Munchkinland#20. Så jag har att göra i sommar: göra fansin. Kul att ha det, så mitt liv inte bara blir att hänga i serviceboendet.

Sv: Mårundan

Hurra! Bra nyheter. Själv lägger man sista omsorgen på nya paddsatan. Lite nervöst.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig