Sv: Mårundan

Nya numret av Arbetaren kom idag! Tjock och tjusig.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Haha kul, hej Smyg! Brukar du gå på loppis? Välkommen, här är det lugnt och skönt.

Sv: Mårundan

Tack för välkomnandet, hörrni.

Lappia: Är peppad, men osäkerheten är på hög nivå - har ingen aning om var man ens börjar.

larsesq: Ruskigt liten värld, ibland.

B-pappa: Loppis? Det händer ibland!

Sv: Mårundan

Välkommen! Här är det inga drygon-lugnt och skönt som nån sa innan!
Håller också till i Gbg, tipsar gärna om tryckerier och sånt om du behöver hjälp

Sv: Mårundan

Ja, vi är nog alla pigga och mestadels glada filurer som gärna hjälper till för att sprida fansinets evangelium.

Sv: Mårundan

Hej Smyg!
Kul att ha dig här. PM:a din adress så kan jag skicka dig nåt fanzine när jag har något (konstigt erbjudande kanske, men jag har slut på alla nu).

Har försökt läsa ikapp mig på alla trådar nu. Är fasen aldrig inloggad här längre. Sitter sällan vid en dator och mobilen är ju hopplös om man ska läsa på forumet. Tack för alla filmtips, kul att läsa om alla iakttagelser av skumt och roligt folk, alla anekdoter om störiga roliga människor i biografer. Gjorde min natt så mycket roligare!

maskinpark.bandcamp.com

607 Senaste redigerad av B-pappa (2016-11-30 21:10:47)

Sv: Mårundan

Säger här hej till nyanlända på forumet. Hej hej. Drag i galoscherna. Har redan börjat längta efter en redogörelse i fanzine-form av Tommys och Michelinmannens resa till Örebro. Jag hade gärna varit där men iochmed min flytt ramlade massa info i min skalle bort, sånt som jag tänkt på innan. Var dock sjuk på fredagen och halvdassig på lördagen men kröp ändå ut på en liten gymnasieträff med gamla goa nunor, alltså trevligt folk, esteter (min gymnasietid var litegrann som filmen Vildängel fast mest med filmfolk fast också teaterfolk och bildfolk), så det var mysigt och roligt. Drack mig frisk, en farlig klassiker där oddsen alltid är emot en. Vad mer. Trött på samhällstonläget. Vad finns det kvar för en gammal luffare. Det bästa som finns är värme, vänskap och glädje. Gäng & häng. Sammanhang & gemenskap. Morötter och potatis i kylen.

Åt en falafelrulle när jag kom till stan från buschen idag, 25 kr, fan vad fint. Kom hem, tog en varm dusch, skrotar runt, plockar med prylar och pratar med mig själv, drar en disk och kollar på alla ljusen i höghusen (jadå, det finns höghus här också, 8 fucking våningar, syns ända från motorvägen) och lyssnar på suset i fläkten, skrubbar bort död hud från hälarna och klatschar mig på knubbmagen med händerna.

Sv: Mårundan

Har haft feber i 2 veckor, folk drar i en från alla håll och kanter. Stressigt att aldrig kunna sova ut. Pratade i telefon med en kollega för nån dag sen, han sa att han varit sjuk i ögoninflammation, halsfluss och annat sånt man inte vill ha, i omgångar i över en månad. Blir alltid påmind om hur lyxigt det är att slippa pissjobbet. Nu är det 100% flyttstök här hemma osså. Hur gick det med flytt för dig, b-pappa? Är du klar med allt härj nu?

Har nästan skrivit klart reserapport från örebro till zinet och ska försöka få med lite finfina teckningar tommy gjort också! Har inte tid, vill klippa navelsträngen till samhället och moder staten, flytta ut i en stuga i skogen i småland. Där började ju allt. Sen bara bo med massa katter och gosa med dom, göra fanzine, påta i potätlandet, som när man var liten. Klippa gräslök på knäckemackan på mörra.

Ska till psykologen snart, ska få massa mediciner att hämta ut på apoteket, mums! Sista hejdå-et innan julen, känner att en julklapp är lite för lökigt. och jag gillar ju inte ens sånt.

och så hej till nya på forumet såklart fast vågar knappt skriva det. jag är också ny på forumet! kan man säga. ny i gejmet. ny i livet. nyckläckt liten gröning, liten skön liten unge fast lång är jag osså. och har stora fötter med stora skor på. nu ska jag bygga upp mod för att resa mig upp för att pissa. gött mos. mosigt mos och mosig i huvet och dimmiga ögon osså. hoppas ni alla mår bra. i stockholm är det sneakersväder, kul!

609 Senaste redigerad av B-pappa (2016-12-09 16:05:30)

Sv: Mårundan

Det var mig en lång feber där du, Michelinmannen, hujja. Avbrott: usch vad mina fötter luktar eller ja det är väl ingen fara för snart har jag vant mig. Har inget mot fotdoft om det är andras men mina gubb-plankor är oangenäma, orsakar så mycket problem, portvinståer, nageltrång och liktornar och fan vad det är.  Drygt med folk som drar i en. Kom att tänka på detta, appropå stuga i skogen:

http://www.op.se/kultur/kjell-tina-slap … g-trott-pa

Flytten gick ok. Inga olyckor, förutom att hyresvärden såklart är dum i hele huvvet. "Va, ska du flytta in idag...?" "Eh ja, jag har mailat om detta i 4 månader nu, skrivit kontrakt och fixat med allting, står här utanför med ett släp nu med alla mina ägodelar." ...varpå jag får krångla och får fel nyckel och får gå tillbaka till kontoret osv osv, skulle kunna skriva massivt om allt de klantat bort men nu tar vi nya tag. När det gäller "inreda mysigt" är jag helt lost, men så länge jag trivs så är det väl bra? Jag dekorerar med olikfärgade filmfodral i plast. Men när allt är uppmonterat så ska jag inreda med "svåra föremål" och dylikt. Ska skaffa kökssoffa också, där jag kan ligga och gruffa och sova och läsa reklamtidningar eller såklart hellre fanzines.

Fantastiskt med reserapporten, vad bra. Nu helg. Fortsätter avverka skivberget. Slut i hela kroppen, rensat ett rum, har burit fram bord och stolar åt 65 pensionärer och rensat en hel sal på möbler, sen avlägsnat allt och återställt möblerna. Tur att jag fick hjälp av  snälla arbetskompisar. Somnade nästan stående idag. Jag har aldrig haft så mycket att göra som nu, lite trist men ändå bra att ta vara på lediga tiden enligt Tommy-filosofi.

Är iaf jävligt nöjd med mitt arbetsbord, blir bra detta, ska köpa en bra lampa. Nu är det täckt med dvder, räkningar och diverse urklipp. Men bit för bit blir det ordning och reda. Nu är det helg. Tjosan, må vi gå mot bättre tider!

Sv: Mårundan

B-pappa: Tina! Hon har jag gått hos dagmamma med när jag var liten. Kul att hon blitt hemvändare!

Själv har jag börjat m ssri, mår skitbra jfrt m innan. Inte hunnit mer på mitt fansin men blitt ganska bra på Dr Mario till gameboy...

Sv: Mårundan

Jag är med i nya grymma svärdet! :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

612 Senaste redigerad av larsesq (2016-12-16 10:21:30)

Sv: Mårundan

Tillbaka i vardagen efter min huvudstadsvistelse. Var fräsigt att träffa vissa folk och känner mig inspirerad. Eller nja, nu känner jag mig mest slut och rätt trött. Stockholm är inte kaotisk, utan en sörja, kom jag och Tom Karlsson fram till. Läste igenom nya Svärdet igår på tåget. Fast jag hoppade ju över fansinrepriserna från Tommy och Hunden (för de har jag ju redan läst. Inte för att de skulle hålla låg kvalité. Tok heller). Läste dock om B-Pappas fina Bigfoot-artikel. Den är lite omändrad från Kissan Päivät-publiceringen och fått snygga illustrationer. Och så satt jag och fnissade åt min egen text, pinsamt nog. Hög på mig själv. Fina teckningar och serierna från finnarna Jarno Latva-Nikkola och Hanneriina Moisseinen. Och Grace Wilsons serie var också den riktigt bra. Överlag ett gjutet nummer av den gamla trotjänaren.

Tåget var sex-sju minuter försenat och då började givetvis det gnöliga svenska munfläsket dallra. Nationalsporten "Klaga på SJ" var igång. Problemet är ju egentligen större än SJ. Men spännande hur det fungerar när människor knyter kontaker genom en yttre fiende. Lyssnade på finfina imi-kassetten som Oma333 gav ut. Bästa kassetten 2016 - tillsammans med nyaste Sweat Tongue. Nu när jag återknyter kontakten med Internet, efter fem-sex dagars radioskugga, lyssnar jag på amerikanska Gel. Ganska bra stapplig hardcorepunk: https://www.youtube.com/watch?v=-0Jd5n0WrGw

Sv: Mårundan

ja, du var ju hemma hos mig och rotade runt bland mina grejer..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Ja, passa dig, Tommy. Jag vet var du bor. Fast jag försökte hålla mina klåfingrar från dina grejer.

615 Senaste redigerad av B-pappa (2016-12-16 18:29:01)

Sv: Mårundan

Elias, kul koppling.

OBS! Vill här inflika att jag tycker att Bigfoot-grejjen var fin och snygg i Kissan Päivät också. Jag hade lite nya upplevelser på Bigfoot-fronten som jag tyckte var värda att trycka in där, bland annat Puffy och Snömännens dal. Ej läst DGS än men förutsätter att originalpubliceringen i Kissan Päivät refereras eller vad det heter, enligt trepartsöverrenskommelse.

Stockholm är kallt och stort. Vi är så små!

imi-kassetten ska skaffas, hör jag. Har inte börjat avverka olyssnade kassetter än, har ett par LPs kvar, sen EPs, sen Cds och sen blir det kassett.

När jag kom till jobbet idag låg ett prenumerationskuvert från Arbetaren i mitt postfack. Ja, kamrater, givetvis ska vårat bibliotek förnya denna prenumeration, det kan jag garantera eftersom det är jag som är beslutsfattare i den frågan. Slog mig nu i denna sekund att även en prenumeration på Brand är given.

Ok, hoppas alla har stressat och farit runt tillräckligt nudå så att det blir lugnare under juldagarna, ostressigt och okrävande och skönt så att det bara är att kicka tillbaka och ta det lille lugnt. Vintern är räddad för min del, inskaffat en 50-filmsbox, 70 timmar skräckfilm från 60-80-talet. 12 vändbara skivor. Fortsätt mangla film, fältarbete ger kunskap! Känslor och mänsklighet då? Det har jag inga! Nej, skojjar bara, har lagom / tillräckligt på den fronten också, men livet kan bli lite tryggare när en vet att filmboxen under teven inte tar slut i första taget. ;-)

Sv: Mårundan

Relaterar till illaluktande fötter-grejen. Mina är fruktansvärda, riktiga kängfötter. Fortfarande feber men nu börjar det re sig alltså. På tal om fötter förresten kände jag den gamle klassikern "har jag trampat i nåt kletigt eller har jag hål i strumpan?" idag. Det var hål i strumpan. Fabulous life of osv.

Roligt att det var ditt bibliotek som ville ha brand, b-pappa! Så klart! prisa biblioteken! Brand har förresten fått kulturstöd så brand blir det nästa år igen! Kämpa 2k17.

Har drömt många konstiga drömmar om jordens undergång på senaste, i alle fall fem tillfällen senaste två månaderna jag kan minnas. Undrar om nåt är på gång?

Vad grymt att ssri funkar så bra för dig, elias! Jag har fått försenat recept på mina som jag måste komma ihåg att hämta ut i dagarna, men vi har apotek bara några hundra meter från vår lägenhet i flempan. Flytten gick bra, vi fick finfin flytthjälp. Har inte hunnit bo in oss än, vardagen kommer o slår en på käften, då ere ba o tacka o ta emot o raggla fram på en byggställning för att vänta på sitt sena tåg o sen stå inträngd mellan massa folk på en fullpackad pendel. Man känner sig som en liten inlagd fisk i en aluminiumlåda, en jätte skulle kunna ta en superstor konservöppnare och sen bara plocka oss en och en. Och inlagd fisk, där fick man ju in en liten julkoppling! Tänkte köpa en grön wunderbaum så va granen fixad osså men det orkar jag inte, en kvinna har sina gränser.

Nu är jag totalslut, skolan pausar i lite mindre en två veckor sen äre igång igen. Helgen vecka 50, ta inte bara min kropp utan även min själ. Ne skoja men åh det blir väldigt möe anti-röj, ska käka chirre och sova. Lev väl på er gosingar och hoppas att ni överlever helvetet som är julafton och familjehögtider och allt därikring.

Sv: Mårundan

Fick folk intrycket att jag indirekt dissar Kissan Päivät och dess estetik? Då vill jag be om ursäkt och går stenhårt ut med en dementi innan folk börjar få idéer. Det är bara att den har fått några snygga illustrationer som inte fanns i Kissan Päivät. Det är allt. Åh, kommunikation. Ibland vill jag bara bo i grotta och slippa allt detta kommunicerade.

Radikalt att kalla att se på film för fältarbete. Jag är för indoktrinerad av etnologisk/etnografiskt/akademiskt tänkande kring vad "fältarbete" är. Bra att putsa glasögonen ibland. De blir flottiga.

Jag hade stora fotsvettsproblem när jag jobbade inom hemtjänsten i somras. Vissa var väldigt hårda på detta med att inte ta av sig skorna hos de vi besökte. Fick ingen lösning på det hela. Jag sa upp mig. Eller sommaren tog slut och jag smet därifrån med svansen mellan benen. Undrar hur de gör i Amerika med skor och fotproblem? Där har de på sig skorna till och med i sängen. Det har jag sett på film.

Går ner i en mental bunker under storhelgerna. Men ser framemot att få åka tåg den 24 december. Se vilka andra det är som väljer att åka tåg då. Säkert en roligare upplevelse än att åka buss mellan Småland-Stockholm 30 december. Alla som får dåndimpen under dessa storhelger ska veta att de har en jourhavande kompis i mig.

618 Senaste redigerad av B-pappa (2016-12-17 16:16:32)

Sv: Mårundan

Har inte prennat Brand än men ska gört. Såg en hundskit i Gävle i onsdags som var REJÄLT kliven i, rena rama serietidningsvurpan Helan & Halvan-style. Knallorange, smetig, stor, utplattad, slirig, runtgojsad, uppdelad i mindre pölar från huvudlämningen, fortfarande färsk, väl synlig och absolut centralt belägen, ja faktiskt stadskärnan, troligtvis schäffer, möjlig julstress hos värddjuret (alltså människan).

Härligt med kulturstödet och härligt att flytten är klar. Själv packade jag upp de sista kartongerna igår så nu är allt på plats. Sitter btw här igen nu efter jobb med en stark fotlukt i näsan, kängvarianten ja. Bra att larsesq kunde komma hem till "duon"  och hälsa på.

Hehe jag busade lite med dig larsesq, jag tänkte att Lappia nog skulle förstå hur du menade och även hur jag menade, men jag tycke det är roligt med just feltolkningar och olika läsningar, att endast kaos råder och det är detta som gör att vi överlever och håller oss alerta. Att larsesq har mycket höga tankar om Kissan Päivät är ju ett välkänt faktum är på forumet. Flyttar du in i grottan, larsesq, då kommer jag och drar ut dig! Iallafall ibland. Hoppas någon kan göra detsamma för mig. Jag är ett barnlöst missfoster i CIS-kingarnas land. ;-) Nykterhet är bra, men jag tycker att det är bättre att supa än att skaffa barn och därmed basta. Iallafall i teorin. Nu orkar jag inte direkt bli jättefull för jag somnar innan det stadiet uppnås och hjärncellerna är för få så det tar inte på mig, hjärnsmegman behöver sprit för att smörjas upp och blodet skriker efter beroende och stimulans. En stående tanke längds gåendet på gatan är: jag förstår varför behoven måste fyllas, missbruk och beroende och hemliga laster som äter sönder en inifrån och ut genom munnen och ögonen. Folk myllrar på stan in och ut genom olika lokaler för att dämpa paniken och undergången i horisonten. Håll igång, håll igång, titta inte åt sidan, du har inte tid. Outhärdlig tillvaro överallt, ingen frizon, bara klaustrofobi och klåda.

Så att bara sitta i ett stillsamt rum och leva och överleva är så jävla skönt, en liten liten vilopaus, låt mig vara men glöm inte bort mig. Ledsamt med alla människor som går under. Det finns inte tid till allt det önskade.

Men filmtittande, det är grejjer det! Fältarbete är precis vad det är. En del av fältarbetet, för själva tittande tar en sedan ut i andra sammanhang. Slappna av, det är bara slutet på det eländiga och extremt händelserika 2016. Ja år hitan ditan, men har iallafall varit MITT livs mest maxade år, alltså i minnesvärda händelser och överraskningar. Jag har fått tillbaka orken och blivit pigg och aktiv och.... hälsosam? Relativt. Hemligheten är att jag äter min egen avföring på knäckemackorna varje morgon. Nej nu skojjar jag och loggar ut. Ha det, kärlek och lugn.

Sv: Mårundan

Bajs på mackorna, B-pappa, har hört det förut nånstans... Svårt med minnet. Vilken trösterik tråd detta var att läsa på småtimmarna. Att det finns folk som knaprar SSRI och jobbar ihjäl sig och ändå har lite tid och ork att skriva om seriemässa i Örebro, mangla film och filosofera över existentiell stress och att trampa hårt i hundskit. Tusen klämda tår om jag inte fick lite lust att göra fanzine nu igen när jag läser allt det här. Vet inte varför egentligen, bara kul att höra att det finns sympatiska människor som mår och gör. Känns som jag står på ett AA-möte just nu, men alltså, det är sjukt att gå omkring i min vardag och inte kunna ha samtal som ger lite livslust utan bara trist babbel om måsten och krav och göromål och sen läser man här på forumet och tänker att livet inte är så dumt ändå.

Har klarat mig undan förkylningarna men skulle nästan vilja ha en bara för att kunna sjukskriva sig från jobbet. Noll motivation att jobba just nu, att ta itu med samma gamla bestyr, laga mat och dela medicin och torka bajs och städa hus. Satt och pratade med kollegan vid personalbytet och min sömnberövade hjärna fick min mun att börja måla upp ett troligt framtidsscenario från ingenstans: om 10 år kommer vi sitta i våra nedsuttna skinnsoffor klädda i folkdräkt och vi kommer ha slagit ut en tand eller två för att efterlikna herr rikskansler Jimmy Åkesson och titta på tidens mest populära teveprogram där Lasse Kronér med hästpiska och höga stövlar föser mörkhyade människor över Öresundsbron eller ner i överfulla gummibåtar för kvick transport över Östersjön. Vet inte vad den sinnesförvirringen vill säga men så känns samtidsandan, den vita överhögheten klamrar sig upp på den arga arbetarklassens ryggar och vi vandrar mot en ny förkvävande värdekonservatism.

maskinpark.bandcamp.com

620 Senaste redigerad av autotrof (2016-12-18 16:26:31)

Sv: Mårundan

hej om svenskafanzin.se fick ett bord eller nå sånt på "norra nordens största litteraturfestival" är det en bra sak tycker ni + vill va me?

Sv: Mårundan

ja det tycker jag. vem sitter vid det? vill du/den ha fanzines skickade till sig?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

622 Senaste redigerad av B-pappa (2016-12-18 21:00:14)

Sv: Mårundan

Vet inte om det är bra eller dåligt men jag kan gärna sitta eller byta av folk vid behov. Jag har planerat att komma på detta men inte spikat än, ligger så långt fram eller ja nu börjar det väl röra på sig. Tänkte isåfall bo hos Petra. Kommer Hunden? Kommer Autotrof? Osv. Jag tänkte väl vara där isf fredag - lördag (kanske inte är så mycket som händer på torsdagen).

Sv: Mårundan

Jösses, vilken framförhållning ni har. Planerar grejer som händer i mars. Lever jag ens då? (Men det är alltså festivalmänniskorna som vill spika allt snart, har jag hört från branschfolk). Det kan bli så att jag kanske har min Norrbotten/Västerbotten-turné då. Det beror på en massa olika saker. Men om jag inte dyker upp skickar jag gärna fansins till folk.

624 Senaste redigerad av autotrof (2016-12-19 16:54:59)

Sv: Mårundan

tja alla som vill får väl komma dit och göra vad fan de vill samt skicka allt de kan så det uppstår en jävla antites till alla etablissemangs helvetes fan

jag kommer ju va där pga känner alla och upptäckte förra året att det händer i min hemstad och gick dit då och kommer in gratis pga jag är en cool hipster

625 Senaste redigerad av B-pappa (2016-12-19 21:33:07)

Sv: Mårundan

Låter som en plan.