Sv: Mårundan

Har haft en asrörig utflykt m grillning. Ena barnet var jävligt krävande idag. blev bra till slut men tog ett tag innan humöret planade ut.
Alla har vart förkylda nu utom jag som är på god väg att antagl bli skitdålig. ska börja jobba mer nu också, varje dag till o med, BU vad det känns värdelöst.

Har iaf skrivit klart en till text till mitt fansin, känns kul! Börjar bli en del nu, vet inte när jag ska sluta och texterna får spilla över till nästa nummer. Har ni nån tumregel för när ett nummer är lagom många sidor? Vill gärna göra ett som håller ett tag att läsa, så det inte bara blir typ som en pamflett.

Sv: Mårundan

Svinkallt igår. Satt på ett bibliotek och läste i tur och ordning om: Thomas Quick, döden och Lars Norén. Jag är en allvarlig, farlig man, tänkte jag och mulade in snask i truten. Idag har jag haft karriärssnack med mig själv och gått igenom mina Tintin-album. Har dubbletter. Kanske borde jag här lägga upp hela långa listan med prylar på grejer som ska skeppas till loppis, men orka... Är ju runt två-tre kartonger med böcker, skivor och filmer. Men om nån vill ha gratisprylar (ev. betala för portot) kan ni ju hojta till.

Sv: Mårundan

Vi är få inne på jobbet så jag och min enda arbetskamrat har gömt oss inne på en tidningsredaktion. Mer folk å prat å två hundar. Så det är lite mer fart här helt enkelt :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Flytt avklarad. Smått chockad över hur mycket saker jag har samlat på mig, det är nu typ första gången i mitt liv jag ser allt (nästan) samlat. Får ta en sak i taget. Nu ta det lugnt och tillämpa lättja.

Sv: Mårundan

Vaknar med ögoninflammation, så det är ju jävligt b här.
Det enda som är positivt än så länge för dagen är att det snöar som fan här uppe. Granarna utanför mitt fönster är täckta med vita täcken.
Ska försöka cykla  bort till stan en sväng och sedan fortsätta med zinet så att det blir klart någon gång..
Livet som arbetslös brukar ju iofs inte innehålla så mycket.

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

Sv: Mårundan

Jag var och gjorde hjärtprov idag. Ultraljud! Det tog hela fyra minuter innan läkaren ba "barnet ser bra ut". Undrar om det ingår i utbildningen att lära sig det skämtet? Har iallafall nån knop vid hjärtat som är ganska vanligt men om jag bara håller mig till den livsstil jag har nu så kommer jag vara finemang. De va de. På söndag ska vi på visning. I STOCKHOLM!!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Följer ni valet i USA någonting då? Kom precis hem från jobbet, slog igång radion och det är massa tjat om det.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Följer inte så noga, kan ju inte påverka iaf, men om Trump vinner blir det nog dax att tjacka lite kaliumjodidtabletter o gräva en bunker. Kanske också snickra en tidskapsel åt framtida utomjordiska arkeologer. Läste Ekis Ekmans text om Clinton i ETC, hos verkar ju inte assoft direkt heller.

Idag har vi vart på kurs på Autismcenter, lärt mig saker jag redan läst mig till för ett halvår sedan. Byggt en Base64->XMLkonverterare på jobbet. Gillar att faktiskt få jobba ifred med webutveckling istället för alla trista jävla behörighetsärenden jag hanterat senaste 18 månaderna. Missat en kaffekopp idag också, är SVINTRÖTT redan nu kl 20...

584 Senaste redigerad av larsesq (2016-11-09 08:15:36)

Sv: Mårundan

Jo, jag följer valet. Det första jag ser på morgonen är att Trump antagligen har vunnit. Ja, den vita identitära rörelsen marscherar framåt. Det var ju dystert redan från första början: Clinton skulle ju bara ha fortsatt den inslagna nyliberala imperialistiska vägen med mer krig i Mellanöstern. Trump är ju något annat, nämligen nationalist, misogyn, homofobisk. Kanske kommer stora delar av politiken föras av Mike Pence och då blir det väl återgång till Bush-årens republikanska extremhögerpolitik. USA fortsätter att vara västvärldens rövhål (men ett viktigt rövhål, för västvärlden har tyvärr de flesta av sina vitala organ i rövhålet).

EDIT: Såg både statsministern och moderatledaren AKB sitta och säga att "missnöjet har segrat" och sedan inte alls idka någon form av självkritik kring exempelvis misslyckad fördelningspolitik. De hade en fin chans i och med Brexit-valet också, men... Ajajaj, de går ständigt bet. Vilken tid vi lever i.

Sv: Mårundan

Brrr...ja, de hade två fascister att välja mellan, så vad kunde gå fel...usch fy fan.
Hoppas iallafall detta leder till mer motstånd

Sv: Mårundan

Ja, jag har ju alltid sagt det. Hata Amerika. Idag gjorde jag dagens fråga med jobbet, alltså gå på stan och fråga tre stycken på gatan en aktuell fråga. Så idag var det om reaktioner på valet såklart, frågade en skön gubbe som sa "Jag trodde inte Hillary skulle vinna. Han säger så mycket knepigt och beter sig likadant" tyckte det var gulligt sagt.

Arbete är livets krydda

587 Senaste redigerad av B-pappa (2016-11-09 17:56:38)

Sv: Mårundan

Ja vilka tider usch fy fan. Skönt iaf att komma hem från jobbet och smyga in här på forumet. Mer har jag icke att säga. Eller jo, massvis, men står lite still i huvvet. Blev snuvad på en Bonnie Tyler-skiva idag på loppis, den från 1978, var en som utmanövrerade mig, rakt framför näsan. Kommer ägna mig åt bunkerbyggande resten av året, dvs inreda mitt nya hem och inhandla nödvändiga möbler och så. Skulle vilja svara på obesvarade mail och sitta och chatta och dricka havredryck och slänga på en skön film ibland och fantisera om att snusa och inte ha nageltrång, pyssla med texter och bilder och ta det lite piano men nej det får vänta på sig. Lägger här en kärleksfull "shout out" till alla "sköna" jävlar som "rockar sin skit" där ute. Revkrematoriet 2, Tack för inget 2, senaste Hunden m m osv, några av den senaste tidens absoluta höjdpunkter.

Sv: Mårundan

har dödspulsat igenom snön med lågskor med stålhätta hele gårdagen, funkar super förutom när det blir ännu kallare. fick vrida ur smält snö (=vatten såklart) när jag kom till skolan. bussarna har slutat gå så får halka iväg en 20 min till t banan mvh inte bitter. nä men va fan det är rätt mysigt när det bara är en period, och när man pluggar o inte jobbar (= börjar sent). igår hände två saker jag skrattade åt:

1-ett barn som tog med en snöboll på tunnelbanan! Så jävla kul. Sa åt henne att hon var en redig stjärna och att jag också skulle åka med snöboll om jag också hade vantar.
2-bussen går inte, men det gör glassbilen? Haha! Undrar om dom har många kunder såhärårs?
(3)-obs inom parantes för lika delar jobbigt o roligt är stockholmare som skjuter på bilar som hamnat på glid.

har undvikt att prata om trump osså, men tyckte ekis sa det bra här http://www.etc.se/ledare/hillary-clinto … mperialist idag blir en ny dag med kanske ännu mer roliga saker på gång? vem vet vad livet har för små skatter åt en som bare ligger å lurer. hoppas ni alla får en go dag med bra mående och allt fint

Sv: Mårundan

alla bussar är minst 45 minuter sena.. och tunnelbanan kör oregelbundet.. och det snöar idag igen. kollapsen är nära nu.. får se hur det går att ta sig in till jobbet idag.

sitter å gör en serie nu som är baserad på en historia som någon delat med sig av på flashback: kan verkligen rekommendera det forumet för inspiration till knasnoveller.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Här är tunnelbanan 603 år försenad, känn på det ni ;-)
Förlåt men det kändes välbehövligt med lite småländsk humor i dessa dystra Trump dagar.

Sv: Mårundan

idag har jag diskat all disk! blev glad. en kollega hörde av sig till mig och var arg över att jag var dålig på att höra av mig. blev ledsen. svårt när man är så trött hela tiden, att inte orka nåt. idag har mycket snö smält, blev glad. nu måste jag gå utomhus. blev ledsen. Men blev glad för jag o tompa ska skriva på kontrakt för boende i flempan och behöver bara betala en halv månads dubbelhyra. grattis till oss

Sv: Mårundan

du måste variera din kost ät nåt annat än tortellini jag vill inte att du ska få näringsbrist
du måste sova så du orkar jobba imorgon
ska du inte ha en mössa det är kallt ute
ska du inte äta något innan du går till jobbet
du borde hämta kängorna hos din mamma så du inte halkar runt
ska du inte ha en jacka på dig

... är det tommys mamma? ne, det är michelinmannen. samma sak fast bättre.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Jäkla digitalsamhälle! Förut när en postade ett BREV till ett band kunde de inte förväntas svara snabbt, nu får jag ångest när folk inte svarar på mail....:( hjälp! Hatar de mig? Tycker de mitt fanzine är sämst? Osv...
Både Alex och Elin skrev krönikor om sk "Sociala" medier i ett tidigare nummer av Flyktsoda och i novembernumret av Maximum Rock´n roll var det en liknande kolumn som var jävligt läsvärd. Jävla facepuke och instagram etc som vill ge oss bekräftelse hela tiden och servera makthavarna och storföretagen våra åsikter och vanor helt utan att de behöver anstränga sig-snacka om Nittonhundraåttiofyra....bläh!
ja nu svamlade jag rejält...förlåt måste kräkas ur mig det här nånstans

Sv: Mårundan

Flyktsoda skrev:

Hatar de mig? Tycker de mitt fanzine är sämst?

Insåg typ i förrgår att ett av mina band har några intervjufrågor från dig som vi inte svarat på. Vi tycker inte att ditt fanzine är sämst. Svar kommer!

Sv: Mårundan

Haha, vad fint! smile

Sv: Mårundan

Det är tur att vi har svenskafanzin.se som ett vettigt alternativ i alla fall

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Tjena. Hittade ingen annanstans att introducera mig, så kan väl lika gärna gör det här. Göteborgsk arkeolog, aldrig egentligt hållt på med fanzines men är intresserad. Vet inte ens om det är rätt sida, men det dök upp en affisch till - tror jag - svenskafanzin.se utanför min byggnad vid Korsvägen för inte så länge sedan, och vafan, tänkte jag skulle ta en titt.

Sv: Mårundan

Välkommen, vad roligt. Hoppas du får lite pepp att själv sätta igång.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Välkommen! :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Välkommen in i fansinvärmen! Har haft vissa kontakter med göteborgska arkeologer så kanske vi har någon gemensam bekant, på nåt håll. Världen är liten och stor på samma gång. Jag är förkyld och svettig. Hoppas du knåpar ihop nåt fansin.