476 Senaste redigerad av B-pappa (2016-08-05 16:05:16)

Sv: Mårundan

Härligt, Lappia! Gör så. Bestämt mig igår för att åka på minifestival, NBBBB-folkets / Nissepedias arrangemang, för att lägga fanzine-referenser. Blir skoj det. Tänkte vara uppe med tuppen och kika in en eller annan västmanländsk loppis också. Så blir späckat, kul kul. Blir det en vända till Lenin-badet i Varberg, Tommy, är det där det ligger va..? :-)

EDIT: Oj, nu såg jag larsesques inlägg!

Sv: Mårundan

Haha nej nej, jag ska möta upp en vän å vi är tre totalt som ska bila längs östkusten:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Är med och arrar Stockholm Hardcore Fest. har lagat mat till band som inte blev så god men hoppas väga upp besvikelsen genom att kränga en del fanzines under kvällen.

Sv: Mårundan

Kände plötsligt ett totalt lugn och välbefinnande. Kom från ingenstans. Infann sig när jag drack en kopp te och läste lokalreklamtidningen Annonsbladet. Herrejävlar vad jag hatar mig själv för detta! Hoppas på Borrelia och TBE från helgens fästingbett. Vägrar vaccinera mig. Får se hur det artar sig.

Sv: Mårundan

Jag och två vänner är på årlig roadtrip och vi har hittat på marinmuseum i Karlskrona, ätit i Varberg, kalmar slott, Bornholm och Eketorp. Imorgon ska vi till Psykiatrimuseet i Växjö och sen mot Östergötland.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Blir det museumrapporter i något framtida Paddsatan nummer måntro?

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Absolut:-))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Ja, gör en reserapport Tommy! Psykatrimuseet låter som en (skräckfylld) hit.

Hade fett anfall av social fobi i förrgår då jag skulle börja jobba idag igen efter semester och tre veckors nattjobb. Hatar att jobba med tröga vikarier som ska spela Allan och babbla om hur bra de är på Thaiboxning. Kan inte folk bara hålla käft, fokusera på brukaren och att hen ska ha det bra. Det är det absolut värsta med att vara assistent, att man har massa dötid och måste sitta och dösnacka med kollegor som mest är intresserade av jakt, fiske, counterstrike eller sina barn.
Så ja, sov inte en blund på hela natten. Helt oregerligt att jobba då. Sjukanmälde mig, låtsades vara förkyld, förställde till och med rösten. Bemanningskvinnan lät sur och misstänksam. Låg som en zombie hela dagen, fortfarande spänd, kollade på våra värsta år och lyssnade på Mothers of the third reich (bra borbeto-oväsen). Började lipa när jag såg en Louis Theroux-dokumentär om demens. Sen fick jag ringa till samma bemanningsperson och sjukanmäla mig för nästa pass. Hon lät ännu surare. Spelade Marble Madness och Aladdin på Mega Drive när sambon kom hem. Lade mig efter att varit vaken i 30+ timmar. Nu känns allt bättre, men hatar känslan av dåligt samvete man får för att man missar jobbet och att sömnlöshet inte känns som en giltig orsak.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

vart på företagshälsovården o fått godkänt att sjukskriva mig f utmattningssyndrom. En sån jävla lättnad att kanske kunna få tid f återhämtning nån jävla gång.

Ska skaffa en lådcykel som de pseudosöderstekare vi är också smile.

Just läst klart första boken i Kim Stanley Robinsons Mars-trilogi. Bättre vänster-SF har jag aldrig läst tänk att d dröjt så länge! blev peppad på att börja på nåt slags Sf-fansin av den torra gamla skolan. Får väl se hur d blir m den biten. Samt stressad att jorden kommer sabbas så mkt att det aldrig blir något utforskande av världsrymden pga klimatkatastrof och krig. Aja en bra dag trots ett par mindre panikanfall!

Sv: Mårundan

Såg en lådcykel för första gången i mitt liv igår. Det såg livsfarligt men kul ut. Tänkte inte en sekund på att söderhipsters kammar falafelsmulor ur skägget i såna. Så nu har den uppfinningen förstörts av nesliga hipsterassociationer. Nä då. Ingen ser dig lådcykla i tallskogen.

maskinpark.bandcamp.com

486 Senaste redigerad av B-pappa (2016-08-14 08:46:18)

Sv: Mårundan

Låter bra det. Vila och lugn. Haft full rulle-helg. Dr Brain Jr på besök. Hunnit med mycket. Många loppisar, kaffe, fikabröd, röd vinbärspaj, vegburgare med jordnötssmör och jalapenos, gått runt en sjö, smygit in i nyöppnat skyddsrum från 50-talet (se video på min fb), var ju hur läckert som helst, kalla kårar mixat med utforskarglädje. Sen avrundade vi med krogsafari i Sandviken, hann med 5 st. När en är ute med "mini-brain" är det kutym att han fyrar av mängder med buskis-skämt till oförberedda gubbar och det lyckades han gott med även denna gång, bartenderna var otroligt nöjda över att de släppte in oss, om jag säger så.

Tagit det lugnt idag och avverkat min 19e Hitchcock: Ugglor i mossen (The trouble with Harry, 1955). Trivsam, snygg och kvick dialog. Nu regnar det. Önskar skön söndag.

Sv: Mårundan

Sist på bollen så såg jag hipsterfilmen Rushmore igår, väldigt charmig film och Max Fischer vandrar verkligen på gränsen till obehaglig daterape-person men lyckas hålla sig på rätt spår ändå.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Igår träffade jag av en slump Rickar Gramfors (Klubb Super8) på Folkets hus i Kiruna. Jag var där och skulle göra ett jobb om Filmdagarna som är nu och då var han där i egenskap av Folkets Hus anställd. Var rätt roligt! Fick chans att kort prata om Rymdinvasion i Lappland DVDn och dens extramaterial och om filmen Kungsleden och om Christina Lindberg.

Sedan träffade jag Aimo från Gällivare Närradio, en  stor inspiratör, i Malmberget! Det var kul. Idag flyttar min sambo jag haft under sommaren ut det känns trist. Men får en ny samtidigt!

Arbete är livets krydda

489 Senaste redigerad av B-pappa (2016-08-15 20:45:24)

Sv: Mårundan

Justja, Rushmore och den Bottle rocket, samma regissör? Ja, Rickard G var i Sala också. Lycka till med sambo-rouletten.

Justja, glömde: så fort jag och Dr "Eazy Listening Hits of 90s Metal" satte vår fot i Sandviken cyklade det förbi en knatte på max 12 år och skrek följande åt oss: "PUSSYS! HORUNGAR!". Ägda med komplimanger direkt, alltså.

490 Senaste redigerad av elias242 (2016-09-02 18:34:04)

Sv: Mårundan

äntligen börjat skriva på ett fansin. Det ska handla om anarkism och om science fiction. Första texten handlar om fenomenet 'någon borde...'
Har bl.a även tänkt skriva om:
MaddAddam-trilogin
arbetarkontroll över infrastruktur
utrotning av lupiner
DIY-rymdfart
planetkolonisering som religion
brott och straff i det klasslösa samhället - anarkisternas pet bullshit
hur autister framställs på film
samt klagande på: anekdotisk bevisföring, peppen på 'sammanhållningen i Sverige under andra världskriget', användare på swedishsurvivalist-forumet m.m.

tror det kan bli bra. Får se om jag hinner innan november bara då börjar IBT-träningen för ena barnet i två års tid.

Sv: Mårundan

elias242 skrev:

äntligen börjat skriva på ett fansin. Det ska handla om anarkism och om science fiction. Första texten handlar om fenomenet 'någon borde...'
Har bl.a även tänkt skriva om:
MaddAddam-trilogin
arbetarkontroll över infrastruktur
utrotning av lupiner
DIY-rymdfart
planetkolonisering som religion
brott och straff i det klasslösa samhället - anarkisternas pet bullshit
hur autister framställs på film
samt klagande på: anekdotisk bevisföring, peppen på 'sammanhållningen i Sverige under andra världskriget', användare på swedishsurvivalist-forumet m.m.

tror det kan bli bra. Får se om jag hinner innan november bara då börjar IBT-träningen för ena barnet i två års tid.

Låter superintressant!

492 Senaste redigerad av B-pappa (2016-09-10 11:08:56)

Sv: Mårundan

Ja, kul!

...kom hem från Makedonien och Kosovo i förrgår natt, tillsammans med Dr J-G. Varit 5 sanslösa dagar, internationell filmfestival, som det kallas. Hade en perfekt visning och allt klickade, hade ok bra Q & A och sen några dagar senare stod vi där med pris och geggasladdriga hjärnor. Vad ska man säga? Kunde tillexempel äta lunch med en som varit med i Peter Watkins La Commune och lyssna på historier från inspelningen.  Ska väl skriva någon rapport om detta när intrycken har smält, men vet också att det är svårt att liksom bli nöjd med en text som bygger på en sorts övermaxad känsla, allt blir bara futtigt i text jämfört med den verkliga svindeln. Har iaf träffat sjukt mycket kul folk och sett mycket film. Tveklöst en av de mest intrycksfyllda och känslosammaste veckorna i mitt liv. Åkte direkt in på jobbet från Stockholm så nu jäklar blir det vila. Go helg.

Sv: Mårundan

Ser en viss ökning av medlemmar med "suspekta" namn. Antingen är det litteraturvetarna på den extrema högerkanten eller så är det spambots. Vad tror ni?

Sv: Mårundan

Det är spambotar.. som jag nu skickat till gulag..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Härligt!

Sv: Mårundan

Jag kan ärligt säga att jag varken är en spambot eller befinner mig på någon högerkant. Men jag har några högskolepoäng litteraturvetenskap, så jag är väl liiite skyldig.

Sv: Mårundan

NailbiterNailbiter skrev:

Jag kan ärligt säga att jag varken är en spambot eller befinner mig på någon högerkant. Men jag har några högskolepoäng litteraturvetenskap, så jag är väl liiite skyldig.

Välkommen in i fanzinegemenskapen!

Arbete är livets krydda

498 Senaste redigerad av B-pappa (2016-09-25 17:58:51)

Sv: Mårundan

Ja hej! Mitt skämt åsyftade, lite slarvigt & fånigt & onödigt, de nynazistiska ungdomarna / arierna / de nordsiska (minns inte exakt vilken organesation) som stavat fel på sina banderoll häromdagen eller veckan. Du är här inte ensam om att vara välutbildad och tillhöra en intellektuell elit. Välkommen in i värmen!

Sv: Mårundan

tillochmed jag har börjat plocka högskolepoäng nu what pls dolan stop

Sv: Mårundan

Jaha, det är snart bara en annan som skrapar knogarna genom livet med sitt samlade slutbetyg från gymnasiet och inte en enda gnistrande högskolemedalj polerad med den gorbys-stinkande svetten från otaliga pluggnätter.

Men välkommen in i gemenskapen du där.

Har varit skitdålig på att skriva på forumet på sistone. Härligt se att ni andra håller igång.

maskinpark.bandcamp.com