Sv: Mårundan

Haha. Galago sitter och hökar :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Vadå Klenell startar 14 trollkonton?

428 Senaste redigerad av B-pappa (2016-05-24 22:01:21)

Sv: Mårundan

Ping Lappia och andra, Last Border har passerat genom Stockholm, snygg jävla utgåva:

https://www.facebook.com/280678220955/p … mp;theater

Sv: Mårundan

Nu har jag rensat lite bland mina böcker och jag har visst en dublett av "Sveriges historia" av Alf Henriksson, nån som vill ha den för en hunka? Två väldigt fina böcker.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

B-pappa skrev:

Ping Lappia och andra, Last Border har passerat genom Stockholm, snygg jävla utgåva:

https://www.facebook.com/280678220955/p … mp;theater

haha, fint kronjagat av dig.

Vad är Sveriges Historia för bok Tompii? känner inte till.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Såhär skriver bokus:
"Svensk Historia är en historisk läsebok för hela svenska folket. Med imponerande lärdom och suveränt levande berättarkonst skildrar den landets och folkets historia från urminnes år till modern tid. Alf Henrikson öppnar överraskande perspektiv på vår historia och på vår historieskrivning genom tiderna, och han står på fast vetenskaplig grund när han avlivar åtskilliga myter. Men mängden av fakta tynger aldrig ner framställningen - under författarens säkra hand ordnar myllret av händelser och personer upp sig i en brokig växling av dramatiska och livfulla tavlor där det förflutna kommer oss nära."
:-))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Har återigen ny adress, så posta inget utan att fråga plz.

Sv: Mårundan

Jag skulle kunna trängas med alla medelklasshipsternunor i världen för att få se Lisa Carver och Dame Darcy på scen. Tyvärr jobbar jag då.
Jag gillar hur ni hatar på alla hippa kulturpersonligheter från Stöckholm! Gillar hur barockt det är, det är ju inte som att Simon G är nån sorts etablissemang men visst verkar han vara ett rövhål av allt skvaller att döma och att pissa på hyfsat besuttna kulturidkare känns bra när man är ett rövhål från provinserna som bara vill ta del av fräsig kultur och inte behöva störas av gapiga trendkänsliga finsmakare.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

jag måste få fråga, är det någon på forumet som är en skunk användare och är aktiv? min kompis visade på sin skunk att det fanns en fanziengrupp. det tyckte jag var spännande. förresten har ni någon lunarstorm? https://beta.stajlplejs.com/ ja, det är tillbaka. Kanske bara jag som är så pass ung att jag hade lunar. Ni andra är ju lite äldre. Men dela gärna era bästa lunarstorm minnen!

Mitt användarnamn var Bernulf. Jag tog det eftersom jag brukade ha det namnet när jag spelade datorspelet Heroes tyckte väl det lät lite Sagan om ringen aktigt och humoristiskt på något sätt? Fanns en tjej i Kiruna i min ålder som hette Bernulf i efternamn. En dag så skrev hon i min gästbok och fråga om jag också hette Bernulf eller varför jag hade namnet. Då svarade jag "nej, jag tycker det låter så fult och roligt".


Det var osmidigt.

Arbete är livets krydda

435 Senaste redigerad av B-pappa (2016-06-03 15:59:33)

Sv: Mårundan

Tjo! Var på vippen att skaffa Skunk nu när det "nylanserades" för ett tag sedan, men orkade inte. Hade säkert känt annorlunda om jag haft det när det kom. På 00-talet och 90-talet såg jag aldrig användningsområdet för att gå med i communities, Internet var då alltid en grej man gjorde snabbt, man hade ett ärende (kan ha berott på att det kostade pengar då, ja per timme eller hur det var). Det var typ: Gå in på gamefaqs.com och printa en guide till Discworld (ett av världens i särklass svåraste spel), nån jävla tok i USA har skrivit en hel guide! eller Kolla på en nyhetssida i USA när Star Wars Episode 1 kommer bli klar. Hade inte tid med "data-tjafs", hade så mycket annat att grejja med (modscenen till Half-Life ((just modscenen till HL var ju fantastisk just då när den exploderade ut i Team Fortress och CS och hundratals andra grejjer)), Doom och allt vad det var), filmer att se och böcker att läsa. Så ja jo, jag var väl aktiv, satt och tankade hem saker hela dagarna, Romz och Add-Ons osv.

Lunarstorm kunde användas som infobank över potentiella fascister i närområdet, man räknade hur patriotisk någon var genom antalet citat och dess grovhet, antalet Sverigeflaggor och vilka band de listade. Samma sak gällde skolans Intranät. Systematiskt gick vi igenom allt och kartlagde alla hotfulla element, länkade ihop dessas inbördes relationer osv.

Bästa Lunarstorm-minnet är dock att runt millenieskiftet var en mycket nära väns far medlem. En dag hade han fått brev i inkorgen från en tjej i 15-årsåldern eller yngre. Där stod det "Hej du sexiga, flintskalliga man!!!!!!". Än idag använder jag och kompisen detta som hälsningsfras ibland (OBS ingen av oss är flintskalliga! ;-). Om jag kan historien rätt så svarade inte fadern på mailet på grund av moraliskt ansvar, han hade en dotter då i den åldern. Yes box. Alla mår idag bra.

Nu sidospår. Jag började med Internet runt 1995 eller 1996. "Det här ligger alltså inte PÅ datorn!?", var väl ungefär frågor jag försökte ställa men blev inte klokare för det. Det var en märklig och lite kuslig plats. Minns att kristna högern i USA var jäklig snabb på båten, de fanns lite överallt ("Kan de SE mig nu!?"). Under 00-talet var Internet mest ja, ett arbetrum där man extraherade info eller fixade saker till filmskapande, ex någon minimal ljudbank ("Men vi går ut på internet och kollar!") . Mina kompisar fattade att det kunde användas till mer och roligare saker. Visst, jag minns när alla började sitta och supa framför YouTube och alla såna milstolpar. Folk kom sent till fester för att de satt och glodde videos, ibland hann de bli så fulla att de aldrig lyckades lämnade hemmet. MySpace var häftigt och där kunde nya band upptäckas. Mest hängde jag på Filmtipset, det var en sida som jag tyckte var användningsbar (och det tycker jag fortfarande och nu nyligen har de brejkat med Nyheter24, fy fan vad skönt). När jag började läsa Bibliotek kände jag en press att skaffa fb för jag var livrädd att hamna utanför, så runt 2010 satt det en liten livrädd gubbi och facebookade.

Inflik: alla svennar och datan00bs babblade i år och år om hur krångligt och komplicerat tillexempel Facebook var och är, medans vi som har en bakgrund inom dataspel och japanska rollspel bara LOLade och tyckte att FB var som en supersimpel nybörjameny från valfritt siffer - och statistiktungt spel.

Ja nu har jag tappat bort mig... Men tycker det här forumet är det trevligaste med hela nätet. Lugnt & skönt och textbaserat, renodlat och försöker inte vara bäst på allting utan är istället bäst på det som det ska vara bäst på: textkommunikation. Ungefär.

Sv: Mårundan

Händer det nåt i fanzinegruppen på Skunk? Jag la upp något om att #13 gavs ut, för ett år sen, men har nog inte varit inne på... ja, runt ett år. Tror jag glömt mitt lösenord. Hängde mycket på Skunk (och mot slutet, Bennos forum och Twisterellas gästbok) när det begav sig. Det vilda 00-talet. Men mot slutet hade jag bara kontakt med min dåvarande kollektivkamrat och det var nog bara den där rusiga känslan av att "Ja, det var ju HÄRLIGT med Skunk" som fick mig att skaffa det igen. Det har potential, men jag är nog rätt dåliga på sånt nätverkande nu.

Sv: Mårundan

Minns inte vad jag hade för alias på lunarstorm. Det enda spännande som hände var att jag hade lite kontakt med en lirare i tuppkam som jag träffade när klassen var och såg en film om en häst som arbetade med järnvägsbygget i Amerikat. Sen ville han inte ha nån mer kontakt med mig för att jag inte gillade Exploited eller hur det nu var.

Min kompis Micke fick sitt konto avstängt efter att ha mejlat dom som styrde sidan om att Lunarstorm bara fanns för att pedofiler skulle kunna få kontakt med ungdomar.

438 Senaste redigerad av B-pappa (2016-06-04 13:37:58)

Sv: Mårundan

Keldjuret, kan filmen du såg med din klass ha varit Hästen från havet (Into the west)? Minns att vi såg den iaf. Ska läsa på lite om den.

Sv: Mårundan

Tror att det var Spirit: hästen från vildmarken. Den var animerad i alla fall.

Sv: Mårundan

Keldjuret skrev:

Tror att det var Spirit: hästen från vildmarken. Den var animerad i alla fall.

Aha ok! Också ett bekant namn.

Nu undrar jag vad folk ska göra i sommar, något inplanerat? Nåt roligt, nåt värt att nämna?

För egen del verkar det grönt med A-kassa (mitt livs första). Bra. Har jag något planerat? Nja, hålla kontakt med folk, kanske åka på nåt kul, typ i Sthlm eller så.

Gå på loppis, tänker jag göra! Organisera mina arkiv. Cykla, gå i skogen, titta på djur. Kanske unna mig nåt glas skit-vin om det känns rätt. Har bara varit psykopatfull nu typ 1-2 gång på ett år, kropp och sinne mår bättre. Ordning & Reda. Ja, kolla på film, det är ju givet att jag ska göra. Har väl en 100 st VHS-band nu att plöjja.

Sv: Mårundan

larsesq: rätt segt på skunkgruppsfronten öht. fansingruppen står typ helt still.


Idag har vi paddlat kanadensare på stora barnets 4årsdag. Väldigt uppskattat kostar bara 100kr/h (300/dag) att hyra en timma i en sjö dit vi kan cykla hemifrån. Har mer o mer börjat uppskatta/upptäcka billiga/gratis grejer som kommunen har typ kanotuthyrning o utegym o sånt. Skulle gärna sett en underjordisk rullskridskohall för varma sommardagar men antar att en inte kan få allt sålänge inte kapitalet är 100% exproprierat, det finns ju gränser.

Apropå det, nån här som följer roller derbyn i Sverige förresten? Gick på lite STRD-matcher innan barnen kom men sen har d inte blitt så mkt.

Sv: Mårundan

vi som var true underground år 2002 hängde på haket.com lol noobs

Sv: Mårundan

haket d var väl där alla indiepretton som läste rysk litteratur hängde o skrev trista texter o dikter?

Sv: Mårundan

eeeeexakt!

Sv: Mårundan

Haha ja, Haket, hade nästan förträngt... Hehe. Men det var roligt att läsa autotrofs reseskildringar eller vad det nu var, minns inte riktigt. Allt det där är ett väldigt suddigt kapitel idag. Tror jag var medlem där 2007 - 2010.

446 Senaste redigerad av B-pappa (2016-06-06 17:20:39)

Sv: Mårundan

Såja, nu är texthäftet + infohäftet till VI HAR RÄTT TILL JOBB!  inscannat och upplagt i Drive, i mappen INSCANNAT DITTEN DATTEN. 9 filer. Autotrof (och ni andra), kolla in texthäftet, är en del Umeå-kampsånger där, om bostadsbrist, kulturhus och arbetslöshet anno 1978, om jag såg rätt. Vet dock ej hur vanlig denna skiva är, kanske jag gör en "classic B-pappa", dvs Vara Så långt Efter Att Jag Tror Att Jag Är Först.

447 Senaste redigerad av larsesq (2016-06-06 18:28:06)

Sv: Mårundan

Hojta till om nåt är bra på Vi har rätt till jobb!-skivan. Gillar såna här grejer. LP-skivor där lokala akter får visa upp sig. Funderar på att aktivt börja samla på sig såna skivor. Den finns här: https://www.discogs.com/Various-Vi-Har- … ase/731937

Där varierar priset mellan 138 kr till rent vanvettiga (och det gäller för de flesta skivor) 729 kronor. Men det är givetvis en jänkare som säljer den. Jänkare = kapitalistas.

Sv: Mårundan

Ja titta där är den ja! Framsidan kan skymtas i infobladet också, även om framsidan inte är så kul, baksidan är snyggare och det är sköna texter där, agiterande. Ja denna skiva kommer jag hålla hårt i, dvs inte sälja.

Sv: Mårundan

Oj, nu har jag inte hängt med här. Jag läste Dostojevskij och hängde på Haket när jag var 16, haha!
Alla hade Lunar och satt i datasalen på rasterna och skvallrade och snackade skit med varann. Det var nog i 6:an. Vi hade inte ens dator hemma då så jag kom aldrig med på Lunartåget. Missade hela eran med uppringning på modem faktiskt,
Skunk hade jag under gymnasiet, där jag skrev mycket suicidala grejer. Minns att jag skrev om ett väldigt fjantigt och halvhjärtat suicidförsök (skulle hoppa från kranen i Luleås norra hamn men luckan till stegen var låst så det bidde livet) som ledde till värsta uppståndelsen bland mina vänner. Det var jobbigt.
Haket var nog den mest sociala communityn för mig. Brevväxlade med en deppig tjej i Borås och en dekadent snubbe i Småland som skickade foton på sina marijuanaplantor.
Skaffade Skunk när de återlanserade det. Förde dagbok hyfsat regelbundet där men sen rann det ut i sanden. En del av dagboksinläggen kom med i Hunden #6 var det väl. Det är ju en intressant litterär subgenre, skunkdagboken som blev pappersbok. Både Pontus Lundkvists Okända Djur och Magdalena Nordins senaste bok baseras på dagboksinlägg på skunk har jag för mig.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

är ju ej konstigt att ca 60& av innehållet i första numrena av autotrof först såg dagens ljus på haket :PPPPP