Sv: Mårundan

Lundby bibliotek i Göteborg efterlyste fanzines, jag lämnade aldrig in nåt eftersom jag tror de vill veta vilken person som står bakom fanzinet... Truckstop Alaska (spelställe) i Göteborg har ett fanzinebibliotek däremot

Sv: Mårundan

Mikael Sörling ska ha skrivit lite om fanzines i det senaste numret av hårdrocks tidningen Close-Up, har inte läst själv ännu men kan säkert vara kul att bläddra igenom när en står i kön på Konsum.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Releasefest för nya sober coven i sthlm, om nån har vägarna förbi:
https://www.facebook.com/events/1137312639642940/

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Stadsbiblioteket i Luleå ville ha in fanzines för ganska många år sen, typ 2008. Jag skickade in Garderobliv, fanzinet jag höll på med då, men sen när jag var där hittade jag det inte, varken i katalogen eller ute bland hyllorna. Trist.
Under samma tid pratade jag med stadsbiblioteket i Piteå men de var tvungna att göra ett inköpsbeslut och behandlade det allmänt som att det var fråga om en riktig bok. Jag hade ju tänkt ge fanzinen till dem gratis. Hörde aldrig av dem igen.4

Blev sugen på att maila runt till alla ställen ni nämner och se om man kan få in sitt fanzine där.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

var nyss femton besökare inne på forumet! var tvungen att logga in och skriva bara för att jag aldrig sett 10+ gäster samtidigt.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Wow! Förresten, ni som kan läsa detta, dvs ni som är människor eller vad ni vill kalla er själva, kolla gärna era inkorgar ifall det ligger nå spam-mail från botar där. Jag hade ett sånt förut och kunde då "gola ner" denna bot till Tommy och få den kickad. :-)

Lappia skrev:

var nyss femton besökare inne på forumet! var tvungen att logga in och skriva bara för att jag aldrig sett 10+ gäster samtidigt.

407 Senaste redigerad av Lappia (2016-04-01 10:02:41)

Sv: Mårundan

Jaha, har planerat att åka till Berlin idag med två polare. Bokade resan, boende och allt i Januari. Igår när jag packade upptäckte jag att mitt pass gick ut vid årsskiftet.. Alltså blir det att punga ut dryga tusen spänn för ett sådant där provisoriskt pass. jag HATAR verkligen att resa, Arlanda och att flyga. Är kräkless på det fast jag gör det så sällan. Buss behöver en bara vara där fem minuter innan och kliva ombord. Flyga? Massa tjorv att ta sig till flygplatsen, säkerhetskontroller, boarding 30 minuter innan planet lyfter och resedokument som en måste fixa hos polisen, ta foton och betala dyrt för besväret också. En kan tappa håret för mindre.
Senast jag flög var det från Arlanda till Umeå och själva flygtiden a från Umeå till Arlanda gick mycket snabbare än tiden som det tog att ta sig från Bagarmossen till en satt på planet.

Arbete är livets krydda

Sv: Mårundan

Tjo! Ville bara påpeka att jag är i flyttartagen med slutdestination Gbg, så om någon hade tänkt att posta något till mig, gör inte det, tack. Jag återkommer typ i slutet av maj med ny adress. Så alla mina tidigare adresser är nu ogiltiga, om nu någon kalenderbitare sitter och trycker på några anteckningar. Ha det fint!

Sv: Mårundan

På måndag drar jag till Italien!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

hela familjen utom jag e sjuk som vanligt har 2 tvättberg i badrummet o ogjord disk.
Hinner aldrig nånting men har iaf börjat läsa Krapotkins 'inbördes hjälp'. Har glömt logga in här på ett tag med.

411 Senaste redigerad av larsesq (2016-04-21 11:50:57)

Sv: Mårundan

Skriver om jättetråkig naturmålare i skolan. Målar västerbottnisk natur och pratar om naturens storslagenhet... näe, naturmåleri är verkligen en snarkfest. Folk som går runt och pratar om "det gotländska/skånska/öländska/västerbottniska ljuset" och säkert tycker att Prins Eugenes "Molnet" är en sjujädra tavla: www.waldemarsudde.se/wp-content/uploads/2012/10/molnet_gkm.jpg

Naturen är fin och jag gillar att vandra i den och det är viktigt att vi tar hand om den, men naturmålare är verkligen tråkmånsar. Borgerliga fjantar.

Igår, på den andra kursen jag går nu, blev jag tackad av ett akademikerbarn för att jag hade fått hen att få upp ögonen för att det finns arbetarklass och folk som verkligen bor utanför storstäderna. Blev helt stum och kände för att himla med ögonen - hårt och länge - men satt där bara som ett fån. Måste vara underbart och vara medelklass och gå runt och vara klassblind dagarna i ända.

Sv: Mårundan

Hej hoj, raderade inlägget jag skrev igår pga dumma syftningsfel.

Jag är i flyttartagen, flyttar till andra sidan stan, tillbaka till barndomskvarteren. Hör av er om ni vill ha min nya adress. Jag lär väl skicka något massutskick till berörda postis-personer snart också.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Mårundan

På grund av en hjälteinsats från Hunden så hade jag något som liknade ett distro på spelning igår. Det gick förvånansvärt bra, sålde lite allt möjligt till folk så det verkar ändå finnas ett intresse ute i stugorna. Om någon är på Punkfest 13 i Umeå så kan ni se fram emot att glutta på Barcelona (och Härda ut med om de lirar).

Sv: Mårundan

Nån som vill berätta om hur SPX var i år (eller va d heter numer)?

Själv har jag vart m morsan (som min sambo typ inte pallar med) o hon har sagt n massa skandalösa grejer som vanligt, bl.a att vi blir lätt solbrända för 'vi har för lite tattarblod'. Var på spx ifjol men eftersom jag inte är aktiv som tecknare längre kände jag mig lite som en främling/hangaround.

Sv: Mårundan

jag hittade inte lika bra grejer som senast jag var på spx. mest serieskoleelever som dukat upp bord med en massa grejer varav en del saker säkert är bra men det går som inte att köpa på sig saker på måfå. Kom hem med senaste grymma svärdet, Lena Junoff-boken, och ett par zines av folk jag känner. Såg ett samtal med Max Andersson som var rätt trevligt och en historik över serier i Polen. Besvärade lite olika människor som jag känner ytligt. Hade hoppats Tommy och Autotrof skulle vara där men såg dem inte.

416 Senaste redigerad av B-pappa (2016-05-09 21:05:24)

Sv: Mårundan

Var på fredagens release-baluns på Folkbaren / Folkoperan å visade nya rullen. Gick välan ok. Stod åt Lystring och sålde grejjer. Får erkänna att min tinnitus (eller bara nedsatt hörsel, vet ej vad) gör att alla ord och ljud i folksamlingar bara blir en enda brusande gröt där jag måste säga "va?" typ hundra gånger och sen ger jag upp (har "rockat" för mycket utan öronproppar). Detta kan ha skapat mitt tilltagande ointresse för muntliga diskussioner, debatter och verbalt utbyte och istället gjort mig mer intresserad av visuella upplevelser och kommunikationsformer eller whatever. Har inte funderat så mycket över detta. Älskar dock att snacka skit om de omkringliggande förhållandena är de rätta! Vet iaf säkert att jag träffade Tommy och Michelinmannen, himla trevligt att ses en kortis! :-) Annars utanför DGS-sekten (sjukt mkt PUNK att "vara där MEN ÄNDÅ DISSA!!") var det väl mest "hotshots" med svettiga och viktiga och upptagna blickar som irrade runt ;-) (men det tycker kanske vissa att jag / alla som var där också är så jag ska väl hålla käfffft och dricka sprit). Skulle ju kunna försiktigt mena att det finns en kultursfär proppfull med absurt narcissistiska, maktkåta assholes, men det verkar väl vara för osannolikt och magstarkt? ;-) ;-) ;-)

Kul att åka till Sala på filmsamlarträffen dagen efter och kunde där förlösa mina film-manier och fixeringar. Kommer väl en längre rapport om detta någon gång framöver, nu är jag mest bara mör och trött. Att jag kände mig mer avslappnad på lördagens sammankomst än på fredagens går iaf att konstatera. Visade film även i Sala, var kul även om jag själv var tveksam till filmvisning sent på kvällen (pga avskyr sånt själv och förstod att fyllenivån på genomsnittsbesökaren skulle vara hög). Själv körde jag för första gången varannan vatten och det kändes bra, kunde prata och lyssna hela kvällen och kroppens olika funktioner skötte sig som de skulle. Filmsamlarträffen får sammanfattas i en enda fantastiskt överjävla sjukt bra låt som vi fick dyrka tillsammans (stort och varmt tack till Puffy och tilapia m fl som visat mig rätt väg i livet), med minnesbilder färskt i huvudet från ett dekadensen och exessernas Saló-odyssé, ett hotell smockat av maniska lirare där ett generellt intresse med viss självdistans & ironi finnes för hakkorsporr och snusk och trash och arthouse och strandkomedier och Something Weird och Bigfoot och turkisk rape revenge och Shitlickers och GG Allin och fulkultur och berg av sprit och fördärvets filmer satt på piedestal, med Christina Lindberg på scenen som kultens gudinna. Skönt att vara gubbe och veta när en ska ta det lugnt och bara go with the flow.

"Fuck off!" ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=3ctv4KNalNI

Sv: Mårundan

Hehe, väldigt bra sammanfattning. Massa filmnördar som krökar i ett hotell lyckas du få att låta så himla mäktigt och ståtligt. Men rolig gäst att Christina Lindberg var där! Var hon med och festade något? Köpte du några bra filmer?

Jag var på Punkfesten i Umeå i helgen. Träffade autotrof vilket förvånade mig lite. Inte så ofta en har mött den i pitten. Skrev en liten grej till Västerbottens-Kuriren om spelningen, men kommer kanske någon till text i nå framtida fanzin http://www.vk.se/1715805/tva-dagar-av-kaos-och-hardcore

Arbete är livets krydda

418 Senaste redigerad av B-pappa (2016-05-11 10:13:57)

Sv: Mårundan

Christina tog det lugnt och var mycket trevlig att prata med, en riktig guldperson. Fick min limiterade Thriller-dvd signerad, fint. Köpte inte en enda film, men gav bort en del grejjer som jag tagit med. Under quizen kördes det såklart Morricone så jag tog då fram en finfin samlings-CD och undrade om någon i laget ville ha, osv. Har redan så mycket film att se att det kändes överflödigt med mer + att jag har min numera kanske kända "hang up" där jag går in i ett betraktar-läge om det är för mycket bra skit att tillgå. Letade dock Something Weird-släpp men dessa knep tilapia och det var perfekt det, iochmed att just dessa hade jag redan.

Hej autotrof! Undrar om det är någon här på forumet som träffat "alla" forumiter? :-)

Schysst med VK, kul!

Sv: Mårundan

Jo, releasefesten var kul, artisten Robyn (!) var där. Jag pratade med B-pappa och lite med Fredrik Jonsson. Simon G började utbyta saliv med en på tok för ung blond tjej i nån slags kimono så allt var väl som vanligt.. Filmerna som visades var riktigt bra, det ska du ha tumme upp för b-pappa.

Jag satt hos Lystring och sålde paddsatan + tack för inget, förutom DGSs grejer. Sålde samtliga Paddsatan och fick signera ett t.o.m. Oroväckande dock att sex par farsor kom med sina småbarn och försökte pracka på dem Simons 120 dagar "det här är en bok gjord av en kille som heter simon gärdefors som handlar om hur han sov på 120 kompisars soffor utan att vara hemma" man bara.. ja.. det var ju det den handlade om... ingen köpte den, för då hade jag nästan nekat dem att få köpa. Ring socialen osv.
:-)
Men det var väl trevligt.. Men 500 spänn för ett jävla bord... vad fan...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Mårundan

Det enda jag känner när vi jämför dessa helger är tommy är sluta häng med de där jävla idioterna. Kom till norrland, bete dig som folk. Du behöver inte ens lyssna på punk. Ba sitt på verandan, grilla en korv, drick ngt alkoholfritt, snacka skit och kräng fanzin till nå ungdom på glid. Sluta frottera med stokholms jävla avskrädeselit. Jag tycker fan synd om dig.

Sv: Mårundan

åh trevligt att säga hej på dgs släppet, b-pappa! skulle nog inte våga gå dit utan tommy, läskigt att känna sig liten bland "det stora folket". Letet o trångt så en kände sig mest i vägen.

det var första gången jag sålde lite på spx, har liksom aldrig vågat få ut nåt som jag gjort innan pga ängslig chey, men satt lite vid lystringbordet iaf. en annan granskning ang simon, utöver det tommy redan skrivit, var att nån fräsig företagsinnerstadsstockholmare med flötig backslick och kortärmad skorta som inte var från dressman om man säger så kom och frågade om simon och vart man kan få träffa honom och prata med honom.. han köpte simons 120 dagar, flashade nån farlig hemmagjord gadd från nån "jag gör lite lagom uppror från mina borgarföräldrar innan jag går tillbaka till det livet och den formen som redan stöpts för mig"-tid och kände sig väl lite edgy. så ville han betala med kört också. eller det var väl ingen stor grej men asså hur många på spx har izettle?

tydligen så sålde kolik skitbra också, en trodde la att det inte skulle vara så möe trafik dit ner men hade nog fel. undrar vilka som köper från förlagen på seriemässan ens? man kan ju köpa sånt på bokbörsen (eller från typ nån bokaffär i verkligheten eller på internet)? ja fattar eeeeej

jag hade hur som helst lortigt hår och var nog otrevlig haha

422 Senaste redigerad av B-pappa (2016-05-17 20:05:19)

Sv: Mårundan

Kul att filmen uppskattades. Den andra var alltså gjord av Magdalena Nordin och var en Steso Songs-musikvideo. Min ingångspunkt i allt detta vara alltså "ok, Lystring ska ha release för DGS24, kanske de vill visa min och Skrynklos nya rulle, jag tar och skickar den!". Sen hux flux är det typ några dagar innan den helgen och jag vet fortfarande ingenting vad som ska hända eller ens vilken dag arret är på, jag har hela tiden antagit att det är den 7e, dvs samma dag som Filmsamlarträffen. Ser plötsligt på fejjan att det grisats ihop med Galago och Kartago + får höra att någon "Simon" ska vara där pga nyutgivningar av hans böcker. Så grundtanken med nån liten & skön Lystring-grej med "rätt publik" (ex Tommy och Michelinmannen) för filmvisning kändes lite mer avlägset. Det enda jag sade till mig själv var att om jag gett mig på detta fick jag löpa linan ut, dvs "Ride the lightning" så som Metallica uttryckte det (min tolkning)? Eftersom jag ändå skulle befinna mig i Sala dagen därpå. Så, rent juridiskt godkände vi aldrig att visa film i ett icke-DGS-sammanhang. Rent juridiskt sade vi ej heller nej.

I mina ögon är det fullkomligt obegripligt att det nu har getts ut nyutgåvor på Simons böcker. Detta är något som jag å det skarpaste tar avstånd till. Kan med lätthet spä på redande rådande "fördomar" kring narcissistiska kulturpersonligheter, men det får bli en annan gång. Var ändå kul att visa film och träffa bra folk (ovannämnda sköningar och kompisar från Sandviken m fl), men lär dröjja innan jag sätter foten i liknande "kulturknarkarkvartar" igen och kommer att ta reda på mer fakta innan jag ger mig in på något. Hänvisar här till att jag agerade i god tro, såg framför mig ett gäng bajspunkare som drack sprit men hamnade bredvid Klenell & Co. ;-) Hej naiv lantis! Medelklassen älskar show-apor. Exotism & hierarki. Tack för ordet.

Guilty as charged
But damn it, it ain't right
There's someone else controlling me

Death in the air
Strapped in the electric chair
This can't be happening to me

Who made you God to say
"I'll take your life from you?"

Flash before my eyes
Now it's time to die
Burning in my brain
I can feel the flame

Wait for the sign
To flick the switch of death
It's the beginning of the end

Sweat, chilling cold
As I watch death unfold
Consciousness my only friend

My fingers grip with fear
What am I doing here?

Flash before my eyes
Now it's time to die
Burning in my brain
I can feel the flame

Someone help me
Oh please, God help me
They're trying to take it all away
I don't want to die

Time moving slow
The minutes seem like hours
The final curtain call I see

How true is this?
Just get it over with
If this is true, just let it be

Wakened by horrid scream
Freed from this frightening dream

Flash before my eyes
Now it's time to die
Burning in my brain
I can feel the flame

- Metallica, Ride the lightning

Sv: Mårundan

Den som inte fick nog av trängas med "alternativkultureliten" förra veckan kan ju spana in att Lisa Carver och Dame Darcy ska ha någon slags show på Larrys Corner i Stockholm 28/6. Jag kommer vara där i alla fall, vore ju kul att träffa någon forumnuna som motvikt till alla kulturskribenter som jag antar kommer dyka upp.

424 Senaste redigerad av larsesq (2016-05-24 11:15:29)

Sv: Mårundan

Lappia skrev:

var nyss femton besökare inne på forumet! var tvungen att logga in och skriva bara för att jag aldrig sett 10+ gäster samtidigt.

Nu var det precis 24 besökare inne på forumet.

Sv: Mårundan

Tror ni att vi har "span" på oss?