Tråd: Örebro seriefestival

Det här fick jag tips om:
https://orebroseriefestival.se/

"Den 26-27 november 2016 hålls den första seriefestivalen någonsin i Örebro på Kulturhuset och det tycker vi är helt fantastiskt. Den kommer innehålla en stor mässdel med förlag, serietecknare och Fanzinemakare, samtal och paneler om serier kring våra teman genus och läsförståelse samt utställningar.

Förutom en stor seriefestival blir det en del med bara spel. I Kulturhusets B-sal kommer det finnas en brädspelsbar där du kan låna spel att spela på plats, det kommer också genomföras ett Magic-event."

Fastnade på att de nämnde fanzinmakare.. kanske är en satsning som ska ta tillbaka där SiS lämnat?
Jag är lite sugen på att åka över dagen iallafall och köpa på mig fanzines. Ska försöka peppa michelinmannen ikväll också.
Någon annan som skulle vara det?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Örebro seriefestival

Har ju lovat mig själv att resa runt mer tills dess att jag finner en mer uppstyrd tillvaro, ett mer permanent hem. Så vad tusan: Varför inte? Kanske ska på spelning i Växjö på kvällen 26, men en dagstur till Örebro innan hade ju varit festligt? Kanske borde försöka få färdigt mitt seriefansin tills dess (föga troligt)... Var väl inga av de "klara gästerna" som gjorde mig helt nipprig i roten, men kan ju vara kul ändå.
Tack för tipset och jag är försiktigt inställd på att kolla in den där seriefestivalen.

Sv: Örebro seriefestival

Sara Olausson har jag en beef med:-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Örebro seriefestival

Tommy skrev:

Sara Olausson har jag en beef med:-D

Låter snaskigt. Vill ju höra mer detaljer, men kanske inget du vill orda om här på offentlig plats.

Glömde i min iver bort hur dyrt och lång tid det tar att åka till Örebro. Närmare (och kanske billigare?) för er Stockholmare. Men får väl se helt enkelt.

Sv: Örebro seriefestival

Bra span Tommy. Finns ett gäng fina loppisar i Örebro...! Så jag är i nuläget 3 / 5 på pepp-skalan.

Sv: Örebro seriefestival

Nu bokade jag å michelinmannen resa, bara över lördagen. Inte ens 300 spänn per skalle! Såna priser kan man ju glömma om man ska till typ Malmö.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Örebro seriefestival

Synd att det ligger åt helvete för min del, men vore jävligt kul att fara på. Tack för tips!

rånarluvor, pangpang och rock 'n roll

8 Senaste redigerad av B-pappa (2016-10-26 18:11:31)

Sv: Örebro seriefestival

Whoah!

YESSSSS nu kan jag skriva igen, jag har överlistat spamboten!!!