Tråd: PUFFY nummer 2

Andra numret av Puffy är på tryckning just nu. Mer av samma som i ettan, katastrofer, bigfoot, film, video, finkultur, dumheter.
Inga byten den här gången, men har sänkt priset till 25:- med porto - skicka pm den som vill ha så postar jag när den är klar.

Sv: PUFFY nummer 2

Jag säger som amrisarna: SÖÖÖTT!
Har PM:at dig precis nu.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: PUFFY nummer 2

Underbart.

Sv: PUFFY nummer 2

Verkar ha blivit lite förvirring med priset, det är alltså 25:- totalt som gäller, vill ju inte risker att gå plus...!

Sv: PUFFY nummer 2

Är väldigt peppad på att läsa detta. Ska bli kul att se vad du skriver om bigfoot. Komplettera B-pappas tidigare artikel i Kissan Päivät!

Arbete är livets krydda

Sv: PUFFY nummer 2

Fanzinet låg i brevlådan igår när jag kom hem från jobbet. Började läsa lite smått innan jag skulle sova. Hur bra som helst! Är inte helt klar, men har läst de lite längre texterna. Såklart älskade jag intervjun med bigfoot spanaren och författaren. Grymt med lite storsjö odjur också! Filmrecensionerna är såklart bra och får en att peppa på att se film. Men inte hunnit läsa ens en tredjedel av alla recensioner. Hur som helst, ett fanzine i min smak. Anti-kärnkraft känns så himla puffy nu. Likaså den märkliga men extremt passade dedikationen på baksidan till den där motorsportstjärnan som dött i förtid.

Arbete är livets krydda

Sv: PUFFY nummer 2

Ja, verkligen riktigt bra. Flyt i texterna, avslappnad stämning och glädje kring de infångade verken. Kul med 75 / 25-uppdelningen på sidorna, att det dyker in små notiser här och var, funkar ju perfekt. Man får känslan av att det finns hur mycket kul som helst där ute att upptäcka och filmsugen, det blir man. Kul med Powell-kortisarna, vilken fantastisk regissör, jag har så mycket att se fram emot där. Men ja, överlag, tidningen är som Creedence på förfesten; väloljat och funktionellt som en kassaapparat. Riktlinjerna är satta och nu är det bara att tuffa stadigt på. Jag ger denna tidning en HAJK-stämpel!

Sv: PUFFY nummer 2

Instämmer med ovanstående. Jävligt fint tryck också. Är det tryckt på risograf?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: PUFFY nummer 2

Efter några dar i Berlin fyllda med nazi-historiska platser, sovjetiska monumet och (vego) currywurst är det kul att komma hem och läsa så trevliga saker om zinet. Roligt att ni gillar´t! Synd bara att japanspecialen inte blev riktigt som jag tänkt, men tycker det blev klart skapligt ändå. Jo, risograf i Rågsved, vart ju prima resultat!

Sv: PUFFY nummer 2

Haha, jag såg ju nu att Tommy Carlssons risografverkstad omnämns i zinet. Dum miss. Tror han förklarat detta förut men går det att skicka typ en pappersmaster till honom så fixar han till snygga kopior?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: PUFFY nummer 2

Åh jag tjyvläste förra numret som min kompis har, gillade det möe! Tänkte köpa detta men pm-ar när lönen trillat in. Roligt med riso med (när man slipper trycka det själv, tycker det är sketjobbigt och läskigt)

Sv: PUFFY nummer 2

Nu har 3/4 av upplagan gått åt, det är väl inte riktigt sista chansen än - men den som vill åt ett ex och inte skaffat det än uppmanas härmed att höra av sig!

Sv: PUFFY nummer 2

Suveränt nummer-bra jobbat!

Sv: PUFFY nummer 2

Tack Johan, kul att höra!
Har lite drygt 15 ex kvar (av 100, så de har gått åt riktigt bra, även om det hjälpt statistiken att en slarver supit bort sitt ex på Uppsalapendeln och fått ny), och tänkte väl försöka göra mig av med dem nästa fredag på CANNIBAL HOLOCAUST. Så om nån möjligen missat att köpa kan det kanske va läge nu.

15 Senaste redigerad av B-pappa (2016-09-12 20:01:59)

Sv: PUFFY nummer 2

Puffy, kom till 44an nu på fredag och sälj? :-) Ska precis maila dig.

Sv: PUFFY nummer 2

Vet du vad, det kanske jag gör! Jobbar sent på fredag + har mer eller mindre lovat mig själv att inte sätta min fot på 44:an igen, men tror inte jag har något bättre för mig på kvällen så det kanske kunde bli så trots allt.

17 Senaste redigerad av B-pappa (2016-09-12 20:49:24)

Sv: PUFFY nummer 2

Ja, klart du ska! Kommer bli nonstop stimulans och skoj. Någon annan som ska dit?

Är alltså Gadget + Pyramido + Twin pigs.

Och du är i gott sällskap isåfall Puffy - jag har inte varit där sen 2002, gick då in och letade veganmackor men de var för dyra så vi gick därifrån. Var på skolresa på gymnasiet.