Tråd: Fanzinemarknad i Malmö

Den 12 december öppnar Amalthea dörrarna för en fantastisk fanzine-marknad! Vi lovar er fanzines, affischer, glittriga snusdosor, klibbor och vykort i drivor!

Några av de som ställer ut är seriekollektivet Ritualen och serienätverket Dotterbolaget.

Om du själv blir inspirerad av alla underbara serier och illustrationer kommer det att finnas ett bord där besökare kan göra sina egna vik-fanzine och teckningar.

Kom och häng, handla och skapa!
Ses där! <33


Facebook: https://www.facebook.com/events/919783964723435/

Verkar ju skitgrymt! ska nån dit?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fanzinemarknad i Malmö

Är förvirrad. Är det en fanzinmarknad - dvs free for all, eller ska folk "ställa ut", dvs den är nischad?

Sv: Fanzinemarknad i Malmö

Jag tolkar det som free for all, men jag är ju ganska vänligt inställd också.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fanzinemarknad i Malmö

Nej, det där kommer jag inte att besöka. Men det lät som en rolig grej! Jag fyller åt den 12.

Arbete är livets krydda

5 Senaste redigerad av Hunden (2016-01-02 07:00:30)

Sv: Fanzinemarknad i Malmö

Hur gick fanzinemarknaden Tommy? Skulle vara så jävla kul att ha varit där. Överlag vore det nice med någon träff fanzinister emellan. Skulle folk komma till Piteå om jag drog ihop något sådant?

Edit: och hur var den där fanzineworkshopen i Götlaborg?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Fanzinemarknad i Malmö

Jag var inte på den! Såg bara på fejjan. Men det ska ha varit okej, en vän var där. Ganska litet men mysigt. Jag fick hem dessa fanzines därifrån:

"det här är inget skämt" med kontaktuppgift: hannaltis@gmail.com
gillade sista texten "det finns inget att "förstå" allt är bara en utforskning av känslr och påhittad logik. det var allt för kväll!!"
den gillade jag som fan.

sen ett blandfanzine med flera olika som hette "var ska du sova i natt?" stödfanzine för nätverket för romers rättigheter, medverkande gjorde: stina hjelm, ann lindström, josefine forsberg, william ödman, malin skogberg, sigrid rudnert, marie tillman, pernilla gllberg, sara lindholm, leon stekla och rakel dehn stammer.

Det var bra! högt och lågt och sånt gillar jag.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fanzinemarknad i Malmö

Och workshoppen i Göteborg var trevlig, kul att de som var där var ett ganska litet gäng så det blev väldigt intimt, sitta runt ett bord och "hålla låda" och sen göra fanzines ihop, för många var det första gången. Det var trevligt :-))

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Fanzinemarknad i Malmö

Det låter astrevligt ju, på zineworkshopen. Mer sånt!

maskinpark.bandcamp.com