Tråd: Festivaler

Vart ska ni?
Var har ni varit?
Vad var det smartaste ni tog med er?
Vad var det bästa ni såg?
Osv...

Sv: Festivaler

Jag åker på Psykjunta imorgon.
K-Town nästa helg.
Mer än så blir det nog inte i sommar om inte någon har några ypperliga förslag?

Sv: Festivaler

I år blir det inte nå sommarfestivalande för min del. Men Gaytown hade varit himla roligt att fara på! Ska tydligen arrangeras Gay Town 2 i Augusti. Men det är så himla långt bort.

Eller Musikens Makt ska jag fara på i Luleå! Det är roligt och gratis.

Arbete är livets krydda

Sv: Festivaler

Ja, hadej ag vetat om Gaytown innan jag bokade tågbiljett så hade jag lätt åkt på det. Svart Magi är fina!

Sv: Festivaler

Kanske far upp till Punkhuset 33 i Överkalix på midsommarafton. De ska ha någon punkafton. Lite tråkigt att kuska dit upp själv men va fan. Är det nån mer som ska dit? Lappia?

maskinpark.bandcamp.com

6 Senaste redigerad av Lappia (2015-08-25 09:46:07)

Sv: Festivaler

Hunden skrev:

Kanske far upp till Punkhuset 33 i Överkalix på midsommarafton. De ska ha någon punkafton. Lite tråkigt att kuska dit upp själv men va fan. Är det nån mer som ska dit? Lappia?

Ja asså jag spelade med ett av mina band där! Det var en jädra konstigupplevelse kan jag säga. Spelningen var som sagt på midsommar, samma dag som den stora raggarträffen är i Överkalix. Så spelningen var som en "anti-raggarträff spelning". Överkalix ska tydligen på 90-talet blivit utsedd som den raggartätaste kommunen i landet hörde jag när jag var där. Synd att jag inte såg att du skrivit. Det hade varit väldigt kul om du kom och hängde med oss. Det var rolig kväll men väldigt bisarrt. Vi spelade med ett bajspunkband(!) som hette Lobotomerad från Karlskoga. Det är det absolut kronaste jag någonsin sett. Tre stycken bajspunkare tar tåget genom hela Sverige för att spela 15 minuter osammanhängande, ostämd, skränig bajspunk. Inga låtar, ingenting. Det var som GG Allins kompband fast utan låtar. Bara koppla i instrumenten sådär fulla att de nästan kissade ner sig och lira. Seriöst vem spelar bajspunk 2015?

Punkhuset i Överkalix... Keep on keeping on.

Arbete är livets krydda

Sv: Festivaler

Hur blev festivalsommaren för er? Jag var inte på en enda förutom att jag var på Kirunafestivalen en dag och titta när No Recede spelade.

Arbete är livets krydda

Sv: Festivaler

Ja enda för mig blev väl Hanna Hirsch och Diskoteket m fl på Gula Villan. Det räckte gott så.

Sv: Festivaler

Ja jag ska ju på festival i helgen och kolla på vnv nation. Men det vet väl inte ni vad det är. Punkjävlar och indiepopare!

Sv: Festivaler

Jävla synthgris!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Festivaler

Hej jag var på littfest.se i helgen det var förvånansvärt bra. Har bott i umeå i sex år men inte varit där eller typ fattat vad det var förren i år. Vi borde köra fanzins där nästa år. ping alla andra norrlänningar

Sv: Festivaler

Autotrof - ja! Littfest nästa år!
Tänkte åka dit i år men jag jobbade såklart. Förbannade helgjobb. Såg ut att vara en del intressanta föreläsningar. Men vadå, har de nån marknad där man kan saluföra sina solkiga alster?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Festivaler

Okej, vad roligt. Har aldrig varit där och inte varit så peppad heller. Men det hade kanske varit roligt om det gick att ha ett fanzinebord eller något sådant.

Arbete är livets krydda

Sv: Festivaler

autotrof skrev:

Hej jag var på littfest.se i helgen det var förvånansvärt bra. Har bott i umeå i sex år men inte varit där eller typ fattat vad det var förren i år. Vi borde köra fanzins där nästa år. ping alla andra norrlänningar

Låter som en kul grej ja, att ha träff där. Speciellt för oss som knappt varit längre norr än Hudiksvall. :-) Eller justja, jag har ju varit norr om Gnarp, när jag mönstrade, hmmm kan det varit sommaren 2002, typ. Där klarade jag mig, med motiveringen "stark ovilja", stod det på utfärdandet eller vad det heter.

Om Autotrof har varit på litteraturmässa (eller vad det heter) och godkänt (?) det så känns det som om alla vi andra kan gå dit utan att känna skam eller olust. :-)

Nu är jag lat, kan ju googla, men var littfest gratis?

En grej jag funderat på annars som möjlig mötesplats är ju på / under Norbergfestival (västmanlands motsvarighet till Gnarp, möjligtvis på delad plats med Skinnskatteberg). Är ju trevligt där. Bada, grilla och ha det skoj. Där går det också att ha bord. OBS lägger inte fram den här idén som nåt sorts konkurrensförslag, utan bara som en möjlighet för kännedom. Tycker Umeå låter hetare jag också. Men är ju bra att ha representanter lite överallt, alltså folk som håller koll på saker och ting och kan rapportera om saker.

Sv: Festivaler

Hunden: de har massa bokbord och som 'utställare' kommer man dessutom in gratis. Vet inte vd de har för krav på utställare men det borde inte va så svårt.

Köper en en biljett kostar det 100 spänn om en är ute i tid. annars 150.

och ja vet, jag sket nästan ner mig av skam över av att umgås med kultureliten. sen upptäckte jag att jag kände alla och var en del av kultureliten. sen sket jag ner mig av skam över det istället. sen accepterade jag att vara den jag är med byxan full av bajs och allt blev bra.

Sv: Festivaler

Punkfesten är i Umeå under kristihimmelfärds helgen. Inte särskilt mäktig line-up men har ändå köpt en biljett.  Klassiska anarkist punkarna i Anti Sect är väl det mest coola som ska spela. Annars är det nog bara skånska Korp och Ajax från New York som är något jag peppar på att se. Men kan bli roligt i alla fall. Ska försöka ta med min distro och sälja, fast det brukar vara dåliga affärer i Umeå. Alla har bara bränt sina pengar på universitetsböcker.

Arbete är livets krydda

Sv: Festivaler

Ska åka på Musikens Makt i Luleå om två helger tänkte jag. Det är gratis. Och det passar mig mycket bra. Det är en hel del bra band som spelar också. Dick Tracy (Luleå hardcore), Makoria (Luleå industri-käng), Mascara Snakes (hype), Raring (luleå-pop), Norra Reviret (luleå pop), eterkropp (luleå progg), The Magnettes (pajala pop) och Pascal ska jag nog försöka se.

Arbete är livets krydda

Sv: Festivaler

Ja, såg line-upen idag tack vare Hunden och kände att den var mycket gott och fint.

Sv: Festivaler

Haha, visste att jag skulle skrivit i den här tråden istället för i Musiktips-tråden. Hade varit kul att se Dick Tracy, har sett dem på Föreningsgatan 7 (enda gånger jag varit där) och de var jättebra, väldigt rivigt och energiskt. Luleå håller liv i sin indiepop-tradition med Raring och Norra Reviret. De missar jag också men ska lyssna in mig. Hinner bara se Eterkropp tror jag. Kanske syns vi där Lappia!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Festivaler

Ja, men jag skickade mitt nummer till dig här på forumet. Ring mig gärna så kan vi hänga ut på festivalen!

Arbete är livets krydda

Sv: Festivaler

Hahaha! Hur kan något bli bättre?

http://www.kuriren.nu/noje/recension-et … 55126.aspx