Tråd: Dödsplaneten #3

Dödsplaneten #3 är färdig. Sextio A5-sidor, tryckta med risograf på tjockt, lyxigt papper.

Ur innehållet: Smuts och mörker. En pojke skickas som krigsbarn till de småländska skogarna för att undkomma det annalkande atomkriget. Både liv och död gör sig påminda. Dödsspråket dekonstrueras. En person på arbetsresa i Erlangen upptäcker ett underjordiskt komplex. Läs även om Kalix schackklubb och dess medlemmars fasansfulla upptäckter under studier av Kalixbornas härstamning. Se även https://maskinskrift.wordpress.com/2015 … planeten-3.

Fanzinet kostar femtio kronor inklusive frakt. Maila pontus@dodsplaneten.se (funkar även med PayPal till samma adress).

Sv: Dödsplaneten #3

Fört över med PayPal!

Sv: Dödsplaneten #3

Jag har mailat! Ser fram emot detta :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Dödsplaneten #3

Ja vad grymt! Det här får man se till att köpa.

Arbete är livets krydda

Sv: Dödsplaneten #3

Toppnummer! Svindlade, välskrivet, snyggt. Inte mycket att fnysa om. Läste det på bussen hem igår och killen bredvid mig sneglade ner ganska ofta. Jag la fansinet så han kunde läsa namnet. Kanske har jag lyckats värva en ny läsare. Det hade varit kul.

6 Senaste redigerad av B-pappa (2015-06-16 18:39:21)

Sv: Dödsplaneten #3

Inte haft råd å köpa, hehe. Kul busshistoria, larsesq. Men jag har tjyvläst detta nummer! Det var inte jag som satt bredvid larsesq i förklädnad dock.

Om det finns nummer kvar av denna under sensommar och höst kanske jag kan komma ihåg å höra av mig å beställa.

Men det jag tänkte på nu, Ignalina, är om du kanske skulle vara intresserad av ett gäng nummer av svenska science fiction- tidsskriften Jules Verne-magasinet (heter det så?)? Jag har väl en kasse med såna nummer som jag fick från ett bibliotek. Var väl Sam J Lundwall som var redaktör. Kanske har en 20-30-40-50-60 stycken nummer, ungefär. Jag har inte tänkt efter så mycket men antar att jag skulle kunna ge bort dessa, har läst de flesta. Det är ju fina nummer, en dokumentation över den svenska sci fi-scenen under 90-00-tal eller när nu mina tidningar är ifrån, minns ej. Noveller, intervjuer, artiklar osv. Om någon annan är intresserad så får väl dessa delas upp, finns ju alltså en hög.

Synd att jag gjorde mig av med mina Delta sci fi typ förra året, gula bokserien, du hade kunnat få dom också. Men jag kan hålla utkik efter såna på loppisar åt dig, om du vill.

Hojta till om något kan vara av intresse.

Numren jag har av 50-talssci fi-tidningen Häpna! kommer jag dock sitta och trycka på ett tag till. :-)

Sv: Dödsplaneten #3

Hallå B-pappa,

än finns det många nummer kvar av trean, så det är nog lugnt.

De där JVM-numren låter eventuellt intressant. Har du nån kläm på ungefär vilka nummer det är eller är det väldigt spritt? Sitter på ett helt gäng gamla JVM som jag tagit över från en person som hade utrensning (med nummer mellan 368 och 430). Har inte läst ett enda ännu, men tänkte börja beta av dem nån gång. Mycket gammal bra SF från favoritperioden under 60- och 70-talet (efter att de värsta jönsarna slutat massproducera rymdopera och innan folk började envisas med "hård" SF). Vi kan ju alltid byta lite grejer med varandra (som Hasse Alfredsson sjöng). Fast du är väl en sån där utsocknes som vi säger här i byn. Det kan ju vara lite krångligt.

Gula Delta-serien är fin. Fick ungefär en hyllmeter av samma typ som gav mig JVM-numren. Det är rätt kul att ta en av dem på måfå och läsa ibland. Rätt skiftande kvalitet, men nästan aldrig tråkiga.

Sv: Dödsplaneten #3

B-pappa skrev:

Inte haft råd å köpa, hehe. Kul busshistoria, larsesq. Men jag har tjyvläst detta nummer! Det var inte jag som satt bredvid larsesq i förklädnad dock.
:-)

B-Pappa! Jag lyckades byta till mig ett par exemplar extra av DP #3 av Ignalina. Sms:a mig och säg till vilken adress så skickar jag ett ex post haste.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Dödsplaneten #3

Ignalina, jag kan återkomma med vilka nummer av JVM det är, hade tänkt göra en dykning i just de lådor där jag vet att bland annat dessa ligger, rensa ut lite annat bös. Ja jag hade inte tänkt längre än så, att det kan va knepigt med frakt. Jag skulle kunna placera dessa i Sthlm när jag kommer dit och sen ge dig en adress att hämta på, om det visar sig vara nummer du inte har. Eller nåt sånt. Annars kan jag gärna posta, fylla en 2 kgs-låda från Posten med så många nummer som tillåts, om du pyntar frakten, men jag förstår om det inte känns så lockande. Det kan ju vara jättebra innehåll i dessa tidningar, men det kan absolut kännas trögt att ta sig an dom, lite så kände jag inför gula Delta också. Det bästa jag läst hittils där måste vara Den döende jorden av Jack Vance, Delta #158. Men jag återkommer om detta, vilka nummer jag har. En sak i taget.

Oj sjyst, Hunden. Vi kan väl ta det sen vid nästa gång du ska skicka post till mig? Skulle va hyvens, men jag vill ju göra rätt för mig. :-D

Sv: Dödsplaneten #3

just deltaböckerna har jag tänkt börja recensera på kul i nåt sammanhang. det finns ju massor av guldklimpar i serien.

on topic: jättefint nummer av dödsplaneten, alltid lika lärorikt och spännande

Sv: Dödsplaneten #3

Ok, samtliga nummer av JVM framplockade. Sorterar och räknar i veckan. Återkommer.

12 Senaste redigerad av B-pappa (2015-07-17 17:29:42)

Sv: Dödsplaneten #3

Tjo! Nu skriver jag här igen... Men nu listar jag vilka JVM (Jules Verne Magasinet för den som inte vet och vet du inte och läser detta betyder det att du inte är välkommen här på forumet... Nej nu skojjar jag bara) jag har. Här:

1984: NR 403, 404, 405, 406, 407, 408.
1985: NR 410, 411, 413, 414.
1986: NR 419, 420.
1987: NR 424, 425, 426.
1988: NR 427, 428, 429, 430, 431, 432.
1989: NR 434, 435, 436, 437, 438.
1990: NR 439, 440, 441, 443, 444.
1991: NR 445, 446, 447, 449, 450.
1992: NR 451, 452, 455.
1994: NR 468.
1995: NR 469, 471.

Detta väger ju en del. Men dom har ett bra format, men typ 4 stycken av dom är lite större format. När jag fått lön kan jag skicka dessa till dig, Ignalina, eller om du inte vill ha kan nån annan få. Jag kan isåfall köpa en sån där färdig grön låda från Posten, med rådande priser tror jag den kostar typ 110 kr eller nåt sånt. Dealen är isåfall: för 50 kr totalt får du en lådjävel fylld med (upp till 2 kg) de nummer du vill ha. Önskas två lådor (om allt inte räcker i en och det tror jag att det inte gör) så går det bra. Önskas mindre, mer skräddarsydda leveranser går det också bra. Så är bara att hojta till. God helg.

EDIT1: Strök NR 474 1995, var en Lovecraft-grej där som jag vill behålla. ^j^

Sv: Dödsplaneten #3

Hej B-pappa. Jag ska kolla igenom vilka nummer jag har på tisdag när jag kommer hem. Återkommer!

On-topic: Det finns många ex kvar av #3. Köp vettja! Den är snygg och inte alls fy skam. Kommer nog göra några fler dödskassetter också. De flesta är redan bokade/bortlovade, men några blir nog över till andra.

Sv: Dödsplaneten #3

Sänkt pris på Dödsplaneten under december.

#3: 30 kronor
#2 + #3: 50 kronor

(Första numret och båda dödskassetterna är slut.)

Porto ingår i priserna.

Maila eller paypala till pontus at dodsplaneten punkt se.