Sv: Nya Arbetartidningen #2

Oj, jag gillade Mina Vänner-idén, den är gjord men fortfarande skoj. Men ja, det kanske tog mycket plats med presentationerna i förra numret, kanske borde kunna klämmas in på ett uppslag längst bak i zinet.

Jag har skrivit en fotoartikel om klistermärken i Piteå nu inatt. Har lagt upp den i Driven. Den är fem sidor lång så nu jävlar finns det mer material. När det ska klippas och klistras tror jag man kan sänka sidantalet genom lite kreativ placering, det blev en del vita ytor på sidorna i dokumentet.

Layouten i artikeln blev helt åt helvete, Libre Office strejkade och jag vart så förbannad att jag lade upp skiten med ett par av bilderna på fel ställen. Lappia, du skulle väl klippa och klistra ihop allt ändå, så jag tänkte att det spelar ingen roll? Du får väl höra av dig om någon bild inte blev fullständig eller så.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hur mycket mer material skulle ni killgissa att det behövs fås in? Tänkte scanna in lite grejer som aldrig hamnade i Paddsatan #18 :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

178 Senaste redigerad av B-pappa (2016-05-28 10:28:09)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jo och jag håller på transkriberar en intervju med ett Bigfoot-vittne jag gjorde förra våren, blir väl en hel del. Ska ta tag i det och slutföra snarast! Om det behövs mer.

179 Senaste redigerad av Hunden (2016-05-28 20:20:34)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tänkte åt helvete med killgissning, laddade ner alla råa textfiler från Driven och räknade. Beräknar materialet till totalt 44 sidor text.
Vet inte hur man ska beräkna bilderna i sidantal men vi är uppe i en hel del material. Det är en fin spridning på teman och ämnen i materialet vad jag kan se. Tror det här kan bli ett kanonnummer. Börjar känna mig fett otålig alltså.

Scanna in ditt Paddsatan-material Tommy och transkribera så det ryker hjärnceller B-Pappa! Hur ska vi sortera sen, ska vi bara slänga in allt som finns på Driven?


Edit: jag har haft kvarstoden av NAT #1:s upplaga i en låda i ett par år nu, men nu börjar det äntligen ta slut. Har kanske två exemplar kvar. Ska lämna in dem på Riv Huset i Skellet till helgen.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Om jag vet rätt så håller väl Lappia på med nummer 2 och har en plan för allt detta? Bäst att avvakta tills denna har avlagt rapport.

Så, nu är jag färdig, har skapat ett dokument med min text, blev väl ok, har försökt korta. Den heter "##berget, på natten, i mörkret". Var väl en 5-6 A4 men luftigt, så blir lite mer att pränta ut. Hade vi kunnat IRLa detta hade det väl säkert gått i ett nafs och idéerna hade väl forsat fram.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja! jag har hållit på här under våren och samlat in material. Jag tror att nu börjar vi närma oss, men absolut kan det behövas mer. Scanna gärna in mer Tommy! Jag tror vi börjar se slutet. Men väntar fortfarande på ett par som lovat att de skulle bidra med material. Planen är väl att arbeta med att sätta ihop det under sommaren.

Jag kommer köra klipp & klistra så det fungerar nog bra det jag såg att du lagt in Hunden!

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Så ja, min sista hand är lagd på detta fanzine. Gjorde om professor-intervjun (med bilder och grejer) och la även upp ett referat om naivisten Ada Nilsson. Sistnämnda kan ju tas med om det behövs fyllas ut sidor. Överlag känner jag väl att allt jag lagt upp på Drive'n kan göras hur det vill med. Det måste inte med, men om allt ratas kommer jag nog puta lite med läppen.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Bra Lappia, vad skönt! Slipper jag trilskas med ordbehandlarens urusla bildhantering.

Härligt att höra att det börjar närma sig. De där du väntar på bidrag ifrån, hör de inte till svennefanzins innersta krets? Vore kul det, få in mer nytt blod.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Påtal om "presentation" så finns dokumentet "generiska-punkfanzine frågor" där folk kan gå in och svara på en intervju. Jag tycker det är en rolig presentation av personan! hittills är det bara Jag, herr Sandviken och Nilsson som varit in och skrivit. Sedan har jag skickat frågorna till Hjalte Strandén och Vera(Puzz och Sober Coven) som svarat. Men där kan ni presentera er!

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

vars hittar man stället där en ska ladda upp grejer? inte på första inlägget i tråden iaf och ja e för lat för att leta genom hela tråden

Sv: Nya Arbetartidningen #2

autotrof skrev:

vars hittar man stället där en ska ladda upp grejer? inte på första inlägget i tråden iaf och ja e för lat för att leta genom hela tråden

Jag PM:ar dig autotrof med detaljerade uppgifter för hur du ska infoga innehåll i vårt digitala redaktionslåda.

Arbete är livets krydda

187 Senaste redigerad av B-pappa (2016-06-03 15:33:40)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja precis, om folk tycker något är oklart eller bara allmänt drygt är det ju bara maila någon annat som kan gört. Tillexempel mig går bra. Så kan jag ladda och och lägga på "rätt" ställe. Så att ingen går och oroar sig för saker som hör till det icke-konstnärliga, så att säga. Det ska alltid rinna som vatten och sånt tycker jag är kul att fixa med, det maskinella, organisatoriska.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Lappia skrev:

Påtal om "presentation" så finns dokumentet "generiska-punkfanzine frågor" där folk kan gå in och svara på en intervju. Jag tycker det är en rolig presentation av personan! hittills är det bara Jag, herr Sandviken och Nilsson som varit in och skrivit. Sedan har jag skickat frågorna till Hjalte Strandén och Vera(Puzz och Sober Coven) som svarat. Men där kan ni presentera er!

Om alla ska svara på alla generiska punkzinefrågor blir det skitlångt väl??? Det jag gillade med punkzinefrågorna var att några svarade och lät munlädret glöda med åsikter och det var skoj. Men om fler tycker det är en bra idé så ställer jag mig inte i vägen.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hunden skrev:
Lappia skrev:

Påtal om "presentation" så finns dokumentet "generiska-punkfanzine frågor" där folk kan gå in och svara på en intervju. Jag tycker det är en rolig presentation av personan! hittills är det bara Jag, herr Sandviken och Nilsson som varit in och skrivit. Sedan har jag skickat frågorna till Hjalte Strandén och Vera(Puzz och Sober Coven) som svarat. Men där kan ni presentera er!

Om alla ska svara på alla generiska punkzinefrågor blir det skitlångt väl??? Det jag gillade med punkzinefrågorna var att några svarade och lät munlädret glöda med åsikter och det var skoj. Men om fler tycker det är en bra idé så ställer jag mig inte i vägen.

Jo, det blir kanske lite långt. Det stämmer. Men bara att slänga in en presentation av sig själv om en känner för det? Det får lätt plats!

Jag tror att vi börjar närma oss slutet, nu väntar jag bara på två texter som ska ramla in. Plus kompletterande bilder till en text. Kommer bli skitbra nummer tror jag! Men jag är fortfarande orolig för bildtorsk. Så var inte rädd om ni har roliga bilder på datorn eller fotat att dra in. Tror jag ska försöka undvika att ha särskilt mycket vitt utan roligare med bilder. Eller ja det är ju mer min stil när jag klipper och klistrar.

Arbete är livets krydda

190 Senaste redigerad av larsesq (2016-06-24 10:01:35)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Eftersom många av oss har fanzines kanske det dock borde finnas någon form av info, typ: Namn, fanzinenamn, kontaktuppgift. Det kan ju vara en bra konsumentupplysning ifall någon blir intresserad av att kolla upp någons fanzine eller bara ta kontakt med någon som gjort något som läsaren tycker är intressant.

Laddade upp en radda bilder nu. Teckningar, urklipp, kollage, foton, refuserade DGS-omslag. Finns ju än mer av denna vara i fall det skulle vara av intresse. Ahoj, ahoj, blir trevligt värre när jag håller fanzinet i min - av Nettoinköpta chips - flottiga händer. Det blir en rätt tjock historia va?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Wow, otroligt bra allt ser ut inne i mapparna nu! Vilket jäkla jobb du gjort, Lappia! Alla har gjort ett bra jobb.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jo, någon som känner sig peppad hade kunnat göra en kontaktlista kanske. På alla aktuella fanzines och deras info typ? Såg att det ramlade in massa bilder, hehe. Väldigt snabbt och bra respons! Mycket roligt och fint.

Jo, jag tror det kan bli riktigt bra. Väntar bara på den sista smeggman på moset.

Arbete är livets krydda

193 Senaste redigerad av autotrof (2016-06-25 23:07:07)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

där i nat #2 > bilder va? ok tut tut brum

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Vill även stämma in i hyllningskören, det ser ju mycket najs ut där i mapparna

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Fint och städat i mapparna. Härligt. Det låter tjim-tjoande-bra att fanzinet börja närma sig maximal innehållsmängd! Glad blev man, fan hade trott.

Jag började skissa på en kontaktlista, skrev ner de namn plus fanzine och mailadresser jag kunde komma på. Bara de som är stammisar här och inget av det lösaktiga folket som ej frekventerar dessa trakter av cyberspace. Listan finns i Driven. Bara att öppna Gooooogle Dokument och redigera efter bästa förmöga, ändra, rätta och lägga till.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ok, toppen, ska kika in!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tjipp!

Jag hinner skriva några rader om Lisa Carver-spektaklet innan blaskan går till tryckeri va?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Stoppa pressarna! Jag tycker det låter som en jättebra grej, hoppas du hinner.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja, absolut. Det har jag räknat med. Fick precis in Bengt "Skilda Värdar-Daniel" Dahlqvist texten jag väntat på några månader. Den + Lisa Carver texten, plus eventuellt något från Puffy och en ledare jag ska sätta ihop är allt som fattas innan jag anser att numret är komplett! Sedan ska jag börja sätta igång så smått. Men räknar med att jag först är klar till sensommaren eller hösten. Beroende på när jag får in allt de sista materialet.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Åh men det låter ju topp-topp-toppen Lappia!

maskinpark.bandcamp.com