Sv: Nya Arbetartidningen #2

auto: nope, dem har jag slängt upp! men, man kan ju gå in och checka att det ligger där om man vill. jag kan ju ha missat nåt, fast jag tror inte det.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Asså sålänge de kommer med i tidningen i slutändan är det lugnt för mig.. smile

Sv: Nya Arbetartidningen #2

jao men om jag missat lägga upp så kanske jag tappat bort nåt i mailen eller så. och det är ju inte bra! jag har lagt upp allt som jag sparat, vilket borde vara allt. hoppas. men som sagt, alla som skickat saker till mig får gärna gå in och dubbelchecka i drive. better safe than sorry.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nej det verkar som om allt är uppe / inne! Om nån har problem med inlogg eller sånt får denna hojta. Finns en konstig o krånglig grej som händer ibland, man hamnar på nånsorts kontoinställningssida och det är verkligen inte uppenbart hur man gör för å gå vidare. Sen en allmän upplysning är den att om nån känner sig osäker eller skeptisk mot Drive så tycker iallafall jag (som låtsas vara hopplös på datorer och därmed är det ibland) att det är bus-enkelt. Igår gjorde jag en "inscannat-mapp" där jag lade in lite grejjer jag klippt ut från tidningar. Mer sånt kommer. Och detta öppnar givetvis upp för att andra fyller på med sina grejjer. Om nån vill använda mina urklipp går det bra såklart, ja det är ju delvis därför de ligger där.

Varför gör man sånt, lägger upp grejjer? Personligen känner jag att det är roligt när det "händer grejjer" och vi kan känna att vi är del av en AKTIV rörelse (dvs sitta på räwa och scanna dammiga bilder), en renlärig och spejjande rörelse som försöker inspirera varandra och ge en känsla av att "det alltid finns mer att upptäcka". Så tänker jag.

La upp min tecknade bild från mellanstadiet eller när sjutton det var jag rita den. Idag ska jag nog se på actionfilm, efter jag varit på loppis... Titta på mej, titta på hur maximalt mycket fulkultur jag är!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Av någon anledning la jag upp foton från mina föräldrars källare och från de grejerna jag har kvar i deras hem (böcker/skivor/filmer/kassetter/fansins). Ifall fler vill hänga på och lägga upp bilder från källare och förvaringsutrymmen så är det ju kul. Kanske kan det hela utmynna i... någonting.

Att ta bilder på loppis ska jag också försöka komma igång med. Bra tänkt. Har nog en del gamla bilder i gömmorna också.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jättefina bilder! Alltid velat se sånt här. Tar en runda jag själv nån dag i veckan.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

har äntligen kommit på ett bra bidrag, laddar upp det nån av de kommande dagarna. finns en grupp på faceboook för folk som bor i Bagarmossen (stockholmsförort som gått från fattig alkisförort till gentrifieringens spjutspets på ganska kort tid bostadspriserna är som i överklassområdet Östermalm!), där folk skriver en massa störiga och därmed roliga saker. tänk 'söderfamiljen'-bloggen fast på riktigt. Jag o Klara har samlat våra bästa urklipp ur gruppens diskussionstrådar deh senaste året.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja det tycker jag låter som en kul idé! Alltid roligt när man tar saker ut ur sitt sammanhang sådär och får roliga perspektiv på det.

Arbete är livets krydda

109 Senaste redigerad av B-pappa (2015-04-29 16:47:33)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag har en tanke om att skriva en till text till NAT #2. Får skärpa mig och försöka få det gjort innan deadline...

Sv: Nya Arbetartidningen #2

asså vi kommer m vårt material i helgen. 'lovar'!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ny deadline 1 augusti! Nej nu fånar jag mig bara, som omväxling. :-P

112 Senaste redigerad av Hunden (2015-05-02 23:14:23)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Spännande foton folk lagt in på Drive (antar att det är Larsesq och B-pappa som ligger bakom allihop). Fotona från källaren kanske kan bli till en bildartikel? Helt enkelt - "mina föräldrars källare". Skulle vara fint. Oreda är inspirerande (men jag vill inte leva i det).

Sen märkte jag att många texter folk lagt upp är helt vanliga ordbehandlingsdokument utan layout. Är tanken att Saftgay eller någon annan ska skriva ut dessa och använda sin magiska klipp & klistra-magi för att förvandla deras utseende till något aptiltligt förvridet?

Dum fråga kanske.

maskinpark.bandcamp.com

113 Senaste redigerad av larsesq (2015-05-03 18:07:58)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Källarbilderna (förvaring#1) är de enda jag lagt upp. Jo, kanske en bildartikel hade varit något. Men jag har svårt att komma till skott med att skriva. Skrivblockering är det nog jag lider av. Kanske ett sätt att komma ifrån den att skriva kommentarer till bilder. Ska nog försöka på mig det.

Ja, jag tänkte väl att folk ska få layouta lite hur den som är layoutansvarig vill. Allt det är ju inte utrett, om jag inte somnat till och något beslut hade fattats. I så fall ber jag om ursäkt och lovar att det inte ska upprepas.

EDIT: Och nu la jag upp lite bilder från saker jag sett på stan.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ok ni har vi äntligen lagt upp våra fynd från Bagisfacebookgruppen. Det är alltså jag, Elias, och Klara, samma som skrev labyrintberättelsen i förra numret.

Filerna kan läggas in i valfri ordning, men det av "Alexx M Junior" ska helst vara sist.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jaha, hur ska vi ha det med den här antologin? Deadline är passerad och här sitter jag kissnödig och sur och tycker det ska vara allt eller inget. B-Pappa och Larsesqs svar på de generiska punkzinefrågorna var prima skinka och jag tycker det är precis sån trevlig åsiktsflatulens som passar riktigt bra i NAT.
Mitt problem med blaskan ifråga är att den hittills har behandlats som en papperskorg eller snarare en gryta med kalops. Man sparar de bästa bitarna till sitt eget zine och så "just det wow, nu ska vi göra något gemensamt, vad kul, men skit vad nära deadline, jag slänger in någon gammal skåpmat till text som legat här och skräpat". Trots citationstecknen är jag lika skyldig till detta som någon annan. Från första numret minns jag bara B-pappa och Saftgays texter, vilka var de enda ambitiösa och riktigt intressanta grejerna.
Det verkar ju vara lite bättre virke på grejerna den här gången kanske. Har vi nog med material nu? Någon?
Jag kan dock störa mig lite på den öppna-dörrs-policyn. Den är ju vad den är, om alla ska vara med får man ju acceptera att kvalitén skiftar. Känns otrevligt med en redaktörtyrann som kommer in och styr och ställer. Så jag vet inte vad problemet är, är det inget skoj med NAT för att folk blir förslappade av att vad som helst accepteras (papperskorgskalops) eller vad?

UFO-grejerna (Alex och B-pappa), professorsintervjun och de generiska punkzinefrågorna. Där har vi stommen i detta fanzine. Yeah!
Hur ska vi göra med layout? Är Saftgay på? Om ingen annan vill kan jag ta på mig att göra det, men då kommer numret se ut precis som Hunden, d.v.s. som en skoluppsats gjord på Wordpad á Windows 95. Det är väl härligt?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

larsesq skrev:

Källarbilderna (förvaring#1) är de enda jag lagt upp. Jo, kanske en bildartikel hade varit något. Men jag har svårt att komma till skott med att skriva. Skrivblockering är det nog jag lider av. Kanske ett sätt att komma ifrån den att skriva kommentarer till bilder. Ska nog försöka på mig det.

Asså, jag är skitpeppad på den där idén med bildartikeln. Kollade igenom bilderna i NAT-driven igen, jättespännande. Vilken röra. Som ett helt livs kulturskonsumtion slänger huller om buller, och så källaren med allt skrot. Känns som det finns många uppslag där. Man skulle vilja veta vad grejerna använts till, alla målerigrejer och sådär, och så boktravarna i bokhyllan, jag skulle vilja höra korta summeringar av vad böckerna gav dig för idéer när du läste dem. Samma sak med skivorna och kassetterna.

maskinpark.bandcamp.com

117 Senaste redigerad av larsesq (2015-05-11 09:11:59)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tror nästan jag röstar på ingenting. Om detta ska vara allt. Det är lite över tjugo sidor. Väldigt magert. Hade mest känts som om vi ger ut för att vi måste. Jag vill ha lite mervärde. Lite i att bita i, när jag läser ett fansin. Det behövs nog någon som styr och ställer. En heltäckningsmatta. Jag vill att tvåan ska vara bättre än första numret och visst, det finns bra material, men det känns för klent. Kanske är det bara att lyfta på hatten och nöja sig med bedriften att första numret gavs ut. Det fina materialet kan ju gå till våra respektive fansins och de som inte har egna fansins kan ju tas med i andras alster. Kanske? Det finns en del grejer jag gärna skulle ta med i kommande nummer av mitt fansin. Jag tvivlar på att jag kommer känna någon större glädje om tvåan skulle ges ut i sin nuvarande form. Det skulle vara för fattigt. På sin höjd skulle jag känna att det var skönt att jag slipper tänka på NAT.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

asså visst trams o slask e ju ok men då måste d finnas lite stadigare material också f att väga upp. vi kan ju ba låta den va ett tag? ingen har väl bråttom egentligen iaf?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hunden skrev:

Jaha, hur ska vi ha det med den här antologin? Deadline är passerad och här sitter jag kissnödig och sur och tycker det ska vara allt eller inget.

Det var det jag besvarade. Om det gäller att trycka nu och vi ställs inför frågan allt eller inget, väljer hellre inget än allt. Men visst, kan vänta. Få se om det händer något under sommaren.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag känner ungefär som Larsesq. Det bra materialet i det här numret, som jag redan nämnt, är riktigt bra. Men överlag känns det som folk inte är särskilt peppade. Trodde att mitt tidigare inlägg kanske skulle dra igång en liten pysvind av protester men än så länge har det varit ganska tyst. Kanske tyder på det där bristande engagemanget?
Ja, jag ska sluta innan jag upprepar mig själv alltför mycket. Jag kastar in handduken när det gäller NAT (eller snarare tanken på NAT eftersom mitt arbete med zinet varit jävligt magert, vilket i sig beror på att tidningen hela tiden känts bättre i teorin). Hoppas någon motbevisar mig och drar ihop ett fett nummer.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tror det handlar om tidsbrist mer än pepp. Jag själv skjuter ju på att skriva klart det jag ska skicka in för att typ jobb och annat skit kommer i vägen. Sen ska man ju hinna med sitt ordinarie fanzin-ande och har man en sysselsättning om dagarna så blir det lätt bortprioriterat.
Jag tycker det ska få ta den tid det tar, för då blir det bra och inget framhetsat.

Vi borde maila till alla de som finns runtom forumet men inte är medlemmar och fråga om de vill bidra. Det är ju en ansträngning och sen kanske det trillar in lite material iaf.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag är aspeppad på att sätta ihop det här nummret. Men jag har inte inloggning till drive? Om inte någon har nå invändningar så tar jag å skriver ut allt och börjar bygga ihop det klippa och klistra stilen. Känns som att vi måste ju styra detta!

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Lappia! Jag har skickat inloggningsuppgifterna till NAT:s drive som PM till dig.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag kom in nu på drive och det är hur mycket coolt som helst ju! Är aspeppad på detta. Kanske att vi behöver lite mer material. Men jag är aspepp! Om ingen invänder så börjar jag sätta ihop det här nummret? Har gott om tid och kopiator här på skolan. 

Fan vilken pepp kompisar!

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag märker att texter saknar signatur. I sådanafall antar jag att det inte är intressant för den som ha skrivit att ha det?

Arbete är livets krydda