Sv: Nya Arbetartidningen #2

Vadfalls? Är det här fortfarande aktuellt, dvs inte skickat till tryckpressarna med det befintliga materialet!?!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

nä. det är ju för lite material. eller vad sa vi senast, 16 sidor typ.

78 Senaste redigerad av B-pappa (2015-01-23 18:31:30)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Skickat en grej nu eller nej just det jag skickade ju öh förra veckan, hehe. Kanske vi ska låta numret åldras fint och släppa loss till våren, när ens skelett är varmare?

Ja inte vet jag. Jag överlåter som vanligt fintänkandet åt andra!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja, vi har väl ingen ny deadline än. Det bara rullar på. Hur mycket material har du nu Saftgay?
Jag ska försöka få till något mer till det här, kanske rentav skrotar det jag redan skickat in då det inte var så himla lajbans.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

öh oj bollen var visst hos mig, sorry. skulle tippa på att det är typ 18 sidor eller nåt, max 20. däromkring.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag mailar dig en sida såfort jag scannat den saftgays

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag hittade en scanner i min garderob!12

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag bestämmer nu att nya deadline är första maj.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Bra bestämt Autotrof!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag har fortfarande en kartong full med NA #1 som jag gärna blir av med, om någon eller några tror sig kunna vidarebefordra några exemplar kan jag skicka.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

VA finns det ex kvar av den!? En kartong full, låter som om det är typ 20-30 ex?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

dra med lådan på textival så är saken biff!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Det finns kvar 19-20 ex. Lådan kommer med på Textival! Får väl packa en rullväska som en jävla borgare för att få med alla zines. ;-)

maskinpark.bandcamp.com

89 Senaste redigerad av B-pappa (2015-04-07 14:14:27)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

En idé: skulle det vara bra att starta en gemensam g-mail och google drive till Nya Arbetstidningen? Vi kan ha som en gemensam arbetsyta där vi kan lägga upp materialet, se vad som är på gång och så. Borde väl kunna finnas flera fördelar? Går ju även att ladda upp diverse skoj material som kanske inte platsar i nåt fanzine eller så. Man får ju ha upp till 15 GB så det e ju bara å tuta o köra. Jag tänker väl typ att det blir mer direkt och nära för alla, mer realtid liksom. Vad tror ni? Bra eller dåligt? Är det att krångla till det, addera en onödig extra komponent?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tycker det låter som en finfin idé. Håller på med två grejer till fansinet nu. Räknar med att bli färdig tills första maj. Antagligen en bit innan till och med.

91 Senaste redigerad av Hunden (2015-04-08 14:19:53)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Låter som en bra idé B-pappa. Det skulle kunna bli ett mer kollektivt redaktörsskap genom det kontot. Och en mer insyltad, samarbetsmässig skapandeprocess. Vem tar på sig detta uppdrag då?

Jag håller också på med en ny grej till fanzinet.

Sålde ju noll exemplar av NAT #1 på Textival. Nu får ni höra av er om ni vill ha några exemplar! Annars kommer jag att placera ut alla kvarvarande exemplar på olika offentliga platser och hoppas att de hittar sina läsare där.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

ok kompisar, nu har jag tagit mig friheten och gjort en gmail till oss och laddat upp allt material som kommit in till mig i drive. är ni bekanta med google drive? det är skitlätt och smidigt, men fråga om det är nåt problem. skicka pm till mig så får ni inloggningsuppgifterna.

jag tycker det här är skitabra, som hunden säger så blir det ju mer kollektivt och mysigt. och så slipper ni fråga surtanten, dvs mig, hur mycket material som kommit in, det är bara att gå in och glutta. och lägga upp fler saker såklart!

ps. försökte göra en mapp åt alla grejer, men det ville sig inte, så nu ligger alla dokument och bilder direkt i drive, osorterat. jobbar på't. eller så kan väl nån annan teknisk nisse försöka. det är ju smidigt med mappar, då kan man ha en med färdigt material och en med påbörjade grejer, idéer osv.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

är det bara jag som missat att det utöver fansinet finns 2 olika 'nya arbetartidningen', båda ungefär lika hopplösa, utgivna av varsina pyttesmå kommunistiska organisationer?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Bra jobbat saftgay! Kan du maila mig inloggningsuppgifterna? Jag är inte så haj på google drive.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

elias: varför tror du att jag föreslog namnet från första början #trololololo

Sv: Nya Arbetartidningen #2

autotrof: trodde du drog till m nåt generiskt fånigt vänstertidnigsnamn bara =]

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Scannar en mellanstadiebild i veckan å skickar in i mappn. Hittade på vinden. Nåt mer ska det också finnas. Är det nån som håller på med nåt just nu till NAT #2, nå idéer eller uppslag?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Har lagt upp min intervju med en filmprofessor och ska nog skanna in lite serier och bilder i början av nästa vecka.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

fan vad fint. har bara skummat lite, men intervjun verkar asbra, larsesq! låter som en riktig surgubbe, haha.

jag ska fundera lite. sen ta mig i kragen.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Antar att grejer man redan skickat till dig saftgay behöver man inte gå in och lägga upp igen eller?