Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jäklar B-pappa, härligt om du kan göra av med så många ex. Säg till så skickar jag.

Bra jobbat Lappia. Ja, jag såg Levande Död. Känner inte denna Erik alls, men ja, värva för sjutton.

Har gjort paket hela kvällen och samtidigt slötittat på Tillbaka till Framtiden. Måste vara min en av mina favoritfilmer. Alltså, är inte Lorraine i filmen en ganska härlig och ovanligt schysst samt ovanlig skildring av kåt kvinna på film? Kanske jag som är sömndrucken, ursäkta stickspår.

Nu är alla stålar inne. På sex betalande inklusive mig. Fort gick det. Snyggt pröjsat hörni! 
Jag skickar ut paketen imorgon. Sen får folk höra av sig till mig när de vill ha fler exemplar. Har kvar cirka 30 ex nu. Kommer nog ta några till min lilla distro som jag kan sälja på spelningar.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Oj, härligt! Betalar lite mer porto och annat i veckan. Hojtar till då.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Du får gärna skicka ett par till till mig! Mina är slut och jag har några kvar att pracka på:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tycker den blev över förväntan. Rolig blandning.
Har blivit av med mina 4 extra exemplar också, det gick lätt!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nu avklibbar jag denna tråd å klistrar upp tråden för NAT#3 nu kör vi!!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Har nu noterat att jag råkade klistra in Elias dröm två gånger i fanzinet, det var ju lite av en redaktionell miss.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tommy! Jag skickar några extra exemplar till dig. Och B-pappa, förlåt att jag inte skickat dina extra exemplar än. Är superseg. Men exemplaren har ju ramlat iväg i snabb takt. Skönt.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ingen hets såklart, tack så jättemycket iallafall! :-) Kul att tidningen uppskattas. Fick mail av Fredrik Jonsson nyligen där han sa att han tyckte skitmycket om tidningen, synd på den skeva könsfördelningen men det kan vi alltid fixa till nästa nummer såklart.

Jag har skrivit en helt ny novell som jag gärna delar med mig av till nästa nummer. Fick så dåligt samvete över att det var massa skåpmat från mig i denna i övrigt suveräna tidning.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

334 Senaste redigerad av Keldjuret (2017-07-25 16:21:39)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Var förbi Alfa antikvariat (ett stort men ganska dyrt antikvariat i Sthlm idag) och döm om min förvåning när Nat #2 var framställd vid disken. 50 spänn skulle de ha för det!  Även om det kanske inte är ett diy-distropris så tycker jag att det är ganska kul att de nosat upp det så länge den finns att köpa billigare annorstädes (t.ex av mig).

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Bra span, Keldjuret. Å tack för senast, oj vad trevligt vi hade. Tack för snusarna. Kul kul! Många grymma band asså. Kanske dyker upp på nåt mer arr i år.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hihi, det var gamla DGS-bekantingen Daniel Westerlund som jobbar på Alfa Antikvariat som köpte NAT:arna av mig. Han ville egentligen köpa Hunden men hörde av sig i precis rätt tid då NAT #2 var färsk från pressarna. Han köpte 5 ex för 250:- om jag inte missminner mig. Dyrt kanske men jag har velat fram och tillbaka om priset, Tommy tog runt 50:- såg jag på Facebook. Har tagit 20:- för zinet när jag distrat det på FG7 i Luleå. Så alla får betala olika. Fett orättvist. Vi kanske ska sätta ett gemensamt pris nästa gång? På omslaget: "Betala inte mer än en genomsnittlig veckopeng från 90talet för denna blaska".

Det där med stålarna vid försäljning är ju en annan fråga. Jag snappade åt mig de där 250:- som ren vinst enligt föreskrifter i oppurtunistens svarta bok men stålarna tillhör ju egentligen NAT-kollektivet precis som alla andra stålar zinet inbringar. Så jag är väl skyldig OSS 250 pix nu?

För övrigt betalade jag fakturan för NAT #2 igår. 30 dagars betaltid är Da Shizzle. Skickade också ut 20 plus exemplar till alla som velat ha så nu har jag bara fem ex kvar här hemma som jag tänkte distra på spelningar.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hehe, spar de där 250 spännen till nästa år när server+domän ska betalas:-) Ja, vi får ta något helhetsgrepp kring hur vi gör med pengarna och prissättning. 50 spänn var iofs frakt inräknat så det riktiga priset landar väl på typ 25-30 kr, inte så mkt ifrån vad ditt kostade. Men till nästa nummer - för nästa nummer ska det fan bli - så har vi ett gemensamt pris o.s.v. Då kan vi ju dessutom i sann entreprenörsanda räkna ut exakt hur mkt som är förväntad vinst!

Jag har ju schyfflat in de jag sålt för till forumet också. Nu i år gick det ju rekordfort att få in pengar till forumdriften och det är ju asbra. Tror NAT#2 bidrog till det.

De ex jag får hem till mig nu - för jag antar att jag är en av de som ska ha? - ska jag sälja till vänner som missade förra omgången och något ett-två ex ska jag spara till nästa års seriefestival så vi kan kränga dem via Lystring.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tog 2:- för ett ex jag sålde, hihi.

339 Senaste redigerad av Hunden (2017-07-30 17:20:25)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Haha, 2 spänn är ett fantastiskt pris! Bättre än grattis!

Håller med om allt du säger Tommy. Förväntad vinst och ett bestämt pris. Tycker som sagt vi kan skriva priset på omslaget. Blir mycket enklare.

Jepp, jag skyfflar in pengarna till forumkostnaden nästa gång domänen ska betalas då.

Hoppas B-pappa och Puffy och Tommy, att ni fått era zines. Det blev feta kartonger så ni får nog hämta ut dem på närmaste postutlämningsställe.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Idag skickade jag två stycken ex till Red Moon Noor, så nu tror jag att alla som ska ha ett nummer har fått det i alla fall. Eller, ja jag tror det. eller dem jag skulle förse åtminstone.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jo, fick mina nya ex igår - och har redan blivit av med dem också. Så 8 stycken har jag lyckats skeppa iväg (två gav jag i och för sig bort) men har däremot inte hört några direkta reaktioner efteråt på innehållet...

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Som den skurk jag är så har jag inte betalat något för NAT#2 trycket. Jag är med andra ord skyldig många av er något riktigt fint.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Woho! Den första recensionen på tidningen har ramlat in. Och tycker ändå att vi fick ett rätt bra omdöme! Om man ser var personen själv kommer från.

Hur ser det ut? finns det kvar några nummer? I så fall kanske man får skicka runt några recensionsexemplar. Har någon Strages hemadress? Haha, nä jag skämta. Ta det lugnt.

Arbete är livets krydda

344 Senaste redigerad av B-pappa (2017-08-10 15:57:21)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja perfekt, bättre omdöme går inte att få. Finns kvar nummer i min garderob, är rena rama löpande band-verkstaden hos mig så har inte riktigt hunnit börja kontakta folk än som jag vet är intresserade. Håller på jobbar mig genom berg av ankomna filmer, musikobjekt, tidningar osv, ankomstregistrera, rengöra, sortera, flytta runt, posta osv. Men det finns, bara att dirigera folk till mig så registrerar jag ärendet i data-katalogen hemma och avhandlar det så fort tillfälle ges.

345 Senaste redigerad av larsesq (2017-08-11 11:35:16)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Det är märkligt att det är en sådan klyfta mellan tradpunkfansinsfantaster och såna som gillar mer personligt hållna fansins. Men jag är ju en spelare i detta också, så jag ska inte skrika om "Unity!" kanske. Jag är ju ingen devot punkare och finner en majoritet av punkfansinen vara rätt förutsägbara och småtråkiga mellan varven. (Jag är alltså mest fundersam varför folk gillar sånt jag inte gillar och inte gillar sånt jag gillar.) Alla olika, alla lika och så vidare. Det är ju skönt att alla inte är likadana, som folk brukade säga till mig när jag var ung (även om jag då tyckte att alla var rätt lika: Dumma och tröga och fåniga.) Men fin recension ändå. Hade varit kul om det gjordes fler recensioner, men vilka skulle kunna recensera den?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Flyktsoda har väl recenserat den också?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Det var en kul recension ändå.. vi kommer nog aldrig komma ifrån det där heller, vi har ju en väldigt bred fauna där allt ifrån kängfanzinesrecensioner till regelrätta dagboksfanzin ryms in. Serier ryms bredvid kopierade kopior på kopior från spelningar och det är väl det som är styrkan i det här fanzinet. Det finns något för alla, även om man läser en av tjugo saker så hittade man något. Jag ser snarare bredheten som en styrka; det här forumets syfte är ju att samla fanzinrörelsen i bred bemärkelse, dvs folk som gör amatörmässiga tidskrifter. När man sen smetar ihop våra alster så blir ju resultatet därefter:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

348 Senaste redigerad av B-pappa (2017-08-11 17:43:28)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Fint sagt, Tommy. Så är det ju. I grund och botten handlar det ju om att bygga broar mellan olika rörelser som på ett eller annat sätt hör ihop, oavsett hur isolerade de är rent socialt eller hur man ska säga. En bred, enad front (som inte måste eller kan vara enad i alla detaljer eller vad det nu kan vara men ändå har går åt samma håll, ungefär). Influenser ska odlas nästan omärkbart, som huvudmjäll efter en bra kepssommar. Nu ska vi bara föröka oss - på många, många sätt. Det är väl lite så att ju mer man exponeras för detta, tex innehållet i NAT2, desto närmare och mer lättillgängligt känns det, kanske? En Saló-buffé av läckerheter, blir det tillslut. smile

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jo, väl rutet, Tommy. Jag tycker ju att fansinscenen kanske var som tråkigast precis innan den lite halvt om halvt försvann runt 2007. Då var det mest dagboksfansins och det var väldigt trist. Likriktning är ju bland det tråkigaste som finns. Gillar också bredden på forumet. Det hade gärna fått vara ännu mer brett. Det fanns ju krafter i rörelse kring början av 00-talet att luckra upp genrehelvetet. Det gick väl sisådär. Men jag känner mig vara ett barn av denna tid. Min dröm är ju att se en stark underjord där det finns plats för alla och vi kan utdela erfarenheter, intryck och åsikter. Där punk, noise och knasmusik kan blandas med nollbudgetfilm, fansins, konst, serier etc. kan få blomma och leva sida vid sida. Detta är min utopi för underjorden. Så där skrek jag väl "Unity!" ändå. Så kan det gå.

350 Senaste redigerad av B-pappa (2017-08-13 19:55:33)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Haha gulliga ni. <3

Håller med 100%.