Sv: Nya Arbetartidningen #2
Hej gott folk!
Nu ligger 100 ex av Nya Arbetartidningen #2 på mitt bord och väntar på läsare. Kopieringsservice-Håkan gjorde ett hästjobb för att få den klar i tid till spelningen imorgon på Föreningsgatan 7 i Luleå.
Roliga turer med Kopieringsservice. Jag och Larsesq lämnade pappersoriginalet till Håkan på Willys parkering där i Lule. Idag levererade hans dotter paketet med fanzines hem till mig i Piteå bara för att hon ändå var i stan.
Har inte fått fakturan än. Jag och Lars tog rollen som diktatorer och körde över alla er som ville ha färgtryck. Det blev ett omslag i färg och innehåll i gråskalor. Ser mycket bra ut. Färgtryck skulle kosta närmare 6000:-, något jag inte har mage att betala för iallafall med tanke på ja, 6000 spänn. Hoppas ingen blir putt och vill vaska våra nunor i koskit för detta egenmäktiga förfarande. Nu lär priset bli under 3000:-
Vi tänker sälja fanzinet imorgon i Luleå. Sen får jag börja skicka ut till folk. Har ingen aning hur många exemplar varje person ska ha. Kanske ska jag hålla på fanzinet tills fakturan kommit, så skickar jag ut fanzines till folk i takt med att de pröjsar. Utpressning liksom. Nä men det blir så jäkla dyrt med porto, fy bubblan.
19 medverkande varav jag inte har adress eller ens fullständigt namn till alla. Larsesq tar med några få ex till Stockholm och kanske Lappia avbördar mig ett antal exemplar imorgon.
Demokratiskt sett ska väl alla medverkande ha 5 exemplar var men vi säljer så mycket vi kan imorron i Luleå. Vissa kanske inte vill ha fem ex ens.
Hur många ex ska eller vill var och en ha?
PM:a mig er adress!
Blev ett toppennummer detta! Nu är man lite sugen på att göra ett nummer tre.
Edit: följande har sagt sig kunna betala för trycket, oklart hur mycket per person:
Larsesq
Hunden
Tommy
Lappia (?)
Maggan
B-pappa