301 Senaste redigerad av Hunden (2017-06-10 22:54:43)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hej gott folk!
Nu ligger 100 ex av Nya Arbetartidningen #2 på mitt bord och väntar på läsare. Kopieringsservice-Håkan gjorde ett hästjobb för att få den klar i tid till spelningen imorgon på Föreningsgatan 7 i Luleå.
Roliga turer med Kopieringsservice. Jag och Larsesq lämnade pappersoriginalet till Håkan på Willys parkering där i Lule. Idag levererade hans dotter paketet med fanzines hem till mig i Piteå bara för att hon ändå var i stan.

Har inte fått fakturan än. Jag och Lars tog rollen som diktatorer och körde över alla er som ville ha färgtryck. Det blev ett omslag i färg och innehåll i gråskalor. Ser mycket bra ut. Färgtryck skulle kosta närmare 6000:-, något jag inte har mage att betala för iallafall med tanke på ja, 6000 spänn. Hoppas ingen blir putt och vill vaska våra nunor i koskit för detta egenmäktiga förfarande. Nu lär priset bli under 3000:-

Vi tänker sälja fanzinet imorgon i Luleå. Sen får jag börja skicka ut till folk. Har ingen aning hur många exemplar varje person ska ha. Kanske ska jag hålla på fanzinet tills fakturan kommit, så skickar jag ut fanzines till folk i takt med att de pröjsar. Utpressning liksom. Nä men det blir så jäkla dyrt med porto, fy bubblan.

19 medverkande varav jag inte har adress eller ens fullständigt namn till alla. Larsesq tar med några få ex till Stockholm och kanske Lappia avbördar mig ett antal exemplar imorgon.

Demokratiskt sett ska väl alla medverkande ha 5 exemplar var men vi säljer så mycket vi kan imorron i Luleå. Vissa kanske inte vill ha fem ex ens.
Hur många ex ska eller vill var och en ha?
PM:a mig er adress!

Blev ett toppennummer detta! Nu är man lite sugen på att göra ett nummer tre.

Edit: följande har sagt sig kunna betala för trycket, oklart hur mycket per person:
Larsesq
Hunden
Tommy
Lappia (?)
Maggan
B-pappa

maskinpark.bandcamp.com

302 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-05 16:16:42)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Bra beslut, det där gjorde ni bra. Det är alltså så dyrt med färg, ja jag har full förståelse för beslutet. Ja vi kan väl vänta på fakturan och få det svart på vitt och sen lägga upp ekonomin? Om vi vill ha bäst koll kanske du Hunden kan lägga till namnen på de som sagt kunna & vilja betala (jag, Larsesq, Hunden, Tommy, maggan, vilka fler?) i ditt inlägg här ovan så kan vi referera till det och är ju bra att ditt inlägg hamna på toppen av en ny sida. Min adress bör du ha och jag betalar givetvis all fraktkostnad. Men jag mailar dig adressen bara för att göra det lätt. Jag avvaktar med min ekonomiska insats tills jag ser den faktiska totalsumman, men ni kan lita på att B-pappa fixar potäterna, det vet ni. Ingen aning om hur många ex jag vill ha i nuläget, så lägger även här en liten avvaktning och kollar läget sen efter ni lajvat ikväll och smålands-Lasse kuskat runt i Sthlm. Och att Lappia har sagt sitt. Men en 4 - 8 exemplar kanske jag vill ha? Njaoo jo men en 5 st kanske. Men jaja återkommer till detta! Snyggt jobbat, kul det där tryckeriet, snacka om service.

Och som förtydligande: stålarna ska alltså in på Hundens konto. (?) När pengar har förts över kan vi checka av det här och konstatera när ärendet är avslutat, dvs utgifterna är täckt helt och hållet.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Fan vad lattjo! Den 24:e får nån pengar av mig. Vem ska ha pengar av mig? Betalar vi alla fattas det 500 kronor. Kan någon shippa in den sista slanten?:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Efter att ha mött upp Lars på alla sjaviga stockholmares daghem #1, kulturhuset, och fått en bunt nat känner jag mig pepp på fler nummer, nöjd med hur det blev och lite besviken på att jag inte bidrog mer. Bra jobbat Lappia! Bättre blandning på materialet i jämförelse med ettan.

Jag kan ta på mig att lämna ett par blaskor på Larrys corner om ingen annan har varit där ännu.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Japp. Känner mig hugad att kavla upp ärmarna och ta itu med NAT3 nu. Ska försöka värva lite folk också.
Eller ja, idag känner jag mig hålögd och lite öm och småäcklig efter min World Forum Tour 2017. Härligt att detta forum befolkas av såna hedersknyfflar och sötnosar. (Även om jag givetvis saknade vissa forumiter på min turné). Tack till Levande_begravd, Hunden, Lappia, Michelinmannen, Tommy och Keldjuret.

(Och just det, det där om "Smålands-Lasse" gillar jag inte alls.)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hej hoj!
Inte fått nån faktura än. Ska tjata på Håkan. Lappia, jag, Larsesq och Keldjuret har då fått sina ex..Tommy och Michelinmannen har väl också fått???
Jag börjar vekna och tänker att jag ska börja skicka ut exemplar så smått till veckan ändå. Men helvetes dyrt med porto vill jag gnällande säga igen.

Jo, stålarna ska in på mitt konto, B-Pappa. Vet inte hur man annars ska lösa det.

Knepigt att få tag i alla medverkande men jag tänkte skicka till dem jag har adresser till. Lappia kanske kan hjälpa att få ut exemplar till de hära Red Moon Nor och Jon Danielsson. Vera från Sober Coven, var är du? Skicka din postadress!

Behöver Maggans postadress oxå.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Vi har fått å jag har t.o.m börjat försäljningen lite smått. Sålt två ex!
Slänger över mina 500 den 24:e.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

308 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-13 18:47:07)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ruskigt kul detta. Bra Keldjuret! Och vad kul att larsesq är en sån komplettist på forumsfronten. Jag skojjar ju bara med "Smålands-Lasse", det är verkligen inget smeknamn som kommer att fastna. Jag backar, chilla!

Körde över 750 kr nu till att börja med. Labbar över en andra runda när jag klurat klart på hur många ex jag vill ha och så, hur mycket det blir i frakt. Ville mest bara pröjjsa nu så att utgifterna börjar att täckas och skutan stabiliseras. Återkommer. Hejsan!

309 Senaste redigerad av larsesq (2017-06-14 07:55:28)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Två offentliga löften: Exen till Slarga och Maggan postas imorgon. Tummis. Betalar min del av forumräkningen imorgon.

EDIT: Forumbetalningen avklarad. Hade nåt kontonummer inlagt, som jag fortfarande hoppas gäller.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Om det var med clearingnr 6191 så är det all safe :-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Toppen. Då ska du ha pengarna på kontot idag. Känns bra att dra sitt strå till stacken. Hälsar Lars Rättrådig.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Bra jobbat!! Då tar jag sista biten och vi alla är homesafe ett år till.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Halloj! Jag vill va med och pröjsa för NAT #2!
Finns några ex kvar? Hunden, du kanske kan maila mig på mailen eller fejjspuke?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag mailar dig Flyktsoda! Det finns exemplar kvar, kan man lugnt säga, en stor kartong i min hall.

Bra att ni säljer Tommy! Femtio pix alltså, jag har tagit mellan 20:- och 40:-. Inkonsekvent till  tusen. Sålt ETT (1) ex än så länge. Gav bort två exemplar till vänner idag.

Fortfarande ingen faktura, börjar bli tjatigt detta. Tack B-pappa för stålarna.  Tror verkligen inte du behöver pröjsa mer än 750:-, om vi nu blir fem-sex stycken som pröjsar för trycket. Larsesqs tur som postbud från Norrbotten till Mälardalen drog ner portokostnaderna signifikant. I regn eller snö, med Larsesq kommer zinen alltid fram! Har massa PM jag inte läst, ska sätta mig vid en dator imorron, går int läs PM på mobajlen tydligen.

Keldjuret, stoppar du ett par ex i Larrys trygga famn vore det såklart toppen.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ok låter finfint. Vafan ska jag ta en 8 stycken ex jag då, jag vet ju att de kommer att gå åt för eller senare och eftersom jag blivit en tradera-räv (1000+ dealar nu) och har postandet i blodet så kan jag åta mig att agera postkontor åt hela landet om folk vill ha och inte vet vart de ska få ifrån, så hänvisa till mig.

Så, hur mycket pengar har hittils inkommit för tryckerikostnader?

Men fint, jag tar 8 st ex? Hur mycket blir det i porto ungefär?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ni som har läst fanzinet vad tycker ni då?

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Mycket bättre än första numret! Inte innehållsmässigt men i hur framförandet var. Det är ju en typisk grej för första nummer av fanzines och ingen kritik mot hopsättare, formsättare eller någonting av innehållet. Nu har vi ett nummer i ryggen och har lite att förhålla oss till. Det här var ett väldigt tjockt, extremt fint och bra nummer. Blandningen mellan prosa och serier, kollage och teckningar är asbra. De jag sålt till (2 pers) är skitnöjda med numret också:-)) Jag tycker verkligen vi ska vara nöjda med det här numret.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Förra numret layoutades snabbt och kanske utan rejäl passion från min sida. Lappia har gjort ett hästjobb och visar att det blir snyggare om arbetet inte görs i all hast. Tycker också att innehållet höll bättre kvalité. Kanske lite väl mycket grabbar och lite väl mycket film. Det är ju kul att läsa om film och det som skrivs i NAT håller bra kvalité, men roligare med lite variation i ämnena. Men jag känner mig hugad och laddad inför att ro ihop #3. NAT2 får alltså fyra solar av fem möjliga.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tar gärna 2-3 ex också... Har PM:at dig Hunden.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Ja herrejäklar va mycket läsning! Jag tycker vi ska dunka oss själva i ryggen och en extra ryggdunk till Lappia som lagt ner ett så mycket jobb... Snyggt också! Håller med Tommy om innehållet; blandningen gör att det  blir extra najjs! Tummen upp!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag tycker också att det blev ett toppennummer! Håller med Larsesq om att det kanske blev väl mycket film men det var ändå ett varierat innehåll. Snygg layout också. Lappia har också gjort ett hästjobb med att få in medverkande utanför vårt lilla kotteri här. Båda tummarna upp!

Har svarat på alla PM folk skickat för flera veckor sen nu. Har skickat ut till några stycken och ska skicka ut ännu fler paket till veckan. Ursäkta om det dröjer, jag har inte riktigt prioriterat att skicka ut paket. Lappia, har du skickat ut exemplar till någon?

Har väl 45 exemplar kvar nu. Daniel Westerlund på Alfa Antikvariat i Stockholm har köpt fem. Och jag sålde ett exemplar igår på Föreningsgatan 7 i Luleå. Sålde två nummer av Levande Begravd också faktiskt, även om det inte hör hit.

Fick fakturan idag!
Har skickat betalningsinformation till ett antal personer i PM: Maggan, Olivia, Autotrof, Puffy ska ha fått info. Ni andra kan väl PM:a eller maila mig om ni ska vara med och betala för trycket, så skickar jag betalningsinfo.
Fakturan ligger uppe i Driven så nu kan ni kolla själva vad det kostar.
Men för enkelhets skull: det kostade 2385:-
Förfallodatum 25 juli.

Billigare än jag och Larsesq trodde!
B-Pappa har redan pröjsat och jag pröjsar också. Vi har runt 1200:- spänn nu i kassan. Om ni andra pyttsar in några hundra var så borde vi snabbt kunna få in stålarna.

Har jag glömt nåt? Tror inte det. Är lite osäker på hur jag ska få tag i alla medverkande.
Lappia, kan du kontakta Mats Kejonen, Skit-Lasse, Tuva, Red Moon Noor, Vera och Jon Danielsson? Eller maila mig deras postadresser!

Jag tänker att jag skickar ut fem exemplar till de som vill ha fem, mindre till de som vill ha mindre och sen får vi se hur många exemplar som finns kvar, ifall några vill ha fler än fem. Jag missade att du ville ha åtta exemplar B-Pappa. Sorry!

Skitaspänd på att göra ett nummer tre nu. Vi kan väl dra igång på en gång??? Skapa en ny mapp i driven och bara börja hysta in grejer? Jag skapar en ny mapp i driven på en gång!

Ha det fint allihopa!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Klart och betalt. Nu jäsingen kör jag på NAT3.

323 Senaste redigerad av B-pappa (2017-06-25 18:50:51)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Kontaktat Vera och Mats. Angav mailen med ditt för och efternamn, Hunden. Ok, jag kan avvakta lite med "mina" 8 nummer, ta det lugnt, men inser också nu att jag med lätthet kan sälja / hitta intressenter för lätt 20 - 30 ex till, kanska dubbelt så många. Med tanke på den låga fakturan, 2385 kr, tycker jag #3 kan tryckas i 150 eller 200 ex.

Ok, nu vidare mot nya horisonter, ja NAT3. Jag ska försöka att inte skriva nåt om film alls, det gör jag ju så mycket ändå, hyfsat. Å andra sidan råder det ju ingen brist på musik i fanzines, så var ju på ett sätt kul att det var "mycket" film, även om slutkänslan på innehållet var väldigt blandad överlag, tycker jag.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Bra jobbat med att kontakta alla! Jag och Jon Danielsson var ju på bigfoot-expedition i helg så såg till att han fick en blaska. Ska se om jag kan få tag i Tova och Red Moon Noor.  Tova verkar ju ha gått underjorden, inte loggat in på forumet på hur länge som helst.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hunden skrev:

Har väl 45 exemplar kvar nu. Daniel Westerlund på Alfa Antikvariat i Stockholm har köpt fem. Och jag sålde ett exemplar igår på Föreningsgatan 7 i Luleå. Sålde två nummer av Levande Begravd också faktiskt, även om det inte hör hit.

Var du och kollade på Levande Död? jag tänker att han Erik där är en potentiell skribent, aja kanske hör till Nya Arbetstidnignen #3 tråden. Ska nysta i det.

Arbete är livets krydda