Sv: Nya Arbetartidningen #2

Fy fan vad spännande!!! :-D

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hur gick det för maggan? fick du inlogg? var in igår, men såg inte att du tillfört något.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nej, tror att nån blev sjuk. Har inte kommit något.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Hej sorry har haft häcken full, dock tyvärr ej av dildos. PMade dig mail + lösen, maggan!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nu har det kommit! Från två håll! Tack! big_smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

256 Senaste redigerad av Tommy (2017-02-11 14:08:44)

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Haha, här är vi hjälpsamma :-D Det är bra. Jag ska scanna en serie nu o slänga in. Hold yer horses!

edit: Upplagt! I en egen mapp "Tommy topp fem guider"

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Härligt. Sitter här och lyssnar på en kassett-kopia på denna:

https://www.discogs.com/Various-Girls-B … se/4460347

Trevligt. Nu pyser jag till loppistråden.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Lagt upp lite random saker som inte har med varandra å göra. Jag misstänker att det görs något redaktionellt urval? Eller ska jag liksom layouta min sidor mer exakt?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Var inne och kollade och undrar också detta med urval. Vissa (däribland kanske jag?) har ju gjort mycket material. Kommer de ske ett urval eller ska allt med?

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Tjohoo!!!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nu håller jag på med arbetet att skriva ut sakerna, alltså. Jag vet inte, har inte tänkt på det där med urval, tänker att jag bara tutar och kör? Men vill man ha det på nått speciellt sätt/har tråkigt/vill hjälpa får man ju gärna gå in i dokumenten och fixa till det lite. Det blir ju ganska mycket arbete att fixa texterna så man kan skriva ut dem å klistra in dem bra!

Men en sak som också behövs, är att kika lite på kontaktlistan. tycker den ser lite tunn ut?

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nu har jag börjat limma in massa artiklar, det känns jättekul. Tror det kommer bli ett riktigt bra fanzine! På tisdag har jag tillgång till skrivare igen så då ska jag mata ut mer artiklar och bilder att klistra in.

Lars har varit snäll och skickat ett kuvert med massa utklipp (antar rester från SIM som inte kom med) som har varit en riktig gudagåva till layouten!

Fortfarande en del texter som inte är signerade.. så de kommer blir insatta utan någon byline, aja. Hoppas ingen blir besviken/arg men har man inte signerat så blir det inget. Känns för jobbigt/omständligt att börja skriva till alla och dubbelkolla om de har missat eller inte orkat skriva under sina jobb.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Härligt Lappia. Har gått in och kikat lite och så. Jag tycker att det är så svårt att jobba med saker när alla inte är i samma rum, tänk vad det skulle vara roligt att ha boot camp och jobba med detta. Jag är rädd att jag förstör saker om jag går och pillar och jag vill inte vara ännu en kock, men gick in och ändrade lite i kontaktuppgifter och kollade några dokument här och var och det ser ju bra ut, tycker jag.

Den där grejjen på Kungen jag var med på gjorde jag såklart gratis så har inga extra pengar att stoppa in i upptryckningen sen. Men i övrigt kommer jag givetvis gå in och betala det som krävs.

Kul att det känns kul, kör, bara kör!

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jag kan stoppa in pengar i tryckningen. Kan också tänka mig att trycka omslag på en risograph här. Håller på och byter färg från blått till rött så det ser lite spexigt ut. Har också lite färgade papper typ, ljusgul, rosa tror jag om det är av intresse.

Tänker kanske inte skriva något om mig och har i skrivande stund också glömt vad jag lade in i mappen. Hur vet jag om materialet jag lade in redan bearbetats eller inte?

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

maggan skrev:

Tänker kanske inte skriva något om mig och har i skrivande stund också glömt vad jag lade in i mappen. Hur vet jag om materialet jag lade in redan bearbetats eller inte?

Oj, ja. Jag ska göra en mapp som heter "inklistrat", inte hunnit göra det riktigt ännu. Men har inte tagit något från maggan mappen! så gå in å fixa det du vill så väntar jag lite med att skriva ut de grejerna.

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Jävla hjälte du är Lappia!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Lappia skrev:

Oj, ja. Jag ska göra en mapp som heter "inklistrat", inte hunnit göra det riktigt ännu. Men har inte tagit något från maggan mappen! så gå in å fixa det du vill så väntar jag lite med att skriva ut de grejerna.

Gaaah, har jobbat alldeles för mycket på sistone. Jag kikar på det idag hoppas jag! smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

maggan skrev:
Lappia skrev:

Oj, ja. Jag ska göra en mapp som heter "inklistrat", inte hunnit göra det riktigt ännu. Men har inte tagit något från maggan mappen! så gå in å fixa det du vill så väntar jag lite med att skriva ut de grejerna.

Gaaah, har jobbat alldeles för mycket på sistone. Jag kikar på det idag hoppas jag! smile

okej! jag avvaktar med att skriva ut och klistra in något

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Nä men ta det som är klart. Jag vill inte sinka. Hittils en PDF.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Fanzinet börjar ta form, men tror att jag kan ha tagit i från tårna. Kanske blir så att inte allt kommer att tas med. Men ska se till att alla som bidragit får med något av de skickat in iaf! Det är ju bara att vi sparar resten till ett nummer tre?

Men det som fortfarande behövs lite hjälp med är kontaktlistan! Så kika gärna på den och fyll på/rätta och fixa!

Arbete är livets krydda

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Vad behöver man fylla i den? Alla medverkande är ju där med namn o adress! :-) Jag la till att jag även gör revkrematoriet vid sidan av paddsatan, men annars kändes listan uppdaterad ju.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Lappia skrev:

Fanzinet börjar ta form, men tror att jag kan ha tagit i från tårna. Kanske blir så att inte allt kommer att tas med. Men ska se till att alla som bidragit får med något av de skickat in iaf! Det är ju bara att vi sparar resten till ett nummer tre?

Men det som fortfarande behövs lite hjälp med är kontaktlistan! Så kika gärna på den och fyll på/rätta och fixa!


Det är helt ok för mig om du tar inte tar med mina bidrag, det gör absolut ingenting.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Och jag har också mumlat om detta förut: Men om i princip allt mitt material skulle ratas skulle jag inte gråta stora tårar över detta. Men en liten ynka pryl hade det ju varit kul att ha med.

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Lappia lät meddela mig att fanzinet är klart nu! Applåder! Helt sjukt att ro detta evighetsprojekt i hamn. Jag kan ta på mig att sköta trycket. Problemet är bara att jag behöver fanzinet inscannat till en pdf-fil. Kan inte sköta detta själv. Kan höra av mig till Kopieringsservice själv och se om de är villiga att scanna in det, men de har varit knussliga med sånt tidigare. Vet inte om de kan det ens.
Hur många ex skulle vi trycka nu igen? Fler än förra numret var väl tanken?
Om jag sköter trycket så skulle jag uppskatta att få in stålarna i förväg så jag inte behöver ligga ute med massa pengar. Att jag väntar tills alla betalat och SEDAN skickar jag fanzinet på tryck. Men om någon har möjlighet att scanna in fanzinet på dator och känner sig manad att sköta tryckerikontakterna så överlåter jag gladeligen ansvaret.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Nya Arbetartidningen #2

Fantastiskt! Wow! Ja det där vill jag lära mig, hur en scannar massa blad till en enda PDF, lär ju inte vara så svårt? Men jag vet inte.

Hur många ex trycktes 1an i, 50 st? Ska vi slå på stort och dra till med 100 st nudå eller snackar vi 300, hehe? Beror väl lite på priset