Sv: Aktuella fanzines
Jo några till jag har läst.
Cinéclub issue one
Nytt brittiskt filmzine. Avhandlar Red army faction i film, Claude Chabrol och punkare i olika filmer. Mycket text läggs på just detta och bara detta så blir lite smalt, vilket ju är kul men rätt så snåriga texter med massivt namndroppande, årtal och sånt, så inte så bra läsflyt. Blev måttligt road av detta, även om A5-formatet är bra för sängläsning. Så nja, inte jättekul. Kolla upp Dirty arthouse eller Film hemorrhage istället. Denna finns nog på insta.
Globster nummer 3
Oj är det bara tredje numret? Fint färgtryck, A5. Kul baksida, med snökluvor - den som vet, den vet. Här är det fokus på serier, kortare sådana. Det är rätt trevlig läsning, blandat innehåll. Ställer mig dock tveksam till jättehakan (skägget?) i första serien, det stöter bort mig. Nåväl. Sci fi och skräckinslagen är läckra. Kontakta Globster för att köpa ex, här på forumet eller på insta.
Heartbreak hotel breakfast club
Kanske engångspublikation i färg och A5 av slitvargen och legendaren Lars Nilsson. Ni vet väl vem det är, ni nya knattar på forumet?? Här är det bildkollage, ibland med texter till. Det funkar bra och tillför varandra fokus. Redan omslaget sätter tonen, där Lars underfundiga och galgiga humor smyger sig fram diskret. Det gillar man. Bildkollagen är finfina och skulle säkert göra sig i än större format. Man ska nämligen inte titta för snabbt på dessa, det gäller att ge dem tid och tänka. För det är både genomtänkt och lekande lätt spontant. En sån konst som ger hopp och styrka och kärlek om och till sovrums & vardagsrumskonstnären, som stretar på i hemmet och vardagslivet, betraktelser i tystnad.