Sv: Aktuella fanzines

... jo om du läser detta: jag har skrivit flera inlägg på raken här ovan, även om det kanske bara syns som ett nytt inlägg i denna tråd. Så scrolla upp och läs du, din gamla forumfluktare.

Edit: oj blev ny sida! Så kolla förra sidan du.

Sv: Aktuella fanzines

Hey! Snubbla över detta. Akta frakten, blir tokdyrt om du beställer flera! Blir typ 5 EUR för 1 ex. Jag, levandebegravd o Puffy spanar in detta, återkommer med rapport.

https://buriedalivefanzine.bigcartel.com/

Sv: Aktuella fanzines

... och fick tips om detta från levandebegravd. Finns två nummer av zinet.

https://theendtimes.bigcartel.com/

Sv: Aktuella fanzines

Tips från Hunden.

https://slagruta.bandcamp.com/merch/rot … idning-swe

Sv: Aktuella fanzines

B-pappa skrev:

... och fick tips om detta från levandebegravd. Finns två nummer av zinet.

https://theendtimes.bigcartel.com/

Har lagt en beställning! Ska bli spännande att läsa.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Lappia skrev:
B-pappa skrev:

... och fick tips om detta från levandebegravd. Finns två nummer av zinet.

https://theendtimes.bigcartel.com/

Har lagt en beställning! Ska bli spännande att läsa.

Har läst nu, ganska bra ändå! Intervjuer med punk och hårdrocksband. Är du musikintresserad och vill läsa intervjuer kan det vara värt ett köp. Också lite b-film flirtande här och där, vilket alltid uppskattas.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Sports Frustrated är ett nytt fanzine från Luleå. Två redaktörer ligger bakom detta, en var tidigare med och gjorde fanzinet 21,8. Det är ett "sportfanzine", A4 format, tryckt på glansigt fint papper och man får med en affisch i fanzinet. Beställer gör man på Sportsfrustrated@gmail.com

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Lappia skrev:

Sports Frustrated är ett nytt fanzine från Luleå. Två redaktörer ligger bakom detta, en var tidigare med och gjorde fanzinet 21,8. Det är ett "sportfanzine", A4 format, tryckt på glansigt fint papper och man får med en affisch i fanzinet. Beställer gör man på Sportsfrustrated@gmail.com

Eh, vad menas med "sportfanzine"?
Handlar det om... sport? yikes

Sv: Aktuella fanzines

Den riktiga Maria skrev:
Lappia skrev:

Sports Frustrated är ett nytt fanzine från Luleå. Två redaktörer ligger bakom detta, en var tidigare med och gjorde fanzinet 21,8. Det är ett "sportfanzine", A4 format, tryckt på glansigt fint papper och man får med en affisch i fanzinet. Beställer gör man på Sportsfrustrated@gmail.com

Eh, vad menas med "sportfanzine"?
Handlar det om... sport? yikes

Precis det är om sport! Fast från ett ganska roligt perspektiv. Om kaoskuppen i Malmö, om deras egna träningsläger Camp Fittjärv, intervjuer med amatöridrottare osv.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Hallå! Såg nyss att nummer 2 av Buried alive finns att beställa från Belgien. Kommer lite recension av nummer 1 här framöver. Blir typ 90 kr inkl frakt. Skräckfilmszine. Nog mest för oss hopplösa typer... jaja. Nu vet ni.

https://www.etsy.com/shop/buriedalivefanzine

EDIT: såg att jag skrivit om 1an här ovan.

Sv: Aktuella fanzines

B-pappa skrev:

Hallå! Såg nyss att nummer 2 av Buried alive finns att beställa från Belgien. Kommer lite recension av nummer 1 här framöver. Blir typ 90 kr inkl frakt. Skräckfilmszine. Nog mest för oss hopplösa typer... jaja. Nu vet ni.

https://www.etsy.com/shop/buriedalivefanzine

EDIT: såg att jag skrivit om 1an här ovan.

Okej, kul! Det är bra grejer alltså? Man kanske får unna sig att klicka hem ett exemplar.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Det är ett ok zine! Men inte så mkt läsning, Buried Alive, så sett till priset är det lite saftigt. Puffy är ju smockfullt med text, men detta är A4-format men ändå typ en tiondel textmängd. Så avgör själv, men inget måste. Och det är väl inte jätteobskyra filmer, så det är väl mest fokus på lite raljerande kring dessa och anekdoter. Trevligt och rätt snyggt, stora bilder som tar upp det mesta av sidorna.

Sv: Aktuella fanzines

Det har kommit ut ett nytt nummer av Sveriges enda blåa bruksbilsfansin NBBBladet! Riktigt bra nummer om hotet mot den fria (alternativa) pressen och kopplingen mellan pedofili och sedan. Med mera. Just här och nu saknar jag ordentliga kontaktuppgifter, men hojta till så fixas den biffen.

Sv: Aktuella fanzines

Jag fick också hem nya NBBBB igår, typ det bästa numret tycker jag big_smile

"Alla som kör sedan är inte pedofiler, men alla pedofiler kör sedan"

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Aktuella fanzines

Ja vilket enastående nummer, NBBBB! Om jag hörde rätt så är det sista och 20e exemplaret på väg till en forumit här, men möjligt att det kan tryckas upp fler på begäran...?

Jo det är nog bästa numret? Snacka om att ta konceptet till perfektion och fulländan, veta precis hur de olika skämtet kan twistas till. Nåt av inslagen innehöll ju tillochmed nånsorts trippeltwist, där bara en enkel hade varit förbaskat roligt. Gapskrattade flera gånger, förundras över hur många gånger de lyckas få till det. Ett fanzine som inte skulle gå att göra utan djup kännedom om ämnet eller ja om flera ämnen. Så mycket värme och humor. Fantastiskt.

Sv: Aktuella fanzines

Har läst en hel del zines på sista tiden men mest utrikiska. Den svenska fanzinefloran är ju några sällsynta blommor här och där med en stor öken emellan tyvärr. Hörde från Sober Coven-gänget att det är på gång nytt nummer av Intryck 2000 från Majja och kanske att Vincent också hade på gång ett nytt zine. Hoppas dessa kommer ut snart.

I internationella nyheter beställde jag en del zines från den amerikanska distron Microcosm i våras. Frederick Moe är en gubbe i New Hampshire som gör ett riktigt trevligt zine om radioprogram, musik och olika marginella mediagrejer. Zinet heter Tin Can Telephone.
David Tighe har jag bytt en del zines med. Han skriver mycket om anarkism och olika historiska revolter och upprorsrörelser i No Quarter. Hans bästa zine är dock Gut Bucket Research, där han skriver entusiastiskt och välresearchat om udda musik, med fokus på folkmusik av olika slag. Rekommenderas varmt.

Punkzinet Mission & Väckelse har jag förresten också fått. Det kom ett nytt nummer för inte så länge sen. Väldigt stabilt punkzine från Jönköping. Tror killen bakom ordnar en hel del punkspelningar därnere också. Gillar man Flyktsoda så gillar man detta. Han verkar göra ett nummer per år eller vartannat år, en stadig men sparsam utgivningstakt minst sagt. Vet inte om han är med här på forumet iofs.

Kattis Serier kom ju ut med ett nytt nummer nu i sommar. nr 10 tror jag? Jag tror det är sista numret hon tänkt göra om jag fattar det rätt. Det fanns med en riktigt kul serie om en resa till Malmö plus några gästtecknare som var helt okej. Inte bästa numret hon gjort men hon har ju hög lägstanivå.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Aktuella fanzines

Hunden skrev:

I internationella nyheter beställde jag en del zines från den amerikanska distron Microcosm i våras. Frederick Moe är en gubbe i New Hampshire som gör ett riktigt trevligt zine om radioprogram, musik och olika marginella mediagrejer. Zinet heter Tin Can Telephone.
David Tighe har jag bytt en del zines med. Han skriver mycket om anarkism och olika historiska revolter och upprorsrörelser i No Quarter. Hans bästa zine är dock Gut Bucket Research, där han skriver entusiastiskt och välresearchat om udda musik, med fokus på folkmusik av olika slag. Rekommenderas varmt.

Jaaa, microcosm!
Är mycket fascinerad av microcosm och personerna runtomkring (konflikterna runt Joe Biel och hur de har lösts, läs t.ex. "Good trouble" om hela starten och sånt där men också "How to Be Accountable Workbook" Vissa finns att ladda ner gratis från deras hemsida.

Har också beställt deras "Pound o' zines!" och kom över "junior careers" som är en av många fanzine från Kelly Dessaint. Jag gillar arbetarklassperspektivet och i de lite nyare fanzinen "Behind the Wheel" så får man följa en Uber/Lyft-förare genom San Francisco, tror de går att köpa som PDF/EPUB också av Kelly själv.

Jaja. Kanske inte så mycket om aktuella fanzine men värt att kolla om för många härifrån som ev. inte har koll på de. smile

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

268 Senaste redigerad av larsesq (2020-12-10 09:43:26)

Sv: Aktuella fanzines

Landade ett fansin hemma som inte skrivits nåt om alls här på forumet: Enighet. Det är ett HC-zine gjort av han Marcus som gör Quarantined (som det väl inte heller skrivits mycket om på forumet). Trevligt initiativ med samarbetszine. Anev medverkar, likaså Mikael Hammarberg (som tydligen också gjort nytt nummer av sitt zine) och en massa andra. Högt och lågt, gammalt och nytt, hard och core. Hojta till: quarantinedhardcore@gmail.com om det är nåt som låter intressant.

Sv: Aktuella fanzines

Fick Enighet jag med, beställde via Flyktsodas distro. Tack Johan!

Nu har nummer 3 av belgiska skräckfilmszinet Buried alive kommit och kostar 1 euro, är nåtsorts ’half issue’. Beställde ett extra ex till mitt gratisdistro ifall nån är nyfiken sen, om vi ses nån glader dag så kan detta erhållas.

https://buriedalivefanzine.bigcartel.co … ssue-three

Vidare så släpper nu FG7 ett cirka 200 sidors avskedszine typ, Begravd Levande, tycks det heta nu? Är säker på att det hade ett annat och lite mer bekant namn igår förmiddag....

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp … &flr=0

270 Senaste redigerad av Lappia (2020-12-20 12:40:13)

Sv: Aktuella fanzines

Inte riktigt ett fanzine, men musikföreningen som jag jobbar åt gav ut en medlemstidning här tidigare i år TT-Tidningen. Jag tror att jag säkert skickat med något exemplar till några av er när jag postat andra grejer. Men är det någon som vill ha ett exemplar av tidningen är det bara att säga till! Vi har kvar flera exemplar.

Arbete är livets krydda

Sv: Aktuella fanzines

Ja TT-tidningen innehåller en och annan idolbild på Lappia, därav är den obligatorisk. Trevlig läsning.

Igår damp senaste numret av NBBBB, december 2020, ned i postlådan och det "rullar" ju på som vanligt, ett par givna gapskratt och så. En del nya inslag men det mesta är sig likt - som sig bör. Ganska maffigt nummer, relativt.

Sv: Aktuella fanzines

Ja! Fick också NBBBB. Det gjorde min dag. Riktigt bra precis som alltid och känns inte "gjort" på långa vägar.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Aktuella fanzines

Nyaste NBBBB var bästa på länge tycker jag. Fotomontaget med Ulf Kristersson är obetalbart!
Väldigt fin intervju med Jon i DGS 37 också. Har ni skickat in frågor till expertpanelen än? Jag vågar nog inte, känns som man försöker anamma deras humor utan att fatta alla intrikata sidor av den.

Det där punkzinet Quarantine ja. Det var väl rätt bra? Hittar inte mina ex, tror de hamnat i nån av de nya fanzinekartongerna i Den Stora Sorteringen.

Läser Asymmetrical Anti-Media som är ett recensionszine av anarkisten och fanzineveteranen Jason Rodgers. Massor av bra tips på zines från främst USA, med fokus på mail art, olika former av anarkism, serier, obskyr musik. Allt är inrikta på post och det finns inga webbadresser eller mail-adresser nånstans, bara vanliga adresser. Känns som att kolla igenom en gammal skivkatalog och ringa in det man vill ha fast istället för att pröjsa tänker jag att jag måste skicka nåt i utbyte. Måste göra ett nytt zine på engelska så jag har nåt att byta med.

Fick nya Node Pajomo idag också. Samma grej, ett amerikanskt recensionszine. En hel värld av kufiga zines öppnar sig. Känner igen en hel del från tidigare nummer men man hittar alltid nåt nytt. Node recenserar samlingsskivan jag gav ut förra året och klagar på att jag bara använder e-post och webbadresser som kontaktuppgifter till artisterna haha! Död åt internet med andra ord, flyg under radarn, en härlig ludditisk attityd.
Köpte det där nyzeeländska zinet från Discreet Music också, vad hette det nu igen? Och fick Facit #1 (från år 2000) av Video Ferox-Johan och nu kom ju Flyktsoda 40 så nog har man att läsa zines.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

274 Senaste redigerad av Hunden Uppföljaren (2021-02-27 20:21:44)

Sv: Aktuella fanzines

Läser Enighet nu. Hörde nåt att de medverkande skulle vara ADs och äcklig medelklass a la 77-punksen men så här långt verkar det trve, fattiglappar och dedikerade och utstötta. Ja förutom After Mosh-yogan då. Som verkade trevlig. Kul med recepten och den rörande intervjun med Downset (som jag aldrig hört) och både trösterikt och roligt med enkäten om vad som är ens största problem. En rikedom av personliga berättelser och samhällskritik där. Och män som gnäller över sina tv-spel.
Inte läst nåt nummer av Quarantined än men har ju två som ligger och gulnar i en låda.

Just det, Larsesq, vem är den där Mikael Hammarberg och vad gjorde/gör han för fanzine?

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Aktuella fanzines

I slutet av april dyker det upp en ny, utökad version på Video Ferox-boken! Nu inbunden. Den förra kom alltså 2011 och trycktes i typ 160 st exemplar. Bägge dessa böcker är alltså samlingar av fanzinet Video Ferox samt att den här nyutgåvan innehåller det nya numret som kom typ 2017 eller nåt. Går att förboka nu, nya boken. Får se om någon av upphovspersonerna dyker in här och gör ett officiellt inlägg.

https://studioexpanded.bigcartel.com/pr … as-dahlman