Sv: Nya Arbetstidningen #5

Kul med 24-28 sidor.
Presentationer är alltid kul.
Jag hann aldrig skriva nåt men har ju kreativ paus/torka så det passar väl bara bra.
Bra jobbat hörni! Ska bli kul att skåda resultatet.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Det blev 28 sidor totalt, 32 med omslag/baksida. Men vi kan kötta in presentationer på sista sidan/baksidan! Så omslag och intro.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Hinner vi få in presentationerna? Det blir inte en massa extrajobb? Jag kan göra en och om det inte blir nåt av med dem så gör det ju inget.

54 Senaste redigerad av catinzebag (2023-07-06 14:35:39)

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Det kommer ta ett tag innan vi kan trycka eftersom cyklopen bygger om just nu, så det gör inget. De som inte skickar in något kan jag hitta på något om bara.

porträttfoto/teckning
Någon kort rad om sig själv

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

mikumaria skrev:

Hej,
Kul med risoprint!
För mina sidor vill jag gärna ha en ljus bakgrundsfärg i havsfärg som den turkos jag skrev till dig Catinzebag.

Upplaga, hur stor brukar vi trycka?

Jag vill gärna köpa 20 st själv till zines fests, byten etc.

Kul idé med presentationer!

Ungefär när är tryckningen? Jag är i Sthlm måndag och tisdag nästa vecka och hjälper gärna till.

Hela fanzinet kommer tryckas i svart och turkos, kommer bli grymt! Jag vet inte riktigt när tryckningen blir av men inte så tidigt tyvärr. Jag hör av mig så fort jag vet!

Btw, om någon känner att den jättegärna vill göra/har en idé omslaget till arbetsnummer 5 så vill jag höra det!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Jag vill gärna göra omslag! Det har jag aldrig gjort. Ge mig uppgifter så hittar jag på något. Jag skickade inte in nåt material (hinner inte) men omslag kan jag iaf dona med

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Tommy skrev:

Jag vill gärna göra omslag! Det har jag aldrig gjort. Ge mig uppgifter så hittar jag på något. Jag skickade inte in nåt material (hinner inte) men omslag kan jag iaf dona med

Svinbra! Epostar dig materialet så du vet vad du handskas med

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

När är deadline för presentation?
Hur får man ta del av arbetstidningen och vet om ens bidrag kom med?

/ M.H

59 Senaste redigerad av catinzebag (2023-07-17 13:56:06)

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Miniatyrhora skrev:

När är deadline för presentation?
Hur får man ta del av arbetstidningen och vet om ens bidrag kom med?

/ M.H

Jag har svarat alla som mailat, alla bidrag har kommit med!

Så har du skickat något så kan du skicka presentationen så snart du kan. Sista juli kan vi sätta som död linje.

Jag skickar/lämnar över exemplar till alla som är med, vi diskuterar närmare hur det går till när allt är klart.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Ville bara säga att jag har ett datum för tryck nu, 2/9. Jag kommer köpa in papper själv, återkommer med kostnad för allt senare när jag vet men lägger ut själv så länge.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

catinzebag skrev:

Ville bara säga att jag har ett datum för tryck nu, 2/9. Jag kommer köpa in papper själv, återkommer med kostnad för allt senare när jag vet men lägger ut själv så länge.

Så roligt att vi har ett datum!
Är i Malmö då så kan dessvärre inte komma och hjälpa till.
Är det för sent att skicka presentation?
Glömde helt bort i livets villervalla. (Läs sjukdom och kaos)

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Ja, äntligen! Sorry att det drar ut på tiden å allt, visste inte att det skulle ta så lång tid att få till ett tryckdatum men som sagt så kommer det snart ske!

Angående presentationer så röstar jag för att vi skippar det, varför? Tänker ni. Jo två stycken har hört av sig och vill inte bli presenterade. Det går kanske att göra det till en grej, typ "här är personen bakom det här verket, men nästa verk vill att vi ska skilja på verk och person så vi säger inget" men vet inte om jag orkar vara så rolig. Min hjärna är rätt trött och har lust att vara basic. Bara dra en inledning. Alla namn står vid deras grejer och dessutom på baksidan.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

catinzebag skrev:

Ja, äntligen! Sorry att det drar ut på tiden å allt, visste inte att det skulle ta så lång tid att få till ett tryckdatum men som sagt så kommer det snart ske!

Angående presentationer så röstar jag för att vi skippar det, varför? Tänker ni. Jo två stycken har hört av sig och vill inte bli presenterade. Det går kanske att göra det till en grej, typ "här är personen bakom det här verket, men nästa verk vill att vi ska skilja på verk och person så vi säger inget" men vet inte om jag orkar vara så rolig. Min hjärna är rätt trött och har lust att vara basic. Bara dra en inledning. Alla namn står vid deras grejer och dessutom på baksidan.

Javisst! smile

Det är en kul idé med presentationer, det kan bli en annan gång eller hur.

Det är så spännande med tryckningen!

Sv: Nya Arbetstidningen #5

En annan grej, det skulle behöva komma in två bidrag till. Saknas två sidor att fylla ut. Tänker att bollen ligger hos de på forumet som inte medverkat än, här är er chans att kasta in något kul nu på slutet!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

catinzebag skrev:

En annan grej, det skulle behöva komma in två bidrag till. Saknas två sidor att fylla ut. Tänker att bollen ligger hos de på forumet som inte medverkat än, här är er chans att kasta in något kul nu på slutet!

Skickar in en grej nu då!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Ok! Skickade in en kompis grej som han gjort för nåt år sedan, som aldrig var tänkt för publicering men är på lite busigt humör idag jag så skickade in. Min vän vill hursom ej medverka i presentation då han är mkt privat av sig.

67 Senaste redigerad av catinzebag (2023-09-01 10:02:02)

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Tack, det ordnade sig med att fylla ut sidor! Fick jättemånga som ville vara med när jag frågade på instagram (var fan var dom när jag frågade första gången!?) aja! Dåliga nyheter, jag vaknade med halsont och feber idag. Så jag kan inte trycka i helgen, men det visades sig när jag berättade detta för Evelina och Becko att de kände sig stressade inför cyklopen-festen och att trycka upp affischer inför den att det antagligen inte skulle blivit av heller, och kommer inte hända dörrens typ i oktober efter cyklopen-festen. (Cyklopen fyller 10 år, jag har också varit med och gjort nån affisch och skulle hjälpa till att trycka den och andras affischer samtidigt). Så, jag har inte lust att vänta så länge. Så jag skickar iväg skiten på digitalt tryck via lasertryck idag.

Så, frågar er nu om vi ska köpa in 150 ex för 2100 kronor eller 200 ex för 2500 kronor (plus frakt)? Hur ska vi lägga upp den betalningen sen? Jag kan inte ligga ute med pengar själv så länge, alltså kan betala men sen kan jag inte stå utan dom pengarna. Beställer så fort vi kommit överens!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

68 Senaste redigerad av catinzebag (2023-09-01 10:22:49)

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Jag kom på ett förslag:

jag kan ligga ute med klumpsumman så får alla som medverkar köpa in sig på vad styckpriset per zine är för tryck plus frakten, typ 14-15 kronor. Vet inte hur mkt frakten blir än, så får återkomma med exakt pris, men det blir inte så mycket iaf.

Delar alla på lika många zines så blir det 15-20 exemplar var typ, det kommer kosta 150-200 kronor då (eftersom vi är 10 medverkande. Säg till om jag räknar helt galet här.) Men vill man bara ha enstaka exemplar så betalar man bara för dom, då får andra personer köpa på fler ex än 15-20 om dom vill. Jag bara hoppas det inte slutar med att jag sitter med 70 exemplar själv som säljs av segt inom loppet av några år haha!

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Produkt:    Häften
Tryckmetod:    digitaltryckta
Format:    B5 (170 x 240 mm)
Medium:    90g Offsetpapper
Färger:    1+1 (svartvitt, bägge sidor)
Antal:    200 st.
Sidor:    32
Vikt:    11,5 - 12,5 kg
Fil uppladdad:    KatarinaMörkArbetartidningen.pdf
Pris:    1.883,00 kr (inklusive 99,00 kr rabatt)


Samlet pris:    1.948,00 kr (inkl. adm. gebyr og ekskl. fragt og mva)


BESTÄLLT, jag hade råkat kolla priser för A4 så beställde 200 ex i B5 istället, lite billigare.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Åh, nej så himla trist att du blivit sjuk! Krya på dig!

Och också så tråkigt att det blev så roddigt. Skulle varit fint med risoprint.

Själv vill jag ju köpa 20 ex extra att ha med på zine fests etc. Så jag är med på det du skriver som förslag + de extra 20. (+ frakt förstås).

Krya på dig och bra jobbat!


catinzebag skrev:

Tack, det ordnade sig med att fylla ut sidor! Fick jättemånga som ville vara med när jag frågade på instagram (var fan var dom när jag frågade första gången!?) aja! Dåliga nyheter, jag vaknade med halsont och feber idag. Så jag kan inte trycka i helgen, men det visades sig när jag berättade detta för Evelina och Becko att de kände sig stressade inför cyklopen-festen och att trycka upp affischer inför den att det antagligen inte skulle blivit av heller, och kommer inte hända dörrens typ i oktober efter cyklopen-festen. (Cyklopen fyller 10 år, jag har också varit med och gjort nån affisch och skulle hjälpa till att trycka den och andras affischer samtidigt). Så, jag har inte lust att vänta så länge. Så jag skickar iväg skiten på digitalt tryck via lasertryck idag.

Så, frågar er nu om vi ska köpa in 150 ex för 2100 kronor eller 200 ex för 2500 kronor (plus frakt)? Hur ska vi lägga upp den betalningen sen? Jag kan inte ligga ute med pengar själv så länge, alltså kan betala men sen kan jag inte stå utan dom pengarna. Beställer så fort vi kommit överens!

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Ja, det skulle blivit så fint! Har lagt ner ganska många timmar på att göra två olika versioner av zinet med två olika färglager som sen skulle slås ihop osv, men aja då har jag lärt mig det. Får trycka upp ett zine i riso tills nästa gång!
Tack Maria! Det blir jättebra det här, sorry igen för dröjesmålet.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Ja, precis. Samma här. Skulle blivit fint med turkos bakgrund. Men en annan gång. smile

catinzebag skrev:

Ja, det skulle blivit så fint! Har lagt ner ganska många timmar på att göra två olika versioner av zinet med två olika färglager som sen skulle slås ihop osv, men aja då har jag lärt mig det. Får trycka upp ett zine i riso tills nästa gång!
Tack Maria! Det blir jättebra det här, sorry igen för dröjesmålet.

73 Senaste redigerad av catinzebag (2023-09-12 18:11:07)

Sv: Nya Arbetstidningen #5

DEN ÄR KLAR! Har precis släpat hem lådan. Mighty proud!
Styckpriset per zine att köpa loss ligger på 9,50 kronor per exemplar (9,50x200=1900).

1: Skriv hur många ex du vill ha så lägger jag undan dom
2: Skicka per post? Skriv ett sms till mig på 072-302 5923 med adress så hör jag av mig ang pris+porto
3: Alternativt hämta i stöckhölm eller om vi ses vid något annat tillfälle, men hör av dig angående nr 1 ändå

Föreslår att det är fri prisättning att sälja vidare, ta 100000kr eller 1kr. Skrev inte ut pris på omslaget.

( =ↀωↀ=)و ̑̑ ΔS=QT

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Jag skickar ut massmail ikväll!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Nya Arbetstidningen #5

Härligt, vad kul! Otroligt bra gjort!