Sv: Era fanzines

Finns en kul och finurlig serie i något av de där fanzinen om typ gubbar i kåpor. Lovar!

Jag är en stridsvagn, brumm brumm brumm

Sv: Era fanzines

Jag byter jättegärna mot ett nummer av paddsatan

Sv: Era fanzines

Jag skriver Kissan Päivät. Har fått gjort två nummer än så länge och arbetar konstant med evighetsprojektet nummer tre. Det är separatism och glesbygdsromantik blandat med käng och hardcore.

Arbete är livets krydda

29 Senaste redigerad av Levande_Begravd (2013-11-28 22:02:10)

Sv: Era fanzines

Hej hej!
Kul att vara här. Ligger bakom Levande Begravd vilket mitt användarnamn skvallrar om. Tre nummer har jag hunnit med och samtliga är dessvärre(bättre) slutsålda. Avhandlar punk, hc, dum rocknroll, äcklig pizza, skivsamlande och annat amerikaniserat strunt. Nummer fyra är i princip färdigställt, ska bara försöka knyta ihop säcken vilket denna gång visat sig vara lite krångligt. Ni som är obekanta med bladet kan kolla in min bloggversion där bl a delar av den första havererade versionen av numero fyra är publicerad
http://levande-begravd.blogspot.se/

Här hittar ni en handfull recensioner av zines
http://levande-begravd.blogspot.se/2013 … zines.html

/Marko

Sv: Era fanzines

Hallå å välkommen levande_begravd! :-)
Kul att alla dina fanzine sålt slut, men synd för oss som inte hunnit se det. Du får hojta så fort det nya är ute så man kan beställa.
Kul med recensionerna! Ska kolla in imorgon på rasten..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Era fanzines

Ja grymt att du reggat dig här nu Marko! Roligt att höra att nummer fyra är på g hur många kopior blir det utav den? För er som inte läst Levande Begravd så kan jag varmt rekomendera den.

Arbete är livets krydda

Sv: Era fanzines

Lappia skrev:

Ja grymt att du reggat dig här nu Marko! Roligt att höra att nummer fyra är på g hur många kopior blir det utav den? För er som inte läst Levande Begravd så kan jag varmt rekomendera den.

Tänker jag trycker upp minst 300 ex av fyran. En kompis till mig har startat ett litet tryckeri med bra priser. Såg att det finns en tryckeritråd kan återkomma med detaljer

Sv: Era fanzines

Onda Märket skrev:

En av de bärande idéerna medmina fanzines är att de enbart finns i pappersformat, jag bloggar alltså inte, fanzinen finns inte alls på nätet. Jag ville klippa, klistra och rita!

Hujja så fullkomligt rätt! Välkommen till forumet fett kul att du hittat hit.

Arbete är livets krydda

Sv: Era fanzines

onda märket: varför har jag inte hört talas om det här förut? låter fantastiskt. finns nåt kvar att köpa?

Sv: Era fanzines

saftgay skrev:

onda märket: varför har jag inte hört talas om det här förut? låter fantastiskt. finns nåt kvar att köpa?

Medhåll. Är också intresserad av få lägga mina smutsiga vantar på något av Onda märket och/eller Tovat hår & tygskor.

Sv: Era fanzines

larsesq skrev:
saftgay skrev:

onda märket: varför har jag inte hört talas om det här förut? låter fantastiskt. finns nåt kvar att köpa?

Medhåll. Är också intresserad av få lägga mina smutsiga vantar på något av Onda märket och/eller Tovat hår & tygskor.

+1

Sv: Era fanzines

Så är även jag intresserad av ett erhålla exemplar av dessa märkliga publikationer. Var kan man beställa????

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Era fanzines

Onda Märket skrev:

Onda Märket # 8 kommer att bjuda på toalettrecensioner

/Onda Märket

Trefvligt! Skulle egenligen haft med recensioner av offentliga toaletter i Gbg, Sthlm & Malmö i LB#4 men blaskan tog en lite annan väg innehållsmässigt än planerat från början. Omdömena kommer dock dyka upp i framtiden, har lite olika projekt på gång så vi får se var dom passar in bäst

39 Senaste redigerad av nosystemworks (2021-03-28 22:14:03)

Sv: Era fanzines

Wasted Fanzine (2001 - 2005)
Fyra nummer, svenskt standardpunkfanzine. Intervjuade band som Human Waste, Dropdead, Diskonto, Kontrovers, Project Hopeless, The Virus, Fornicators... Rann ut i sanden när redaktionen (jag och två till) gick skilda vägar.

Victories Worse Than Defeat (2013 - 2014)
Tre nummer, dedikerat spelkonsolen Ouya och dess community. På engelska.

Nosys (2007-)
Hittills fyra nummer, alla har haft olika fokus. #1 handlade mest om mig och mina tankar, #2 handlade om bitpop (intervjuer med bl.a. Bit Shifter, Covox, Firebrand Boy och Super Multifaros), #3 var ett seriefanzine som delade sidor med Balloonfighter och #4 kom i vintras och handlade bland annat om ADHD, Warhammer, egendomliga djur och bandet Abuse. Detta var även första gången jag tvingades göra ett helt digitalt nummer eftersom jag varken har pengar eller tillgång till smygkopiering. Där står jag nu, lite halvsugen på att göra #5 men digitalt känns så tråkigt och ger ingen som helst respons så jag står och velar vid sargen.

Sv: Era fanzines

Låter väldigt intressant med dina zines nosystemsworks! Har du kvar några gamla nummer?

Numret om bitpop blir man ju sugen på. Visst var Covox från Piteå?

Trist att du inte har råd med tryck. Jag kan tänka mig att donera pengar till tryck. Crowdfunding.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Era fanzines

nosystemworks skrev:

Nosys (2007-)
Hittills fyra nummer, alla har haft olika fokus. #1 handlade mest om mig och mina tankar, #2 handlade om bitpop (intervjuer med bl.a. Bit Shifter, Covox, Firebrand Boy och Super Multifaros), #3 var ett seriefanzine som delade sidor med Balloonfighter och #4 kom i vintras och handlade bland annat om ADHD, Warhammer, egendomliga djur och bandet Abuse. Detta var även första gången jag tvingades göra ett helt digitalt nummer eftersom jag varken har pengar eller tillgång till smygkopiering. Där står jag nu, lite halvsugen på att göra #5 men digitalt känns så tråkigt och ger ingen som helst respons så jag står och velar vid sargen.

Sjukt att jag missat detta. Gjorde klubb i Göteborg runt 2012-2014 (5-6 ggr) med namnet Chip Monday med typ mest bitpop.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀

42 Senaste redigerad av nosystemworks (2021-04-11 12:39:04)

Sv: Era fanzines

Hunden Uppföljaren skrev:

Låter väldigt intressant med dina zines nosystemsworks! Har du kvar några gamla nummer?
Numret om bitpop blir man ju sugen på. Visst var Covox från Piteå? Trist att du inte har råd med tryck. Jag kan tänka mig att donera pengar till tryck. Crowdfunding.

Åh, tack för erbjudandet, så fint av dig! Jag undslipper helst all typ av ekonomiskt bistånd då all form av förväntan (reell som inbillad) kväver min lust att skriva. smile Jag har dessutom fått nys om något som kallas Fanzineverkstaden här i Malmö, det är tydligen något jag borde kunna använda mig av för att få ut lite fysiska grejer igen.

Jag ska kolla vad jag har för nummer kvar, jag har en del som aldrig gick åt det vet jag, men den lådan har inte varit uppe ur källarförrådet på många år, jag ber om att få återkomma i ärendet!

Edit: Minns ej var Covox kom ifrån, men svensk var han iaf!


maggan skrev:

Sjukt att jag missat detta. Gjorde klubb i Göteborg runt 2012-2014 (5-6 ggr) med namnet Chip Monday med typ mest bitpop.

Jag skickade aldrig några recensions-ex och sålde bara till vänner och bekanta så det vore nästan märkligt om du inte missade det, hehe.


UPPDATERING
Här är vad jag har kvar:

Sex nummer av seriezinet Nosys #3/Balloonfighter #1 (2011)
Två nummer av tv-spelinspirerade Nosys #2 (2010)
Fem nummer av "lite sämre än standardpunkzine men typ så" Wasted #3 (2004)

Bifogar bild på grejsimojset, vid intresse kostar dom porto. Hur många frimärken går det åt nu för tiden, fortfarande två? 24 kronor?!?!? Söte jesus. Kanske bara borde scanna in dom och slänga.

Post's attachments

lager.jpg 372.24 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Era fanzines

Ja, återkom gärna om du hittar några gamla ex av zinet!
Låter ball med fanzineverkstaden. Såna initiativ är guld värda. Vet inte om det nämnts tidigare här på forumet? Jag hade nog inte heller velat ha ekonomiskt bistånd för att trycka zines, förstår att det blir en jobbig press som är helt oförtjänt dessutom. Men jag är beredd att lägga in några kronor om nån behöver.

You can hide the useless filth, they say it's alright
It's the last days of man on Earth

Sv: Era fanzines

nosystemworks skrev:

Jag skickade aldrig några recensions-ex och sålde bara till vänner och bekanta så det vore nästan märkligt om du inte missade det, hehe.


UPPDATERING
Här är vad jag har kvar:

Sex nummer av seriezinet Nosys #3/Balloonfighter #1 (2011)
Två nummer av tv-spelinspirerade Nosys #2 (2010)
Fem nummer av "lite sämre än standardpunkzine men typ så" Wasted #3 (2004)

Bifogar bild på grejsimojset, vid intresse kostar dom porto. Hur många frimärken går det åt nu för tiden, fortfarande två? 24 kronor?!?!? Söte jesus. Kanske bara borde scanna in dom och slänga.

Undrar om jag har något roligt att byta med... ska kolla.

█▄█ █ █▀█ █▄█ █▀█ █▀█
█▀█ █ █▀▀ █▀█ █▄█ █▀▀