Sv: Gemensamt fanzine?

Bra idé Tommy!
Någon som misstycker?

Undrar förresten vad som ska göras med dina pengar Tommy, jag märkte av att du skickat in dem först när tryckeribeställningen var gjord. Ska jag betala tillbaka dem till mig? Om inte så kan de användas till portokostnaderna för att skicka ut alla fanzinepaket.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Folk som vill se omslaget kan kika in här: https://larsnilssonesq.wordpress.com/20 … medverkan/

Sv: Gemensamt fanzine?

Hunden: du skulle ju kunna skicka med ett par av "de överblivna" exemplaren till någon  av oss som bor i Stockholm så kan vi försöka sälja dem via Larrys Corner. Jag tycker att det verkar vara ett bra ställe för att nå ut till folk som inte är kompisar/inbitna fansinläsare. Vet inte hur mycket han säljer men det verkar vara en viss ruljangs på fansinen i hans lilla ställ.

Sv: Gemensamt fanzine?

Använd dem till portokostnaderna tycker jag.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

Keldjuret: ja, Larry's Corner skulle ju vara ett bra ställe att distribuera zinen på. Jag tänkte att kanske någon av Stockholmsborna ändå skulle placera sin beskärda del exemplar på Larrys, men de kanske går åt till vänner och bekanta. Jag tycker ändå att det är bättre att spara de överblivna exemplaren till fanzineträffen, det är en bra grej att visa upp för besökare.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Ok, men då går jag helt enkelt dit med ett par av mina zines. kanske ändå är lättare att göra bizznizz mellan honom och mig som privatperson utan att dra in forumet i det hela.

Sv: Gemensamt fanzine?

Kommer till min kännedom att jag skrivit fel på titeln på fansinet. Malör.  Skrev först Nya Arbetslinjen för att jag gillar att larva mig för mig själv och måste ha glömt bort att ändra om Arbets- till Arbetar- när väl det riktiga namnet skulle dit. Hoppas ingen vill rulla mig i tjära och fjädrar över detta. Jag ber alla som kan tänkas bli illa berörda av denna undermedvetna kupp om ursäkt.

Sv: Gemensamt fanzine?

HAHA det är ju lysande, big_smile

PUUNK

Sv: Gemensamt fanzine?

håller med autotrof. det är ju kul! en historia som bör vara med i ledaren till nästa nummer. sån där kuriosa som fanzinenördar kommer skryta med att de kan rabbla om tjugo år. fantastiskt!

Sv: Gemensamt fanzine?

'Arbetstidningen'?? Nu jävlar. Jag som trodde vi skulle medverka i en arbetartidning. Vet inte vad jag ska göra med den här infon. Obs asså d e ju rätt roligt. En arbetstidning, e d en sån som ges ut av företaget på större arbetsplatser? Fanns en sån på Dagab när jag jobbade där, den hette på riktigt 'Kolli'

211 Senaste redigerad av B-pappa (2014-05-30 13:10:14)

Sv: Gemensamt fanzine?

Ja perfekt. Ett logiskt resultat av en krånglig  titel; ingen kommer ihåg den. Igår satt jag och glodde på omslaget via länken och tänkte bara "ok schysst" utan att reflektera över titeln. Uppenbart att inte heller Hunden tänkt på detta när den skulle till tryckeriet. Nu har jag glömt igen vad den heter. Behåll namnet så blir det nog ändrat på nästa nummer också!

Sv: Gemensamt fanzine?

Hur är det med portokostnaden? Har du deg kvar från insamligen för att skicka ut alla ex Juuso? Inte ska du behöva lägga ut ur egen ficka.

Arbete är livets krydda

Sv: Gemensamt fanzine?

Åh vad skönt att någon frågar, Lappia! Jag är för timid för att ta upp det själv, tycker inte om att ha hand om andras pengar. Skickade iväg de tre första paketen idag och det kostade 168 pix. Den enda degen jag har kvar från trycket är Tommys andel, som alltså inte gått till själva trycket eftersom pengarna kom in för sent, men som Tommy låtit mig behålla till portokostnader.
Om någon vill betala portokostnaden för just sitt paket kan de föra över 50 spänn till mitt konto.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Åh, jag ba förutsatte att du skulle säga åt samtliga paketmottagare att betala för sitt porto. Vilket man självfallet ska göra. Du är väl ingen timid postorderfirma med gratis frakt heller.

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag är glad att min sena överföring används för portot iallafall. Klart du ska slippa lägga ut, det här gör vi tillsammans. Ingen ska vara någon annans arbetshäst, vi jobbar i team och så vidare :-)
Hojta om det behövs mer deg! Jag har råd. Köpte faktiskt frimärken för 220 spänn för en kvart sen... portot är dyrt men en nödvändig utgift för att få fanzineverkstan att gå runt.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

216 Senaste redigerad av Hunden (2014-06-04 01:36:43)

Sv: Gemensamt fanzine?

Ja, jag borde ju självklart sagt till om portot, ibland är man dum. Bra att det finns schysst folk som tänker på sånt!
Vet inte om jag har adresser till alla. Elias, kan jag skicka ett extra exemplar till dig som du kan ge till din skrivarkollega?
Och Autotrof, tror inte jag har din adress, kan du skicka mig den? Sara D:s adress har jag inte heller.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Hunden: det behövs inte, det är min sambo så vi reder oss ändå smile. Du ska få en peng för portot av oss också!

Sv: Gemensamt fanzine?

Nu är fakturan betald. Brusiga applåder! 
Som jag skrev i en annan tråd så skeppas resten av arbetartidning-paketen ut imorgon.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Fick fanzinen nu i veckan! Ser jättekul ut har inte hunnit läsa så mycket. För över pengar i veckan Juuso för portot.

Arbete är livets krydda

Sv: Gemensamt fanzine?

Så vad händer? Vilka har fått det? Jag hör rykten att folk i stan har sett det men jag väntar fortfarande på min leverans. Vad säger ni andra? Hur stort var det? Ska vi göra det igen? Herp derp

Sv: Gemensamt fanzine?

woot! jag kan posta åt dig om du vill, auto. om du vill kan du få mitt nya också i samma paket. langa adress till min mail ba så fixar jag. miramarfetischist@hotmail.com.

222 Senaste redigerad av B-pappa (2014-06-13 16:24:40)

Sv: Gemensamt fanzine?

autotrof skrev:

Så vad händer? Vilka har fått det? Jag hör rykten att folk i stan har sett det men jag väntar fortfarande på min leverans. Vad säger ni andra? Hur stort var det? Ska vi göra det igen? Herp derp

Hej vad skönt att nån tar till orda. Jag har fått min 8 ex å langat iväg resten redan, alltså de 7 övriga utöver mitt PRIVATA exemplar, gick fort. Glömde dock Möller i farten så om nån vill posta till honom skulle han säkert bli glad. Det kändes hyfsat stort att läsa detta nummer, tycker jag. Oerhört trevligt papper där uppe i Piteå må jag säga! Känns som en bra produkt. Detta gick att genomföra! Det måste väl betyda att det går att göra igen, om möjlighet finns!? Ha en bra helg!

Sv: Gemensamt fanzine?

Väntar fortf förväntansfullt. Nån som recenserat den ännu?

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag är i alla fall peppad på att göra ett nytt nummer, nu när vi har premiärnumret ur vägen borde vi kunna göra något ännu bättre.

För övrigt måste jag be om ursäkt till Autotrof, Elias m.fl., jag har fortfarande bara skickat ut hälften av fanzinepaketen. Har varit en jobbig vecka med massa extrajobb och vänner som mått dåligt. Förhoppningsvis blir det en lugn helg. Skickar ut paketen så snart jag kan!

B-pappa, har du Möllers adress? Kan du isf maila den till mig så kan jag skicka honom ett medverkande-ex?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag fick tidningen idag. Den var ju helbra.

Jag tycker vi ska spika ett datum för nästa nummer och slänger ur mig 1 oktober som förslag. Jag tycker dessutom att tidningen gott kan heta arbetstidningen även i fortsättningen.