Sv: Gemensamt fanzine?

En slags föregångare till kopiatorn. Tommy har använt en sådan en gång vet jag.

177 Senaste redigerad av B-pappa (2014-05-12 15:57:03)

Jag tycker att vi håller oss till planen, dvs tryck i Piteå. Så får kaffe_o_mandelkubb tid att köra in sig på maskinen så kan ju denna vara ett alternativ i framtiden. Låter kul och bra!

edit: eller nej vadfan vad vet jag om detta. Kör vad som blir bäst! Spelar ingen roll för mig. Jag pyntar in mer pengar om det behövs, när Hunden har spanat av situationen, dvs vad nästa steg blir.

Jag kommer inte ha tid eller möjlighet att syssla med tryckerifrågan medan jag är bortrest så alltihop får vänta tills jag kommer hem. Trist men vad ska man göra?
Jag skulle gärna vilja höra fler åsikter i frågan om vi ska köra vanligt tryck eller förlita oss på Kaffe & Mandelkubbs risomaskin. Själv tror jag vanligt tryckeri blir bäst och snabbast denna gång, om än dyrare.

maskinpark.bandcamp.com

Kör på det rediga trycket tycker jag. Det är ju ett fint projekt vi alla satt ihop.
Jag har segat med mina pengar... ber om ursäkt för det och för över ikväll. Varit en del på sistonde.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

Okej, sist jag kollade har nio personer betalat. 1800 spänn i potten, det börjar närma sig!
Vad säger ni, är ni otåliga? Ska vi kanske börja fundera på att de som kan lägger en extra slant, 100-200 spänn till, så vi får ut zinet någon gång?

maskinpark.bandcamp.com

Hmm ok. Ska vi vänta tills typ fredag? Eller är det meningslöst om det inte finns några direkta tecken på att folk kommer föra över pengar? För mig spelar det ingen roll, allt går bra.

för mig funkar också vilket som. alltså, jag kan stoppa in en till slant nu direkt om det är så. jag röstar på att hunden får agera tryckeridiktator.

Efterkonstruktion: folk får väl pengar nu typ torsdag-fredag, kanske blir glöd på ruljansen då! Ja håller med, Hunden 4 tryckeridiktator.

184 Senaste redigerad av Keldjuret (2014-05-20 23:05:17)

Kan vi inte trycka så många vi har råd med? Blir väl ändå typ 100 ex. Så får de som betalat in kränga dem och de andra får ta sig.

det är en mycket bra idé, keldjuret där. det är ju kul om blaskorna tar slut också, så att de inte ligger i högar och skräpar typ. tänker att om det skulle finnas nåt intresse för flera går det alltid att trycka en ny upplaga.

Håller med Keldjuret: vi trycker upp så många ex som vi har råd med, så kan vi köra en andra tryckning när resten har betalat.  Jag ska kontakta tryckeriet och se hur många exemplar pengarna räcker till. 1800 spänn borde ju bli ungefär 100 exemplar, ja. Skönt, då är vi på gång. Jag tror vi kan räkna med att fanzinet är klart någon gång nästa vecka!

maskinpark.bandcamp.com

FANTASTISKT! heja keldjur, heja hund! jag är så ivrig på att få se resultatet.

kanon! snyggt jobbat smile

Okej, nu har jag skickat iväg en beställning på 100 exemplar av Nya Arbetartidningen till Kopieringsservice i Luleå. De brukar vara snabba. Förhoppningsvis kan jag åka och hämta tidningarna på torsdag eller fredag, eller vid min gud, redan på onsdag.

maskinpark.bandcamp.com

grymt :-D :-D

Fantastiskt, vilken grej!

Heja, heja! Friskt humör! Sassabrassa, mandelmassa! H-O-C-K-E-Y Hockey! Hockey! Hockey, Hockey, Hockey!
Topp, ska bli trevligt att få baddaren i sin brevlåda. Kanske redan denna vecka? Sprall!

Känns skitbra att tidningen snart är klar!
Kanske, kanske hinner jag börja skicka ut tidningarna nu i veckan. Annars har jag tänkt sätta ihop fanzinepaket i helgen.

maskinpark.bandcamp.com

Kul, ska bli jätteroligt att se vad ni andra gjort smile. Har verkligen ingen aning

Nu är tidningarna klara! Det gick fort.
Jag hoppas jag hinner hämta dem imorgon, annars blir det på fredag.

maskinpark.bandcamp.com

åååh så himla roligt! ivrig att lägga rabarber på kalaset. snart är samlade neuroser #2 klart också. fanzineglädjen!

<# v °!!° : D: D: big_smile AWESOME

hurra för karros fanzine och för det gemensamma!

Kom precis hem från Luleå, där jag hämtat en stor, tung kartong fylld med exemplar av vårt fanzine!
Börjar skicka ut paket imorgon! Hav dock tålamod ifall ni inte får era exemplar förrän nästa vecka.

Har funderat på hur vi fördelar exemplar till de som inte bidragit till tryckerikostnaderna. När alla som betalat fått sina ex finns det kvar 28 (av 100). Alla medverkande ska såklart ha ett medverkande-ex. Men sen då?

maskinpark.bandcamp.com

Sitt å tryck på dem tills fler betalar.. annars så säljer vi dem på vår fanzineträff å låter pengarna gå till driften av forumet.
Tror fakturan ska komma nu i sommar och då kommer jag behöva hjälp att betala den.