151 Senaste redigerad av Hunden (2014-04-28 21:25:02)

Sv: Gemensamt fanzine?

Okej! Nu har jag skickat iväg ett mail om offert. Återkommer när jag vet mer.

Hur går det med scannandet Larsesq?

Antar att det vore dumt att lägga upp mitt kontonummer för allmän beskådan här i tråden när det blir dags för inbetalning? Kanske att jag kan skicka ut PM eller mail till alla som ska vara med och betala sen istället?

maskinpark.bandcamp.com

Toppen! Jag är på att pröjjsa för detta, närsom.

Skannandet går inte alls just nu. Jag väntar med det tills hela fansinet är färdigt. Ska skriva ut lite grejer - titel till omslag och namnen till alla texter och så vidare. Dessutom väntar jag fortfarande på din, jyckens, presentation. När allt är fixat så skannar jag.
Det låter bra med att skicka privata meddelande. Jag betalar! Jag betalar! Skoj att det börjar närma sig officiellt utgivande nu.

Lars! Jag har precis skickat min presentation till dig. Blev inga krumelurer eller självporträtt dock, men det är väl inte absolut nödvändigt.

maskinpark.bandcamp.com

Fick en offert från tryckeriet idag:

Hej!

Om vi skulle använda samma papper som du använder i hunden så blir kostnaden 18,40/tidning med moms

/Linnea

18,40 gånger 150 blir 2760 kronor.

Delat på 14 personer blir det 197 kronor per person.

maskinpark.bandcamp.com

Okej, tvåhundra kronor är ju inte så farligt. Alla andra har med någon form av bild, så det blir kanske lite konstigt ifall en inte har - grupptryck och allt sånt. Jag kan kanske göra något åt dig, Jonas, ifall det är okej? Annars kan det vara vitt och du vara osynlig. Som Chevy Chase i den där John Carpenter-filmen min familj hyrde under tidigt nittiotal.

Jag kan betala 200kr, inga problem!

kool! det låter rimligt. återstår bara att kontakta alla och kolla så att alla tycker det är ok. för jag tror inte att alla är superaktiva här på forumet. och uppdelandet av upplagan, liksom, ska alla få typ 10 ex att sprida? eller kör vi nån slags samlingsgrej att allt distribueras via samma ställe/person? jag är villig att pynta lite extra förresten, om inte alla kan bidra med 200 spänn.

angående presentationerna så är det väl iallafall en medverkande som är chevy chase redan.

Jag har gärna John Candy som självporträtt. Eller någon husmor från någon husmoderstidning. Tack Lars!

200 spänn är inte farligt nej. Om någon inte kan betala verkar det finnas tre-fyra personer som är villiga att pynta lite extra, inklusive mig. Vete sjutton hur vi gör med distributionen. Alla kan väl säga hur många exemplar de vill ha, så kan jag sitta på resten och skicka ut till folk när de behöver. Fast det kan såklart också vara knepigt, låt säga om någon vill distribuera fler exemplar än tio. Eftersom jag själv är dålig på att distribuera grejer behöver jag inte 10 exemplar.

Saftgay, har du någon lista med medverkande och hur man kan nå dem?

maskinpark.bandcamp.com

Är villig att hjälpa med att betala lite extra om det kommer till det! Är även pepp på lite fler ex till min distro

Arbete är livets krydda

jaru, vi får klura på det där med distribueringen. jag har inga bra lösningar sådär i huvet nu. men tänker att man kanske kan ha som nån "mall", att för 200 spänn så får man åtta-tio ex att kränga vidare själv. och resten blir liksom... ja. kanske till spx? eller jag vetefasen, lurigt!

jag sammanställer en lista med allas kontaktuppgifter till dig, hund! mailar den till dig senare.

Ja, just det, vi måste ju ha exemplar till SPX (eller SIS eller vad det heter nuförtiden) oxå.

Vad ska vi säga då, hur många exemplar ska man få för 200 spänn? Åtta tycker jag låter bra.
Jag skickar gärna några ex till Lappias zinedistro också.

Och om någon inte kan eller vill betala 200 spänn, ska det resultera i att den personen erhåller färre exemplar av zinet?

Jag ska göra ett mailutskick med betalningsspecifikationer och betalningsförfrågan i helgen och då kan jag ju fråga alla hur många exemplar de vill ha.
Om det blir exemplar över kan jag ta på mig att hålla på dem och skicka ut till folk som vill ha eller som vill distribuera dem vidare.

maskinpark.bandcamp.com

163 Senaste redigerad av Hunden (2014-05-05 12:13:29)

Okej! Nu har jag skickat ut ett mail till alla medverkande där jag ber om pengar till tryckerikostnaderna. Förhoppningsvis ramlar pengarna in fort så att trycket kan vara klart till SPX. Kolla era inkorgar!

Jag fick ta lite egna beslut eftersom vi inte har utarbetat några gemensamma riktlinjer här i tråden: t.ex skrev jag att varje person som betalar in 197 kronor får åtta exemplar av zinet. Om någon vill ha färre än åtta ex kan jag skicka resterande exemplar till såna som vet var de kan distribuera dem.
Vi kör en första insamlingsrunda där 197 kronor är högsta summa. Om en vecka eller så, helst före, kollar jag hur mycket pengar som kommit in och om det inte finns tillräckligt kör jag en andra runda där folk får lägga till en extra summa om de har villighet och möjlighet. Allt det där står i mailet. Ville bara nämna det här så att det blir mer officiellt.

maskinpark.bandcamp.com

Superbra! Jag för över min andel ikväll så det blir gjort.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig

Det går alltså inte att få fler än 8 ex för då spricker kalkylerna?

Jo, om 14 pers får 8 ex var blir det 112 ex totalt, resten tänkte jag att vi kan sälja på SIS/SPX, om det nu hinner bli klart tills dess, men det beror på hur fort folk kan betala. Om det inte hinner bli klart kan vi diskutera om folk inte kan ta tio exemplar var, det hade passat bättre med tanke på vad varje exemplar kostar att trycka, d.v.s. 18,40 (vilket blir nästan 200 kronor för tio ex). Bla bla bla /hälsningar från Siffergurun.

maskinpark.bandcamp.com

Hej vad det går!
Nu har 7 personer betalat, inklusive mig själv. Snart blir det tryckeri tryckera!

maskinpark.bandcamp.com

168 Senaste redigerad av larsesq (2014-05-06 17:37:03)

Om någon har problem att bli med sina åtta ex eller redan från början vet med sig att de inte kan bli av med exemplaren kan det väl vara en bra idé att hojta till här, så kan de som vill ha fler ex köpa av de som inte vill ha åtta exemplar. Låter det rimligt?

Det hade varit så jävla roligt om det gick att få ner fanzinet till SPX...

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl

Jag åker till Stockholm den 14:e så det blir förmodligen snävt att hinna med att få fanzinet tryckt till SPX. Men det hänger på hur snabbt folk betalar in till tryckkostnaden. Om åtminstone tio-tolv personer har betalat till typ nu i helgen, kan jag tänka mig att skicka det till tryck.

maskinpark.bandcamp.com

oooouh. hur många har pröjsat nu? har du fått några svar på ditt massutskick? från folk som kanske inte hänger här så mycket, tänker jag.

8 personer har pröjsat hittills.
Av dessa är det nog bara en person som mig veterligen inte brukar hänga på forumet så ofta.
Tror knappast zinet hinner tryckas innan SPX. Om inte de som redan betalat vill punga ut mer, som jag och Saftgay diskuterade idag. Men jag vet inte riktigt, känns marigt. Vad tycker ni? Hur pass viktigt är det att få tryckt fanzinet till SPX?

maskinpark.bandcamp.com

173 Senaste redigerad av B-pappa (2014-05-09 14:46:04)

Skit i att försöka hinna till SPX. Ta det lugnt. Umgås med varandra.

Bra B-Pappa!
Nu är det ändå för sent att trycka zinet till SPX. Det blir bra. Nu har vi ju värsta grejen att se fram emot EFTER SPX. Fortfarande bara åtta betalande... I värsta fall kanske de som redan betalat kan tänka sig att pröjsa ytterligare 200 spänn var, så är saken biff.

Alternativt!: Jag blev kontaktad av en medlem här på forumet som köpt sig en risomaskin. Han sa att han förmodligen kunde trycka upp vårt zine betydligt billigare än tryckeriet i Luleå. Vet inte om det medför att vi måste slopa färgsidorna dock. Nu när SPX är ute ur bílden tycker jag det är ett alternativ vi kan begrunda!

maskinpark.bandcamp.com

kool! jag personligen tycker inte det är jätteviktigt med färg, faktiskt. billigt = bra. men vad är en risomaskin/risograph?! låter som ett mäktigt ting.