Sv: Gemensamt fanzine?

jo angående fanzinet sen när allt material är firrat - hur gör vi med ledare och sånt? nån slags presentationssida av alla medverkande? adresslista i bak? osv.

+ vi behöver ju bestämma om det ska stå namn eller ej vid varje text. jag lutar nog åt att jag ändå tycker att det ska göra det. eller också att vi har nån slags "förklaring" till detta i början. annars kanske det blir förvirrande för den som läser. och så tänker jag att det är bra, som dryftats tidigare, att läsaren kan skicka in eventuell feedback till personen som det rör. vad säger ni andra? vi kan ju ha en omröstning om det skulle behövas.

Sv: Gemensamt fanzine?

Ledare kan ju bli svårt, då vi saknar en ordentlig redaktör. Kanske är då bättre med någon form av presentationssida där alla kan skriva lite vad de vill om sig själva och ha med kontaktuppgifter. Klart det hade ju varit fint med någon sorts manifest, men vem ska orka skriva det..

Någon form av namn tycker jag borde stå på varje grej, men det är ju upp till en och var att bestämma hur pass öppna de vill vara.

Det är min ståndpunkt. Sen får ju vi, saftgay, höras av snart och styra upp överlämningen av allt material. Är mycket nyfiken på vad som kommit in.

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag tycker det skulle vara bättre med en kort presentation av alla som medverkat, iom att det här är mer en antologi mer än ett enskilt fanzine, eller hur man ska säga :-)

Så vi får skriva korta presentationer helt enkelt!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

Ehh e d som att deadline e imorrn kl 2359 eller e deadline ikväll samma tid? Är typ nästan klar men behöver några timmar till...

Sv: Gemensamt fanzine?

deadline idag vid midnatt, ni har heeela dagen på er att producera mästerverk!

Sv: Gemensamt fanzine?

Hurra! Tur att jag gick upp tidigt

Sv: Gemensamt fanzine?

Korta presentationer av alla medverkande låter som en bra idé. Jag tycker också att vi ska använda namn eller åtminstone pseudonymer. Klart att den enskilde får skippa att ha namn också om den vill det, men det kanske blir förvirrande om vissa har namn och vissa inte. Men då kan man ju låta det vara förvirrande...

Ett manifest eller i alla fall en kort (strids)förklaring hade ju varit trevligt. Fast det är väl inte mer med zinet än att en bunt människor tyckte det skulle vara kul att göra ett gemensamt fanzine?

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Nä alltså som Hunden säger så e d ju bara en skojig antologi. Syftet är ju bara att göra den, eller har vi nån slags hemlig agenda jag missat!!!!?!?

Vore iofs fint med nåt på temat "skapa vad du vill, skit i vad du tror att andra kommer tycka och vad de kommer att tycka". Vad tycker ni andra?

Sv: Gemensamt fanzine?

Elias242! Idén med ett typiskt DIY-manifest är ju inte dumt. Jag kan ta på mig att göra det, jobbar natt i helgen så jag har gott om tid då. Det kan ju bli ett anonymt manifest. Jag kan publicera det här på forumet så kan vi diskutera innehållet.
Om nu folket vill ha med något sådant???

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Eeeh skulle skickat in mitt material idag men somnade ifrån när jag skulle natta mitt barn. Hinner inte skanna nu, skickar imorrn ist!

Sv: Gemensamt fanzine?

alltså det är verkligen så jävla kul och spännande med allt material som kommer in. skrivaren brinner. hurra, mer mer, ös på! mer små bilder, urklipp, tokigheter!

manifest låter ju fint tycker jag. känns som det vore skönt om det är lite laid back liksom, att ja vi fick den hära idén (eller ja tommy fick den hära idén) och så gjorde vi det = man kan göra saker. i all enkelhet. men alltså. skriv nåt vovven! jag är ganska öppen för typ precis allt.

men hörrni, ni får ju gärna skicka små presentationstexter till mig i så fall. så kan jag skriva ut dem och lägga i lådan med allt annat mumsigt. om vi nu kom överens om det?

mvh sjuk och ynklig insamlerska

Sv: Gemensamt fanzine?

+ i presentationstexterna, ska vi komma överens om typ några saker som ska vara med i alla? eller jag kommer att tänka på iallafall en sak, och det är kontaktuppgifter, om man nu vill lämna såna. mail, adress eller vad som helst.

Sv: Gemensamt fanzine?

Behöver vi ha något gemensamt i presentationstexterna förutom just kontaktuppgifter (vilket iofs borde vara frivilligt)?
Klart man kan säga att alla bör skriva vilka fanzines de har gjort tidigare eller håller på med nu, men jag tycker det kan vara upp till var och en i vilken utsträckning de vill göra presentationen till en inofficiell CV (som presentationssidor ofta känns som).

Krya på dig Saftgay!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

jag tycker vi kör helt frivilligt! men en snubbe som heter adrian sa en skitbra grej angående presentationerna - att vi kanske kan göra nån typ av självporträtt till? jag tror det skulle bli skitfint och bra, vad tycker ni andra?

Sv: Gemensamt fanzine?

och ja, tack hunden! det behövs. kvävs i snor och slem.

Sv: Gemensamt fanzine?

Självporträtt låter ju kul, tycker vi kan köra på det, men när ska de isf vara klara osv?

Sv: Gemensamt fanzine?

Självporträtt låter jättekul! Saftgay eller Larsesq tycker jag borde få bestämma deadline för presentationerna.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Hur lång tid kan det tänkas ta? Ska vi säga att folk har på sig en vecka att göra klart självporträtt och presentationer? Det där manifestet skulle ju tydligen skrivas nu i helgen och det lär väl ta förhoppningsvis högst en vecka att eventuellt putsa till.

Om vi ska försöka få klart till det där SPX, så kan det ju vara bra att vara klar med allt innan merparten av april är över. Hur lång tid brukar det ta på tryckeriet, Hunden? Vill gärna ha lite marginaler, så att det inte ska vara klart precis på dagen då Hunden tar tåget till Stockholm.

Sv: Gemensamt fanzine?

hm. tror du att det är för tight om vi ses och jag lämnar över lådan med allt när du kommit tillbaka från småland, lars? då borde alla hinna skicka in presentation + porträtt, typ.

Sv: Gemensamt fanzine?

För min egen del skulle det inte vara något problem, men det handlar ju om hur lång tid det brukar ta på tryckeriet.

Sv: Gemensamt fanzine?

voff voff hunden, tryckeriinfo!

har för övrigt precis kollat på pongo och de 101 dalmatinerna. många fina hundar.

Sv: Gemensamt fanzine?

här kommer två presentationsexempel. man får göra hur fan man vill alltså, men såhär gjorde jag + slarga.

Post's attachments

exempel.jpg 526.71 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Gemensamt fanzine?

Att du är i färg, betyder det att fanizinet kommer att vara i färg!?

Sv: Gemensamt fanzine?

nä, det betyder bara att jag liksom inte kan låta bli färgen när jag gör nåt. varken mer eller mindre.

Sv: Gemensamt fanzine?

jag postar presentationstext till dig imorgon (fysiskt) hoppas det funkar. har inte tillgång till scanner just nu.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig