Sv: Gemensamt fanzine?

Kan vi inte ha e kvalomgång, sålla ut de mest omtyckta namnen, sen lägga dem alla i en hatt och slumpmässigt döpa fanzinet till det som vi sedan drar ur hatten. Eller dra två förslag och kombinera dem.

Sv: Gemensamt fanzine?

Jo.
Man kan ju göra en ny tråd, lägga alla namnförslag i huvudinlägget, sortera ut de som får flest röster, hålla en ny omgång och sen bara filtrera ner tills man har en vinnare. Eller två. Då kan vi göra en dragning.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

låter bra tommis!

Sv: Gemensamt fanzine?

Jo, det låter som en bra idé. Dödslinjen för fansinet är ju första april, så alla namnförslag borde ju vara inne en tid innan dess. Låter mitten av mars som en bra tid? 16 mars eller nåt sånt?

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag tycker också att det låter som en bra idé, Tommy.
Vore det inte bäst att skyffla fram en massa namn på en gång, istället för att vänta med dragningen till mitten av mars? Fast det är i och för sig bara drygt två veckor bort...

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

16 mars.
Då tar jag alla namnförslag som finns i denna tråd och gör en ny tråd på.... söndag! Alla som vill ha förslag med får skriva dem i tråden innan söndag denna vecka klockan 21:00. :-)

Om det blir två namn med lika många så gör jag en dragning som jag filmar å lägger upp på Youtube.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

Gott så Tommy!

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

koko! tänkte säga att om nån har några fina bilder/urklipp/teckningar och sånt så kan man skicka till mig med, som jag kan lämna till larseq med det andra efter deadline, så att han har lite mer grejer att klippa och klistra och möblera med. alltså jag vet att du är bra på att leta reda på sånt själv, lars, men det kan ju vara kul om fler skickar in och bidrar typ. ju mer desto roligare! tänker jag. det kanske var uppenbart förresten, men en påminnelse bara dårå.

84 Senaste redigerad av larsesq (2014-03-03 17:52:51)

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag håller med om det. Har en hel del material, men det hade ju varit skoj om det märks även på bildmaterialet att det är ett samarbetsfansin, och att bildmaterialet/lägguten inte blir som en kopia på Sällsamheter i Munchkinland.

Sv: Gemensamt fanzine?

Behöver förresten jag skicka in mitt material till Saftgay? Materialet kommer väl inte genomgå någon redaktionell genomgång, så det känns ju lite onödigt kan jag tycka. Men kanske är det bra för att hålla koll på hur mycket material som finns, så det blir ett jämnt nummer med sidor. Hur gör vi med omslag och baksida? Och ska vi köra på med ett teckensnitt eller ska det vara individuella för varje persons tycke- och smak? Jag röstar nog för det sistnämnda, även om det kanske kan upplevas som splittrat hos vissa människor.

Sv: Gemensamt fanzine?

fint!

jag tycker inte att du behöver skicka nåt till mig, larsesq (ha! jag har hela tiden trott att det är "larseq", attans), det känns lite onödigt. om du inte vill att jag korrläser eller så, såklart. jag tänker att vi kanske kan ta ställning till vad som ska hamna på eventuella överblivna sidor sen, när allt är ihopsamlat. vi ska väl också ha nån slags ledare (eller?) och kanske innehållsförteckning och kanske nån adresslista längst bak om det behövs... och lite sånt där grejs. som måste göras sist.

omslag och baksida vettefalingen, nån som känner sig manad? jag kan, om ingen annan vill, men det spelar ingen roll för mig smile

tycker också att det är roligare med olika typsnitt och sånt. splittrat är bra, variation.

sen mailade jag lite med lappia ang hans bidrag, och jag tyckte att han sa en bra grej: att hans namn inte behövde stå med för att det inte tillför historien nåt. jag vet inte hur ni tänker, men jag tyckte att det var en ganska fin grej, alltså, om man inte skriver vem som har gjort vad. då blir det mer mysig det-här-har-vi-gjort-tillsammans-feeling tänker jag. men, det kanske inte passar sig med alla texter och bilder, jag vet inte. tyckte det var en fin tanke bara, vad säger ni andra?

Sv: Gemensamt fanzine?

Ja, skit i namn tycker jag. Det är ju ett kollektivt arbete:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag tycker det blir anonymt utan namn eller en tydlig avsändare. Ett namn är en bra liten låda att lägga sina reaktioner och åsikter i (ang. det man läst alltså). Men om majoriteten vill köra namnlöst kommer jag inte knorra.

Man kanske kunde köra typ fyra olika små bilder som omslag, fyra eller fler. Och så titeln plask ovanpå det. Fyra bilder gjorda av fyra olika personer. Eller sex av sex. Åtta av två o.s.v.. Eller så kan folk rita olika små gubbar i tusch och så får Larsesq klippa ihop de små tingesterna till ett kollage, Som Grymma Svärdets krumelurfigur-affisch tänkte jag.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

hm, jo. namnen kan ju stå med ändå, fast i en lista på slutet eller liknande. eller jag vet inte, ja, det var bara en tanke och tyckte det var fint att bli påmind om att det är gosigt att göra saker tillsammans smile jag är öppen för allt dock.

angående fram/baksida så gillar jag hundens förslag om krumelurgubbarna, det låter skitfint!

Sv: Gemensamt fanzine?

Det låter som en bra idé med små ritade figurer. Tummen upp och rita på!

Vill nog gärna ha ett litet namn någonstans. Folk som vill vara anonyma kan ju komma på pseudonymer eller heta som ett tecken som Prince gjorde förr i tiden. Eller så gör vi namnlöst. Det ska vara demokratiskt och härligt och vill majoriteten inte ha namn så är det okej med mig.

Sv: Gemensamt fanzine?

hur gåre med skapandet, folk? 1 april närmar sig och jag har enkom fått in två bidrag. sätt igång, era slashasar! obs jag är fri från skuld pga slutförde just mitt skit, alltså har vi tre bidrag hittills. heja heja! skicka också gärna allsköns skrot och skräp värt att stoppa in, tex upphittade lappar, bilder och annat klipp-och-klistra-vänligt så att larsesq har nåt att jobba med. plus figurer till framsidan, om det nu var det som blev bestämt till framsida? kör på ba.

Sv: Gemensamt fanzine?

Uuu! Kommer jag hinna? Går d att frytta deadline om flera int e klar?(älskar att flytta deadlines. De är så....mobila)

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag har varit mitt uppe i en flytt och precis skrivit en text till Svärdet! Men jag trollar ihop en intervju är tanken :-) Den kommer snart.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

fiiint! jamen alltså om det inte kommit in så mycket material så måste vi ju flytta deadline, så blir det ju? men det är fint att inte skjuta på det allt för mycket tänker jag, iallafall försöka. men jag är absolut öppen, för mig spelar det mindre roll egentligen. tänker på att larsesq ska hinna lägg-uta och så + tryckeritjosan skall ordnas osv. tiden går ju allt som oftast ganska fort, trots allt.

Sv: Gemensamt fanzine?

Det är ju klurigt det där med deadlines, hur hård ska man vara?
Vi kan väl diskutera en ny deadline när 1 april kommit och gått?
Under tiden gäller det för segkorvarna att ligga i. Gäller mig också, jag har ju skickat in en text, men några gubbjävlar har jag inte ritat.

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Jaaa, flytta deadline, snela!

Sv: Gemensamt fanzine?

Framflyttning av dödslinjer brukar oftast betyda att saker sällan blir färdiga, kan jag säga vis av livslärdomar och oerhört empiriska studier. Är det en klen samling med grejer som kommit in till den första april så är det väl kanske dags att förhandla om en ny dödslinje, men då måste den bannemej i min lilla låda hållas (Säger jag bara för att jag varit duktig och gjort klart mina grejer för länge sedan.)
Jag kan lägg-uta allt på en helg, skulle jag tro. Kommer vara bortrest några svängar i april (och maj), men det ska nog inte inverka negativt på min produktionstakt. Fansinsmen framför allt, som gamla fansinkungen Gurra VI Adde skulle ha sagt.

Sv: Gemensamt fanzine?

Dessutom - det hade ju varit fräckt att vara klar till SPX.

Sv: Gemensamt fanzine?

Nu har jag skickat in min text!

KOM IGEN ALLA ANDRA!!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

Jobbar för fullt med min på lediga stunder. Tror jag kommer hinna smile.