Sv: Gemensamt fanzine?

Blev det bestämt att jag skulle ta hand om lägguten? Jag föredrar i så fall fysiska papper, men kan ju skriva ut också ifall det skulle vara på det viset.

Jag är också inne på Hunden Jonas linje. Men vi skriver ju på olika sätt. Ska sätta mig ner endera dan och formulera någon form av parlamentarism-text. Valåret lär ju bli enormt jobbigt, men på något nästan perverst sätt intresserar jag mig för det också.

Sv: Gemensamt fanzine?

Lars, som jag förstått det tar Saftgay hand om materialinsamlandet, du och Slarga gör halva layouten var, och jag sköter tryck och inledande distribution.
Har jag fattat saken rätt? Ska vi spika den ordningen allihopa???

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Bifall!

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

*läser igenom hela tråden*
När blev jag layoutare? 0_o

Sv: Gemensamt fanzine?

Så vitt jag minns det föll det enbart på min lott att göra all layout. Men jag kan ibland få för mig saker. Ville bara försäkra mig om att vi alla hade samma uppfattning. Nu blev jag förvirrad igen.

Sv: Gemensamt fanzine?

Snälla, för all del, ta all layout på dig själv käre du. Låt oss avskriva det här som tillfällig sinnesförvirring från Hundens sida.

Sv: Gemensamt fanzine?

haha! jag hade också fått för mig att det var ni två som skulle ta hälften var, vart fan kan det ha kommit från?

tänker att i så fall kan ju folk, om de vill, posta sina grejer fysiskt till mig. om jag nu är uppsamlarn. så lämnar jag över bunten till larseq efter 1 april. funkar också att maila om det är texter och så, så skriver jag ut det och lägger i högen.

Sv: Gemensamt fanzine?

Spännande att så många får för sig samma villfarelse. Men då gör jag all layout. Får köpa på mig en himla massa lim. Har mycket bildmaterial (Får uppåt fyrtio gamla nummer av Husmodern på posten nästa vecka, till exempel) ifall det skulle vara dåligt med den varan.

Jag får alltså materialet av saftgay efter första april. Finfint.

Sv: Gemensamt fanzine?

Ok jag kan bidra med en oöppnad limtub från min garderob + några eventuellt passande bilder jag klippt ut, har en mapp med "kula o knäppa bilder", men med blygsam mängd.

Sv: Gemensamt fanzine?

Husmodern är fan the shit, nu kom jag ihåg att jag har en bunt nånstans, måste gräva fram dem. Har mest klippt och klistrat i åttiotals-Fantomen på sistonde - man kan köpa typ fem stycken för tio spänn på en lokal loppis, och de har drivor. Bara att härja loss.

Sv: Gemensamt fanzine?

Hur ser det ut! Hur ser det ut:-)

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

62 Senaste redigerad av Hunden (2014-02-09 04:39:02)

Sv: Gemensamt fanzine?

Mailade precis mitt första bidrag till Saftgay! Det blev en liten text om när jag och en kompis var och bowlade. Vardagsbetraktelser är guld!
Fast nu mailade jag skiten när Saftgay och Lars ville ha den i fysisk form. Aj aj. Går det bra att skriva ut den Saftgay? Annars kan jag posta den till dig.

Jag är fortfarande inne på att skriva en artikel med anknytning till superduperhyperultra-valåret 2014, men jag garderade mig litegrann genom att skicka in den här. ifall hä it bli nå.

maskinpark.bandcamp.com

63 Senaste redigerad av larsesq (2014-02-09 11:38:52)

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag kan skriva ut texterna eller så kan Saftgay kanske göra det. Det löser sig. Det är lugnt.

80-tals-Fantomen låter bra. Mina första fansin innehöll en massa utklipp från Action Force- och Transformer-tidningar. Sånt en läser när en var liten påg.
Gotlands-fansinet Mjältbrand hade utklipp från Kalle Anka & Co. Det låter som en tråkig källa, men det funkade fint och bidrog faktiskt något till texterna.
Det är en billig och rätt bra källa till bilder, serierna en kan köpa på loppisar.

64 Senaste redigerad av saftgay (2014-02-09 11:23:42)

Sv: Gemensamt fanzine?

jag läste just ditt mail, hundi! + ska svara nån dag snart, kanske till och med idag. fantastiskt, nu börjar det rulla in. jag ska också få tummen ur och göra min grej till gemensamma zinet (vi måste hitta ett jävla namn haha!) och lämna in... till mig själv. jag kan skriva ut, men jag funderar på om jag får lov att ändra storleken på texten, ändra till tvåspaltigt och sånt, så att den får plats på en a5-sida? det kan ju vara en bra grej för folk att tänka på när ni skickar till mig, att om inte jag ska gå in och pilla så måste det vara a5-anpassat från början. i övrigt - hurraaa!

Sv: Gemensamt fanzine?

Det vore så gött att ha typ allt bestämt och uppdateringar kring det inlagt i exempelvis första inlägget så man slipper leta igenom hela tråden för info.

När är deadline?
Hur mycket material är tanken att man får ha med?
Vem skickar man till?
Namnförslag?
Osv.

Bara en tanke. Jag gillar överblick.

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag skulle kunna göra ett projektforum där alla trådar rörande de olika sakerna (en tråd för namnförslag, en för status, en för formgivning osv) finns, det kanske blir lättare då? Vad tycker ni?

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

eller en egen kategori på det här forumet? alltså i sällskap med "nyheter", "allmänt" osv. eller det kanske var det du menade, hähä. gillar också överblick, bra där falafeln.

Sv: Gemensamt fanzine?

För min del hade det räckt med ett uppdaterat första-inlägg. Men vad som helst så det räcker med ett klick för att få reda på all info vore ju trevligt istället för att läsa 3 sidor i en tråd.

Sv: Gemensamt fanzine?

Nu är huvudinlägget uppdaterat med ansvarsfördelning m.m :-) hojta om jag missat nåt.

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag röstar för "Nya Arbetartidningen - organ för Sveriges unga, arbetare och studenter" det känns som ett bra namn på vårt fanzine. Sedan är det en sådan titel som jag tror att många som inte läser fanzines kan bli intresserad utav. Definitivt en titel som kan röra upp känslor. Hållit på nu på eftermiddagen med att pilla på en text jag hade tänkt bidra med. Det blir en text om maktmissbruk och hur en kompis blev galen utav makt efter han fick jobb som liftvakt.

En rolig anekdot var då gruvan startade en facktidning här i Kiruna för några år sedan och gruvisarna fick komma med namnförslag. En del var ju helt briljanta till exempel Hammaren, Skäran och Lastmaskinen, Blå front, Facklig Renhet, Vakttornet, Motståndaren är välorganiserad och massa annat kul. Önskar jag hade skrivit upp dom.

Arbete är livets krydda

Sv: Gemensamt fanzine?

Jag gillar Lappias namnförslag. Bra namn också med tanke på att innehållet förmodligen inte kommer handla om sånt man vanligtvis förknippar med "arbetartidningar", d.v.s. fackligt innehåll. "Nya arbetartidningen" känns också som något man inte bara släpper i ett nummer...

maskinpark.bandcamp.com

Sv: Gemensamt fanzine?

Kom på att jag kanske är intresserad av att skicka in nåt. Vad tror ni om något som handlar om labyrinter?

Sv: Gemensamt fanzine?

Fantastiska namnförslag på facktidningen där!

Sv: Gemensamt fanzine?

Lappia skrev:

Det blir en text om maktmissbruk och hur en kompis blev galen utav makt efter han fick jobb som liftvakt.

Haha! Åh det ska bli kul att läsa.

Elias, kör på! :-)

Jag ska börja påta i mitt ganska snart. Har legat på latsidan med allt fanzine-skapande sen flytta-från-haninge-processen inleddes..

Och tag det hat som när min själ
När jag dör ska jag inte dö som träl
Oh min moder så ska jag hedra dig
Oh min moder så ska jag hedra dig

Sv: Gemensamt fanzine?

Hur ska vi göra med namnet? Är det en idé att rösta om det? Vi har ett slutdatum när alla namnförslag ska vara inne och sedan får vi lista våra topp tre och det som gillas bäst får det bli. Demokratiskt och kanske bra. Eller så får någon med myndig stämma peka med hela handen och bestämma.